על סדר היום

מבקר המדינה: "ישראל לא ערוכה למתקפות סייבר"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום: אודי פורטל) האקלים הוא נושא חם. מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום: אודי פורטל)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר אתמול (שלישי) בכנס אילת לעיתונות שישראל לא מוכנה למתקפות סייבר. לדבריו, " הפריצה האחרונה לאתר 'אטרף' פוגעת בזכות היסודית לפרטיות. המתקפות נגד אתר 'אטרף' ונגד בית החולים הלל יפה ממחישות שישראל לא ערוכה למתקפות סייבר".

לשאלת המראיין, כתב חדשות 12 עופר חדד, מה יכול לעשות אדם שפרטיות נפגעה ברשת, הודה שאין ממש כתובת לתלונות: "על פי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ-2019, אנחנו רואים שיש 245 אלף עבירות בתחום הסייבר. שיימינג, הטרדות מיניות, פריצות ועוד. 87% מהאנשים כלל לא מתלוננים. אנחנו נמצאים בביקורת מול גורמי אכיפת החוק, לבדוק האם הם ערוכים לטפל בנושא".

אנגלמן הוסיף כי נושא האקלים הוא הנושא הבוער ביותר – בדיחה לא מכוונת – על סדר היום הציבורי היום: "משבר האקלים נוגע לנו ולילדינו, ובעל משמעויות רב לאומיות. דוח האקלים שפרסמנו בשבוע שעבר הוא דוח מקיף ובעל תרומה להעלאת הנושא לשיח הציבורי וליצירת מחויבות לפעולה בקרב מקבלי ההחלטות. התפקיד המרכזי של ביקורת המדינה הוא לוודא שהכל ייושם אחרי ההצהרות בוועידת גלזגו".

"פגיעה מינית היא פגיעה מינית"

פרט למבקר המדינה אנגלמן התראיין בכנס גם השר לבטחון פנים עומר בר לב. בשיח עם פרשן חדשות 13 ברוך קרא התייחס השר בר לב לטענות על פגיעה מינית לכאורה מצד גל אוחובסקי שנחשפו ערב קודם לכן בתחקיר כאן 11: "פגיעה מינית היא פגיעה מינית. לא משנה מי התוקף, גבר או אשה, ומי הנפגע או נפגעת. את כולם צריך לבדוק ביסודיות. במקרה שהיתה פגיעה להגיב בצורה החריפה ביותר".

בהתייחסו לפשיעה במגזר הערבי ולהשפעת מעורבות השב"כ על המאבק באלימות, אמר השר בר לב: "השינוי הוא לא עניין של הרגשה. מרגע שהגעתי למשרד שמתי את הנושא הזה כעניין מרכזי. ראש הממשלה נרתם לעניין ואמר שזהו אחד משלושת הנושאים המובילים של המדינה. חלק בעייתי בעניין של הפשיעה בחברה הערבית, זה ששנים לא התעסקו בזה. אנשים אמרו בינם לבין עצמם שאם ערבים הורגים ערבים בתוך ערים ערביות זה לא דבר חשוב. אבל לפשע אין גבולות מוניציפליים והוא גלש לכל מקום במדינה".

השר הוסיף כי רשויות האכיפה הגבירו חיילים גם מול עבירות מדרג נמוך יחסית: "בכפר קרא הרשויות הגיע ליעדי פשע לבדוק לא רק נשק, אלא גם אישורים בריאותיים לחנויות. שוטרים עם אנשי רשות המסים הגיעו ליעדים רבים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות