זזים, מדיה

קדנציה נוספת לאופיר ביתן כיועמ"ש הרשות השנייה

לוגו הרשות השנייה בקרוב תיסגר? הרשות השנייה

עורך הדין אופיר ביתן נבחר לכהונה נוספת כיועץ המשפטי של הרשות השנייה, רגע לפני אישור מינויים של חברי המועצה החדשים. ביתן מכהן כיועץ משפטי ברשות מאז 2018, אז מונה תחילה כממלא מקום. קודם לכן עבד ביתן כעוזרו של מנכ"ל הרשות דאז ניר שוויקי, כיום יושב ראש מועצת הכבלים והלווין. מינויו של ביתן טעון עדיין את אישור המועצה, אולם על רקע ניסיונו והיכרותו לא סביר שהוא לא יאושר.

מינויו של ביתן בזמנו היה חלק מתקופה סוערת יחסית בתולדות הרשות, כשגורמים במועצה ניסו לכאורה לפעול למען מינוי דמויות מזוהות פוליטית לדירקטוריון חדשות 13. עוד קודם לכן, קודמתו של ביתן בתפקיד, עו"ד דורלי אלמגור, התפטרה בסערה אחרי חצי שנה בלבד בגלל חילוקי דעות מהותיים עם שוויקי ויושבת ראש המועצה יוליה שמאלוב ברקוביץ'.

בימים אלו עמלים במשרד התקשורת על מינוי חברים חדשים במועצת הרשות השנייה, שפועלת בהרכב חסר מזה כשנה וחצי. לאחרונה העביר השר ד"ר יועז הנדל את רשימת מועמדיו למועצה לגופים שונים לצרכי התייעצות, מהם ייבחרו בסוף 15 מועמדים סופיים שאחד מהם יהיה יו"ר המועצה.

דלית שטאובר (צילום: פלאש 90)
מסתמן שתמונה ליו"ר. דלית שטאובר (צילום: פלאש 90)

על פי ההערכות בשוק התקשורת, המועמדת המובילה לתפקיד היא דלית שטאובר, כיום חברת מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן", שתידרש לעזוב את התאגיד אם אכן תמונה. מועמד מוביל נוסף לתפקיד היו"ר הוא מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עדן בר טל.

מועצת הרשות השנייה שתמונה עכשיו לא צפויה להאריך ימים, לפחות לפי תכניותיו של השר הנדל. עם השלמת דיוני התקציב צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת להתחיל לדון במסקנות ועדת פולקמן לקראת העברתן בחקיקה. אחת ההמלצות המרכזיות היא הקמת רשות רגולציה מאוחדת שתמזג את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין, פורמט הרגולטור האחוד טרם גובש סופית, אולם כבר עתה ברור כי לא כל החברים שימונו עכשיו ימשיכו אליו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות