על סדר היום

חוזרים לרמת אביב: "עדות מקומית" תיפתח ב-19/11

צילום של חיים גולדברג ב"עדות מקומית" (יח"צ) למה לא כל יום פורים. צילום של חיים גולדברג ב"עדות מקומית" (יח"צ)

תערוכת צילומי העיתונות והצילום התיעודי "עדות מקומית" תחזור בקרוב למקומה הטבעי בין קירות מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, לאחר שבתקופת הקורונה הוצגה בחלל פתוח. עדות מקומית, התערוכה השנתית של צילום עיתונות וצילום תיעודי, תעלה ב-19 בנובמבר לצד תערוכת הצילום הבין־לאומית, World Press Photo.

יום לפני פתיחת התערוכה יוכרזו 165 התצלומים הזוכים ולצדם 5 עבודות וידאו וכן "תמונת השנה" ו"סדרת השנה", בקטגוריות חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות, חשיפה ארוכה. הזוכים נבחרו על ידי חבר שופטים עצמאי המורכב מאנשי מקצוע מובילים מתחומי הצילום, האוצרות והתקשורת, והם לא נחשפים לזהות הצלמים. השנה הוגשו 6159 תצלומים שצולמו על ידי 376 צלמות וצלמים מקצועיים.

צילום של יונתן זינדל ב "עדות מקומית" (יח"צ)
ים המוות. צילום של יונתן זינדל ב "עדות מקומית" (יח"צ)

השנה יוענק במסגרת עדות מקומית גם "פרס הדמוקרטיה", שמוענק מטעם "שומרים" – המרכז לתקשורת ודמוקרטיה שהוקם במטרה לחזק את יסודות הדמוקרטיה באמצעות פרויקטים תקשורתיים ושיתופי פעולה עם גופי המדיה בישראל. שיתוף הפעולה עם עדות מקומית והענקת "פרס הדמוקרטיה" נועדו לקדם צלמות וצלמים שעבודותיהם מאפשרות לחקור באופן חזותי את הדמוקרטיה הישראלית על כל מורכבותה, ובכך לתרום לחיזוקה.

מטעם עדות מקומית נמסר ש "השנה, הזרקור מכוון לסיפורה של שופטת הכדורגל ספיר ברמן שמזכיר לנו שכחברה הזכות להיות 'אני' אינה מובנת מאליה כפי שאולי נדמה לנו. זכות זו מתקיימת במלואה רק כאשר הפרט מתקבל כפי שהוא בכל נקודות המפגש בין הפרטים שמרכיבים את החברה – בפוליטיקה, במערכת החינוך, בתרבות, בתקשורת, בספורט ובעולם התעסוקה בכלל".

אוצרת התערוכה היא גליה גור-זאב שתהיה גם חלק מחבר השופטים, כשלצדה השנה יהיו גם הצלמת והמרצה רלי אברהמי, האוצר הראשי של מוזיאון אשדוד יובל ביטון, ד"ר נעם גל מהאוניברסיטה העברית, העיתונאי, העורך וראש מסלול עיתונות במכללת ספיר אילן יצחייק, הצלמת והאוצר ורדי כהנא, העיתונאית והצלמת ענת סרגוסטי, האוצר גיא רז ממוזיאון ארץ ישראל וד"ר אורלי שבי שמרצה באוניברסיטת תל אביב ובאקדמיה לעיצוב בצלאל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות