מדיה

רק מילה טובה או שתיים, לא יותר מזה (כי ניקנס)

HOT ו-yes מאה אלף שקלים כל אחת. HOT ו-yes

מועצת הכבלים והלווין קנסה את HOT ו-yes בעקבות הפרת כללי המועצה בעניין הצגת פרסים במהלך שידורים שהתקיימו בערוץ הספורט. בהחלטת המועצה שפורסמה אמש (ראשון) נמסר כי הקנס הוטל "מתוך מבט קדימה כך שהעניין לא ישנה ובשידורי ערוץ הספורט ב-HOT וב-yes תהא עמידה מלאה בהוראות כללי התקשורת בעניין שידור פרסים ובכלל".

כל אחת מהחברות תיקנס בכ-100 אלף שקלים, לאחר שהן איפשרו לערוץ הספורט לחלק בשידוריו פרסים תוך מתן שבחים לגביהם. ההצגה הפרה אחד מכללי המועצה, לפיו "ניתן לאזכר את המוצר או את השירות הניתן כפרס, ואת שם נותן הפרס, אך אסור לומר דברי שבח או כל תיאור איכותי/השוואתי בנוגע אליהם".

טלוויזיית סמסונג (צילום: אתר רשמי)
אל תפריזו בשבחים. טלוויזיית סמסונג (צילום: אתר רשמי)

במועצה סירבו לפרט מה היה טיב ההפרה אולם בממצאי פעולות הפיקוח פורסמו על ידה צוין כי במסגרת שידורי ערוץ ספורט 5, הוצגו פרסים בהם נאמרו ביטויים כגון "טובה מהמתחרים", "הנמכרת בישראל", "הטובה בעולם" ועוד.

במהלך שידורי ליגת האלופות מחלק הערוץ טלוויזיות סמסונג כפרסים בפעילות "הרגעים הגדולים" וייתכן כי את השבחים לטלוויזיות אלו "לא ניתן לראותם אלא כהפרה ברורה של האסדרה", כלשון הודעת המועצה.

אף שערוץ הספורט משודר בכל הפלטפורמות הרב-ערוצים כולל סלקום TV ופרטנר TV, ברור כי כל הפרה ששודרה בו שודרה גם בהן, אולם עד שהמלצות ועדת פולקמן לא יעוגנו בחקיקה אין למועצת הכבלים והלווין סמכות לקנוס גם אותן על הפרות אלו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות