על סדר היום

משרד הכלכלה אל גופי התקשורת: חשד להפרת שעות עבודה ומנוחה

אילוסטרציה אילוסטרציה

ארגון אקט, המאגד את עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל, פנה בסוף חודש אוקטובר אל משרד הכלכלה בבקשה לסיוע באכיפת שעות העבודה בהפקות. בעקבות הפנייה, יצא מכתב אל גופי התקשורת עליו חתום מאיר דוד, מנהל מינהל הסדרה ואכיפה, תחת הכותרת: "חשד להפרת חוק שעות עבודה ומנוחה".

"ממידע שהגיע לידי, המועסקים נאלצים לעבוד מעל למספר השעות המותר או שהותרו על פי החוק", נכתב. "בחלק מהמקרים נאלצים עובדים לנהוג על משאיות לאחר 16 שעות עבודה, וזאת, בניגוד לחוק, ויש בכך כדי להשליך על בטיחות
העובדים גם בהתחשב בהוראות סעיף 168 לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961. העסקת עובדים בשעות מרובות המנוגדת לחוק, פוגעת בתכליות חוק שעות עבודה ומנוחה כפי שבאות לידי ביטוי בפסיקת בית המשפט העליון ובית הדין לעבודה.
אני קורא לכם, גופי השידור, חברות ההפקות וקרנות הקולנוע, לפעול לשמירה על הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה
ולוודא כי כלל המועסקים בענף התעשייה וההפקות של טלוויזיה וקולנוע, לרבות עובדי חברות הפקות המספקות לכם
שירותי תוכן ושירות מועסקים בהתאם להוראות החוק".

עוד הוסיף כי: "במקרים בהם יתקבלו תלונות קונקרטיות על הוראות החוק, יפעל מנהל הסדרה ואכיפה בהתאם לסמכויות הנתונות לו בחוק".

ח"כ יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה, מסר כי: ״לא נאפשר ניצול של עובדי הפקה בישראל! המחויבות שלנו היא לדאוג לרווחתם של העובדים – כל העובדים. ולהבטיח מקסימום בטיחות בעבודה. מרגע שפורסמה תאונת העבודה המזעזעת בסט הצילומים בסרט של אלק בולדווין, פנו אלי מספר ארגונים והפנו את תשומת ליבי לשעות העבודה הבלתי סבירות של עובדי הפקה בישראל. שעות העבודה הקיצונית שהוצגו בפניי לא רק מפרות את זכויות העובדים אלא עלולת להוביל לתאונות רשלניות הנגרמות כתוצאה מעייפות. בהתאם לכך, הוריתי למנהל הבטיחות ומנהל האכיפה וההסדרה לבחון את הנושא ולוודא שלא מתקיימת חריגה בהיקף המשרה של הצוותים בארץ. עלינו להגן על עובדי התרבות כדי להבטיח את המשך שגשוגה של התרבות הישראלית".

על רקע האסון בהוליווד – בישראל מודאגים

התקרית בצילומי הסרט Rust בה נהרגה הצלמת עורר את חששם את עובדי הפקה בכל רחבי העולם, כמו גם בישראל. באקט פנו אל משרד העבודה והכלכלה בבקשה לסייע באכיפת שעות עבודה ומנוחה. "סט הצילומים דומה מאוד לאתר בניה ולכן עבודה בשטח שעות מרובות הינה סכנה של ממש לבטיחותם ובריאותם של העובדים. בנוסף, חלק מהעובדים נאלצים בהוראת המעסיק לעלות על משאיות ונוהגים לאחר 16 שעות עבודה, דבר שהינו בניגוד לחוק ומהווה סכנה של ממש לשלום הציבור. לצערנו החוק הינו רק המלצה עבור המעסיקים בתעשייה הזו".

בעקבות האסון בהוליווד בשח”ם דורשים מגופי השידור ממוני בטיחות באתרי הצילומים

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות