מדיה

מה מברכים על ורד מזהב?

שבאבניקים (צילום: יח"צ HOT) בעזרת השם. שבאבניקים (צילום: יח"צ HOT)

העונה השנייה של הדרמה הקומית "שבאבניקים" של HOT בהפקת דורי מדיה מועמדת לפרס היוקרתי "ורד הזהב" (Rose D'Or) בקטגוריית הקומדיה. הסדרה שנקראת באנגלית "The New Black" תתמודד מול חמש סדרות נוספות מרחבי אירופה: תכנית המערכונים הבריטית "Famalam", הסיטקום הבריטי "Motherland", הספיישל "בפנים" של בו ברנהאם לנטפליקס, קומדיית המסע האיסלנדית "Journey" וקומדיית הקורונה "מבוימים" של ה-BBC.

ורד הזהב מחולק מטעם איגוד השידור האירופי בשיתוף תאגיד המדיה והתוכן C21. השנה יוענק הפרס בפעם ה-60 ולמרות החזרה לשגרה אחרי שנת הקורונה גם השנה יוכרזו הזוכים בטקס וירטואלי שיתקיים ב-29 בנובמבר. בשנה שעברה זכתה "חינוך מיני" המצליחה של נטפליקס בפרס הקומדיה לו מועמדת "שבאבניקים".

מתמודדי ורד הזהב 2021 (צילום מסך: אתר Rose D'Or)
תחרות קשה. מתמודדי ורד הזהב 2021 (צילום מסך: אתר Rose D'Or)

"שבאבניקים" שמביאה את סיפורים של בחורי ישיבה מודרניים וסוררים היא הסדרה הישראלית היחידה שתתמודד השנה בתחרות, אולם היא לא הנציגות הישראלית היחידה: שתי תכניות בהפצת KI, הזרוע הבין-לאומית של קשת, מתמודדות גם הן. אחת היא Journey שמתחרה ב"שבאבניקים", והשנייה היא סרט התעודה הטלוויזיוני "Surviving 9/11" של ה-BBC שמועמד בקטגוריית התעודה.

ישראל שולחת נציגות לתחרות היוקרתית באופן קבוע. לפני שנתיים הייתה זו "שב"ס" שיצרו עידו רוזנטל ודורון צור עבור כאן שהתמודדה בקטגוריית הקומדיה. ב-2014 זכתה בפרס בקטגוריה זו "חברות" של ערוץ 10.

על פי נתונים שנמסרו מ-HOT, "שבאבניקים" שחודשה לאחרונה לעונה שלישית היא הסדרה הנצפית ביותר השנה ב-HOT עם למעלה משלושה מיליון הזמנות ב-VOD ולמעלה מעשרה מיליון צפיות בפלטפורמות הדיגיטליות.

יותר מ-750 תכניות נשלחו השנה לתחרות, בה מחולקים פרסים ב-12 קטגוריות, ורשימת המועמדים הסופית נבחרה על ידי חבר שופטים של 150 אנשי טלוויזיה מרחבי אירופה. מארק רולאנד, יושב ראש חבר השופטים, מסר: "למרות ההתמודדות עם אתגרי הפקה משמעותיים במהלך המגפה, ראינו רוחב יריעה מדהים של נושאים ורעיונות – עם סטנדרטי הפקה גבוהים מאי פעם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות