טורים אישיים

הו דקסטר, יש לך משהו עצוב בעיניים | ביקורת TV

דקסטר דקסטר באווירה מושלגת

דקסטר חזרה לעונה נוספת – כמה חיכיתי להגיד את זה. סדרת ההמשך "דקסטר: דם חדש" חוזרת שמונה שנים מאז הסוף המחפיר של העונה הלכאורה אחרונה, שגרמה לאלפי מעריצים לקלל את היום בו התאהבו באיש שמבתר גופות להנאתו.

כעת דקסטר חוזר בזהות חדשה – ג'ים, הומאז' לג'ף לינדסי שכתב את הספר "דקסטר חולם חלומות אפלים", שעליו התבססו חמשת העונות הראשונות של הסדרה.

במספר ראיונות טרום עליית הסדרה, סיפר מייקל סי הול שהתגובות של המעריצים לסוף של הסדרה הייתה קשה עבורו, ובצדק. מאהדה מוחלטת עברו מעריצי דקסטר לכמעט תיעוב.

ספויילר למי מכם שנמנע מהפרק האחרון (והיו לא מעטים כאלה) – דברה, אחותו של דקסטר, נכנסת לתרדמת לאחר שנורתה. דקסטר מחליט לנתק אותה מהמכשירים, משליך את גופתה באוקיינוס ועוזב, כשמאחוריו ילד משותף שהביא עם ריטה המנוחה, ושני ילדיה שנותרו יתומים לגמרי.

אכן, סוף מורבידי במיוחד. אבל בעונה החדשה מסתבר שדקסטר פתח בחיים חדשים ומזה 10 שנים הוא חי בעיירה קפואה ומושלגת. הוא לא רצח ולא ביתר כבר עשור, אבל הוא עוסק במכירת נשק. את תפקיד אביו של דקסטר שהיה מופיע כרוח, מחליפה עכשיו דברה (ג'ניפר קרפטנר).

ב-20 הדקות הראשונות נראה שדקסטר הצליח לפתוח בחיים חדשים. הוא אהוד בעיירה ואפילו נמצא בזוגיות טובה עם שוטרת. אבל אז הוא נתקל בקורבן הראשון שלו מזה עשור – דוש מקומי, שהרג בחור על לא עוול בכפו וירה באייל האהוב על דקסטר, מה שהביא אותו לקצה.

ומה קורה כשדקסטר מגיע לקצה? בדיוק. הוא רוצח את הבחור ומבתר את גופתו בליל חג המולד. הנסיון של דברה הרוח להחמיא לדקסטר על השינוי, ולגרום לו להתרחק מהריסון, הבן שלו ושל ריטה, לא עובד. דקסטר, שמתמודד עם בדידות קשה, מחזיר את הבן שהשאיר מאחור, מחשש שיקרה לו מה שקרה לכל היקרים שלו.

אני אוהבת את דקסטר ולא משנה מה הוא יעשה. גם אחרי הפרק האחרון שהפך את הכל אהבתי אותו. הוא כתוב טוב, ומספק בדיוק את המתח הנכון שאף סדרה לא מצליחה לייצר אצלי כבר שנים. הרגשתי שבצורה מאוד מעוותת חזרתי הביתה, לסדרה שגמעתי כל פרק שלה וראיתי כמה וכמה פעמים מחדש. עכשיו נותר רק לקוות שתצליח לעמוד בסטנדרט שלשמו חזרה לאחר כמעט עשור.

הסדרה זמינה ביס אקשן וביס VOD.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות