על סדר היום

יותר כלכלה פחות ברדוגו

יעקב ברדוגו יעקב ברדוגו

גלצ משיקה שתי רצועות שידור כלכליות חברתיות: מהדורה מורחבת של ״השורה התחתונה״ תשודר בימים א׳ עד ד׳, בשעות 18:00-19:00 ורצועת שידור חדשה ״360 ביום״, בימים א' עד ד' בין השעות 19:00-19:30.

התוכנית היומית ״השורה התחתונה״, שכיום משודרת למשך חצי שעה, תשודרג ותורחב לתוכנית בת שעה ותשודר מדי יום בין השעות 18:00 ל-19:00. למגיש התוכנית, איתי זילבר, יחברו פרשנים כלכליים בולטים, כמגישים קבועים.

התוכנית בגרסתה החדשה תעסוק במגוון תחומים הנוגעים לכלל הציבור ולליבת חיי היום-יום בישראל, ותחתור לחדש למאזיני גלי צה״ל על הנעשה בעולמות החברה, הכלכלה, ומה שביניהם. התוכנית תשלב ניתוחים ופרשנויות בסוגיות מפתח על סדר היום, החל ממדיניות ציבורית והתחקות אחר השאלה: לאן הולך הכסף שלנו, דרך תחבורה, פקקים, תשתיות ואנרגיה, נדל״ן, הייטק, שוק העבודה, הפערים החברתיים, איכות סביבה ומשבר האקלים, וכלה במבט על כלכלה עולמית, נושאים צרכניים, יוקר המחייה, ועולמות התקשורת, התיירות והפנאי.
כל אלה בהסתכלות מעמיקה, ביקורתית ומעל הכל – בדגש על האינטרס הציבורי.

תוכניתו של דרור גלוברמן ״השורה התחתונה״-דיגיטל, ששודרה עד כה בימי ד' ב18:30 תורחב גם היא לשעה ותשודר בימי רביעי ב-18:00. הגרסה המורחבת תעסוק במבט מגזיני רחב על סוגיות בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות בישראל ובעולם.

בשעה 19:00, בימים א׳ – ג׳, תעלה רצועת שידור חדשה נוספת, בת חצי שעה, ״360 ביום״: מבט מעמיק על סוגיה אחת ביום, בדמות חצי שעה יומית שתתמקד בנושא מתחלף ותעניק למאזין הזדמנות להכיר מקרוב ולהבין לעומק את הנושאים הבוערים יותר ופחות על סדר היום החדשותי: התרחשויות, אירועים, תופעות, וחידושים – מעבר לאזכורים קצרים ונקודתיים במחזור החדשות היומי. בימי ד' תמשיך התוכנית להביא מדי שבוע שיחת עומק עם דמות בולטת בעולמות החברתיים-כלכליים.

השינויים בלוח השידורים יכנסו לתוקף במהלך חודש דצמבר ובתוך כך החצי השעה האחרונה של יומן הערב, שבמסגרתו משדר ברדוגו ארבעה ימים בשבוע, תחתך לטובת הארכת תוכנית כלכלית. למעשה, ירדו לברדוגו שתי שעות שידור שבועיות, חצי שעה בכל יום. בשנה האחרונה ספגה גלצ לא מעט ביקורת על כך שלתחנה יש אופי פוליטי מידיי. "לא יכול להיות שבגל”צ יהיה פרשן אחד שהוא פרשן פוליטי. אסור שבגל”צ תהיה תכנית יומית, שעה וחצי של פרשנות פוליטית. בסוף אתה לא יכול להתכחש, זו תחנה צבאית, תשתית צבאית, אתה לא יכול לעשות את זה. שעה וחצי תכנית פוליטית יומית זה לא מתאים”, אמר מפקד התחנה לשעבר, אבי בניהו, בכנס שנערך לפני מספר חודשים ודן בעתיד התחנה.

מ״מ מפקדת גלצ, גלית אלטשטיין, מסרה: ״גלצ גאה להשיק רצועת שידור מאוחדת של שעה וחצי, שתעסוק בסוגיות מפתח בחייהם של אזרחי ישראל, ותעניק להם ערך מוסף, תרתי משמע מנקודת מבט עובדתית, עניינית ומחכימה. אני רואה בעיסוק בסוגיות אלה את אחד מתפקידיו המרכזיים של השידור הציבורי ובטוחה שמאזיני גלצ יהנו ממוצר חדשותי, מעמיק ומהנה שיחשוף אותם לעובדות, תובנות, ונקודות מבט רעננות ומרחיבות דעת״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות