טורים אישיים, מדיה

מה ההבדל בין חום לקור? | ביקורת TV

משחקים על בטוח משחקים על בטוח

"משחקים על בטוח עם גלי ובובי" היא תוכנית חדשה של ערוץ 'לולי' המיועד לפעוטות. כל פרק הוא בסך הכל 8 דקות, כאשר כל נושא מתייחס לסכנות בטיחות שבהם עלולות להיתקל הפעוטות שלכם. כך הפרק הראשון לימד להבדיל בין חום לקור, שכידוע בגילאים הרכים הצורך לגעת בהכל מבלי להבדיל זו אחת הבעיות המרכזיות. ופרק 3 למשל עסק ב"מה נכנס לפה", כלומר מה מותר ומה אסור לאכול. גם אתגר לא פחות משמעותי.

אי אפשר שלא להתפעל ממגוון התכנים המוצעים לילדים החל מהגילאים הצעירים ביותר. מפתיע שדווקא בעבר כשהטלוויזיה הייתה בעיקר לימודית, לא הייתה את ההבנה שגם לפעוטות יש צורך בתוכן נגיש וראוי. כך הגיעו לחיינו יובל המבולבל, מיכל הקטנה ושאר המתעשרים על חשבון הואקום הטלוויזיוני. קשה לומר שיש תוכן מעשיר במיוחד אצל כוכבי הילדים המפורסמים. מיכל הקטנה עסוקה בעיקר במסיבות עם לאה שנירר ואייל גולן, ויובל המבולבל… אני אוותר לו הפעם. אבל אני כן אומר שההאשמות כלפיו בענייני סמים לא הפתיעו אותי במיוחד. כי כשאתה הופך לאימפריה – אתה שוכח לשם מה בכלל נכנסת לתחום. והלשם מה הזה הם הילדים שלכם, שמגיע להם לקבל תוכן איכותי ולא להיות כלי בידי תעבי בצע.

אבל הדבר הכי חמור שהביאו לחיינו אותם כוכבי הילדים, זה את החלום החדש – להפוך לכוכב ילדים. חלום שלא מגיע מאהבה עזה לילדים, אלא מהידיעה שמשם מגיע הכסף הקל, המהיר והגדול ביותר. ראו ערך התוכנית 'יוצאים מהכלל' של רוני קובן ('כאן 11') שהקדיש את אחד הפרקים לחולמים הללו. אף אחד שם לא באמת חולם לשמח ילדים – זה ההייטק החדש למי שלא ניחן בכישורים שמאפשרים לו להתברג בעולם המבוגרים על כל גווניו.

ואחרי המתקפה הזו (פוי זה היה משחרר) – שמחתי לראות את התוכנית החדשה של לולי. רואים שהיא מבוססת על ידע והיכרות עם הגיל הרך ובעיקר מכבדת את הפעוטות. היא גם שנונה וגם מלמדת, וכל זה עם המון אהבה לילדים. אז אם אתם הורים לילדים בגילאים הללו, תעשו לעצמכם טובה, והיום במקום לזרוק את הילדים שלכם מול הזבל הקבוע, שימו להם את 'בטרם לבטיחות ילדים' -זה קצר, מועיל וההנאה מובטחת.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות