דיגיטל, טורים אישיים

לא נושם: צבי אשכנזי נפרד

צבי אשכנזי נפרד כבר מתגעגעים :(

שיר פרידה: מילים ולחן שלמה ארצי
גרסא חדשה: צבי אשכנזי

זה מדור סיום
אז בואי רק תתני לי לייק
אני אומר תודה
ואת יודעת שמדור
סופו להסתיים…
אני אומר תודה
ואחר כך מפרסם.
כמו גדולים ממני עוזב
לפרויקט הבא עובר
בין דמעות ובין כאב
את העט מניח כעת

טיפ ליועצ.ת תקשורת המתחיל.ה מאת איתי בן חורין, מנכ"ל בן חורין אלכסנדרוביץ

להיות יועץ תקשורת זו העבודה המעניינת בעולם. במקום להיות כל היום בדבר אחד, או סביב נושא אחד, אתה או את נמצאים בשלל עולמות, בקצב מהר, בסיפוקים מיידים, ליד מקבלי ההחלטות והאנשים הכי חכמים בחדר, כן בהשפעה מהותית. נכון שלא מרוויחים כמו בהייטק-אבל מי שלא רואה את עצמו יושב כל היום מול המחשב וכותב שורות, בהחלט ימצא בייעוץ התקשורת סיפוק שאין בהרבה מקצועות אחרים.

נתבקשתי ע"י צבי אשכנזי, שבאופן מפליא, אני מסכים עם מרבית ציוציו בטוויטר, לכתוב צרור עצות ליועץ התקשורת המתחיל והסכמתי בשמחה. אז הנה הרשימה…לא יאהבו את כל תכניה…אבל אני עומד מאחורי הדברים. כמו שאני אומר ללקוחות: אני לא אומר לך את מה שאתה רוצה לשמוע, אני אומר לך את האמת המקצועית שלי.

איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ בניקוי חוף הים | יח"צ
עם השותפה החכמה. בן חורין אלכסנדוביץ, האנשים שמאחורי השמות (צילום: יח"צ)

תעבוד קשה. העשור הכי משפיע על הקריירה שלך הוא בין 20 ל-30. מי שמבין את זה ובשנים האלה שם את הפיתוח המקצועי במקום הראשון, יגיע לעשור ה-30 כבר בעמדה עם ניסיון, בדרך לתפקיד בכיר. מי שחושב שזה הגיל לבלות בחו"ל, בים או במכון הכושר – מבטיח לו שיהיה לו כיף, ומבטיח לו שהוא יהיה מאד מתוסכל בגיל 40.

תחיה את התקשורת ולא את המשימות שאתה מקבל. אתה צריך לקרוא את כל העיתונים, לראות כמה שיותר מהדורות, להקשיב בדרך לרדיו אקטואליה ולא למוסיקה, לסרוק את האינטרנט כל הזמן, להיות מנוי לכל הפושים. מי שמחפש שקט – זה לא המקצוע בשבילך.

תמיד תשאל את עצמך מה הלקוח צריך ולא רק מה הוא רוצה. אל תהיה תחנת ממסר שלוקחת משימה ומוציאה לתקשורת. תחשוב מה באמת צריך, תייעץ, תילחם, תשפיע.

המקצוע שלנו הוא זירת אגרוף. אתה נותן אגרופים, אתה חוטף. לא כל סיפור שלך יצליח, לא כל כישלון יפיל אותך – קח בפרופורציות את ההצלחות ואת הכישלונות, ומדי חצי שנה תבחן את עצמך איפה אתה עומד ומה צריך לשפר.

ציטוט מהשותפה החכמה שלי: אסור להפסיק לעשות כושר. זה שרצת לפני שבוע, לא מבטל את הצורך לריצה של השבוע. כך גם בעבודה – אין רגע שבו אתה "מגיע לנחלה". השמירה על הכושר המקצועי היא בלתי נגמרת.

ציטוט מיעל ארד הענקית: תעבדו על החסרונות שלכם. לכל אחד יש כישרון למשהו מסוים בתוך המקצוע, והמטרה היא לשפר את החולשות והחסרונות בכדי להיות איש מקצוע שלם יותר.

יעל ארד עם אסתר רוט שחמורוב (צילום: פלאש 90)
תעבדו על החסרונות שלכם. יעל ארד עם אסתר רוט שחמורוב (צילום: פלאש 90)

העולם משתנה. זה בנאלי, אבל אכן זה המצב. חייב לעקוב ולהבין בכל הרשתות החברתיות, בכל הטרנדים, להקדים את הלקוחות שלך, ולהוות עבורם גם מודיעין, גם ייעוץ, גם ביצוע.

תעבוד אצל הטובים ביותר. אני יודע שזו עצה אינטרסנטית, אבל ברחבי המדינה פרוסים יועצים מעולים שהתחילו אצלנו (כן כן, יש עוד כמה מקומות טובים, אבל לא ניגע בהם כעת). הטובים ביותר משמשים אצלנו כסמנכ"לים ומנהלי מחלקות ועוד טובים בעמדות מפתח במשק. אתה חייב ללמוד בבית ספר טוב ,מקצועי וערכי. אל תלך דווקא למקום הקל, או הנוח – לך למקום שילמד אותך להיות הטוב ביותר.

תישאר בן אדם. אל תתבלבל. המרוץ ארוך. שיקרת פעם אחת לעיתונאי – נשרפת. לא לקחת אחריות מול לקוח – נגמרת. לא התנהלת כמו שצריך לקולגה – נפלת. במרוץ הארוך מנצח המקצועי והערכי ביותר, ולא זה עם הטקטיקה המתוחכמת שהביא ניצחון קצר.

הכתוב למעלה לא סתם מהגיגי ליבי – זו דרכי. כבר יותר מ-20 שנים אני קם כל בוקר ב5:30 ומתחיל יום עבודה סוער שבו אני מקפיד על כל מה שכתוב כאן. התחלתי לבד מהחדר, והיום יחד עם טל אלכסנדרוביץ' הענקית אנחנו מנהלים חברה מצוינת כאשר הבסיס להצלחה זה מה שכתוב למעלה + עוד כמה דברים.

בהצלחה!

ולא לשכוח לשלוח לנו קו"ח. מחפשים את הטובים והטובות ביותר (וזה המקום לציין שכל מה שנכתב בלשון זכר רלוונטי כמובן גם לכולן).

מיכאל האוזר טוב, הכתב הפוליטי של "הארץ", לשעבר כתב פוליטי בגלי צה"ל

איך הגעתי לתחום?
הרבה פחות רומנטי ממה שתתאר לעצמך – חברה טובה שרצתה לשרת בגלצ בקשה ממני לבוא איתה למיונים ורשמה אותי איתה: "מה כבר יכול להיות?". אני בכלל כיוונתי למקום אחר (הייתי בשלבי מיון לאחד המסלולים בחיל המודיעין). מעולם לא חשבתי להיות עיתונאי, אבל תמיד התעניינתי במה שקורה. ככל שהתקדמתי בשלבי המיון בגלצ עלה ועלה בי הרצון לעסוק בתחום.

מיכאל האוזר טוב (צילום: תומר אפלבאום)
להביא את הבום ב-18:00. מיכאל האוזר טוב (צילום: תומר אפלבאום)

ערב אידיאלי מבחינתי.
אבחר בקלישאה – לפעמים "הארץ" מוציאים סיפורים גדולים רגע לפני המהדורות. ערב אידיאלי הוא בבר עם המון אלכוהול אחרי שהבאת את הבום כבר ב-18:00. אבל כמובן שיש עוד הרבה ערבים אידאלים שלא קשורים לעבודה.

כשאהיה גדול אהיה…
מי יודע. עיתונות זה תחום דעת מדהים, ואני נהנה מכל רגע. זה מפתח להמון אנשים ומקומות שלא יצא לי לראות ולפגוש אלמלא כרטיס הביקור עם הלוגו של "הארץ" (לא באמת, כבר אין כרטיסי ביקור). אבל זה גם תחום מוגבל. לעד תרדוף אחרי דברים שאנשים אחרים עושים, ועל אף ההשפעה המשמעותית על סדר היום, אני חושב שיש שלב בחיים שבו בן אדם צריך לרדוף אחרי מה שהוא יעשה. אני לא יודע באיזה תחום, וגם לא מאוד אכפת לי כרגע. עיתונות, בכל אופן, זו הבוהמייניות המודרנית – אין עוד תחום דעת שדורש ממך לדעת קצת מהכל. וזה מאוד מושך אותי.

מזל טוב ילד.ה

31/10 רות רזניק

01/11 פנינה תמנו, יהלי סובול

02/11 אלכס קושניר, ליאור פרידמן, עינת פישביין

03/11 ארץ נהדרת, אורן הלמן

04/11 נוי אסרף

05/11 יאיר לפיד, עידית פארן, שרה נתניהו, נטע מולכו

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות