דיגיטל, על סדר היום

אורלי וגיא זכו ב-185 אלף שקלים בתביעת דיבה שהגישו

אורלי וילנאי וגיא מרוז

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רונן אילן, פסק כי נחמה דראב ברקוביץ תשלם פיצויים של 185 אלף שקלים, כולל שכר טרחת עו"ד, לאורלי וילנאי וגיא מרוז שתבעו אותה בגין לשון הרע. החלטתה השופט הגיע לאחר שברקוביץ לא הגישה סיכומים.

על פי התביעה, ברקוביץ ביצעה 2 פרסומים שהיוו, לטענת וילנאי ומרוז הוצאת לשון הרע כלפיהם, ועסקו בהיותם הורי אומנה. זוג העיתונאים עתרו לחיובה בפיצוי ללא הוכחת נזק בסך של 150,000 שקלים.

הנתבעת, מצידה, לא כפרה בביצוע הפרסומים, אך טענה שאין בסיס לתביעה נגדה. במהלך בירור התביעה הוצגו ראיות ובתום הדיון, אשר התקיים בחודש מרץ, הוקצבו מועדים להגשת סיכומים בכתב.

אך המועד אשר הוקצב להגשת סיכומי הנתבעת חלף והסיכומים לא הוגשו. הודעה או בקשה שיסבירו את אי הגשת הסיכומים – לא הוגשו.

"אי הגשת הסיכומים איפוא, כאי התייצבות לדיון, איננה מקנה לתובעים את הזכות לקבלת התביעה שהגישו במלואה וכמות שהוגשה, אלא עדין מוטלת עליהם החובה להציג בסיס ראייתי לתביעה שהגישו", כתב השופט בהחלטתו. "עיון בסיכומי התובעים ובראיות שהוצגו, מלמד שכך נעשה. בהיעדר מחלוקת על עצם ביצוע הפרסומים נשוא התביעה על ידי הנתבעת, הראו התובעים כי יש בפרסומים אלו הוצאת לשון הרע ובהיעדר התייצבות לנתבעת, לא הוכחה הגנה כלשהי שתצדיק את דחיית התביעה. אף טענת התובעים לזדון, כוונה לפגוע, בפרסומים שנעשו – לא נסתרה".

בנסיבות אלו, נוכח אי הגשת סיכומי הנתבעת, השופט קיבל את התביעה וחייב את הנתבעת לפצות את התובעים בסך של 150,000 שקלים וכן בהוצאות התובעים בגין הגשת התביעה, באגרת בית המשפט וכן גם בשכר טרחת עו"ד בסך 35 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות