על סדר היום

בעקבות האסון בהוליווד בשח"ם דורשים מגופי השידור ממוני בטיחות באתרי הצילומים

אילוסטרציה אילוסטרציה

בעקבות התאונה הטרגית על הסט בארה"ב של הסרט Rust בו נורתה הצלמת על סט הצילומים, פנה אמש (א') ארגון השחקנים והשחקניות שח"ם לתאגיד השידור הציבורי כאן, הזכייניות רשת וקשת, לחברות הכבלים והלוויין וכן לפורום מפיקי הטלוויזיה ואיגוד המפיקים, בדרישה למלא אחר הוראות החוק בכל הקשור לאחריות על סביבה בטיחותית באתר הצילומים.

אתרי הצילומים מהווים מקומות בעלי סיכוני בטיחות גבוהים ועל כן הוגדרו כמקום עבודה המחוייב לפעול בהתאם לתנאי הבטיחות כנדרש על פי פקודת הבטיחות בעבודה וכן תקנות ארגון הפיקוח על העבודה. במסגרת אחריותו של המפיק באתר הצילומים, עליו לדאוג לממונה בטיחות שיוודא כי במקום ישנם תנאי בטיחות נאותים, לרבות פיקוח והדרכה לגבי אופן השימוש הנכון, התחזוקה ותנאי אחסון של ציוד המצוי באתר הצילומים.

אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, הוסיף: "בטיחות היא התנאי הבסיסי ביותר שיש להפקה של יצירה אמנותית. יש לקיים את התנאים בחוק לשמירה על בטחון השחקנים. שח"ם יעמוד לצד השחקנים ויפעל בכל האמצעים לשמירה על שלומם ולהגנה על גופם. דם השחקנים אינו הפקר ואנחנו לא מתכוונים לשבת בידיים שלובות בציפייה לטרגדיה שתקרה במוקדם או במאוחר".

חקירת התקרית לפני כשבועיים, שבמהלכה השחקן אלק בולדווין ירה בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס בת ה-42 במהלך צילומי סצנת אקשן, עדיין בעיצומה. בהצהרה של השוטרים המנהלים את החקירה נמסר כי: "הכדורים שנמצאו היו תערובת של כדורים ריקים, כדורי דמה ומה שאנחנו חושדים ככדורים אמיתיים לחלוטין".

לקריאה נוספת:

אלק בולדווין מסתבך. עשוי לעמוד לדין פלילי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות