מדיה

הצופים נהרו לקולנוע: 100,000 כרטיסים נמכרו ביום הקולנוע הישראלי

תמונת ניצחון תמונת ניצחון

אתמול (ד') נערך ״יום הקולנוע הישראלי״ הראשון מאז שפרצה הקורונה, הקהל מילא את האולמות כבר משעות הבוקר והשיא הגיע אחרי 20:00 בערב. נתוני הסיכום אינם רחוקים ממה שהיה לפני פרוץ המגפה – למעלה מ-100,000 איש צפו בסרטים ישראליים ביום אחד (120,000 בשנת 2019).

זאת השנה השביעית בה נערך יום הקולנוע הישראלי (למעט בשנה שעברה בגלל הקורונה) ביוזמת משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע.

חמשת הסרטים הנצפים ביותר

״תמונת הניצחון״, אבי נשר (טרום בכורה)

הסרט  שופך אור על אחד הסיפורים השנויים במחלוקת במלחמת העצמאות. בסוף 1947 מצטרף במאי קולנוע מצרי לכוח מתנדבים, היוצא לסייע לערביי פלשתינה. הם מתמקמים בכפר שלמרגלותיו שוכן קיבוץ ניצנים, בו חברי הקיבוץ נערכים להגנה. בעוד שני הצדדים קרבים לעימות אלים, הנעורים מכתיבים סיפור משלהם – הבמאי מוצא להפתעתו הרבה במשותף בין הצעירים בשני הצדדים. את עינו צדה דמות נשית- מירה בן ארי- אשר מסרבת להתפנות מהקיבוץ הנצור. כאשר פורצת המלחמה, הבמאי נדרש לתעד את תמונת הניצחון אבל התפתחות בלתי צפויה טורפת את הקלפים. שחקנים: ג'וי ריגר, אליאנה תדהר, משי קליינשטיין, תום אבני, אמיר חורי.

״לשחרר את שולי״, בן בכר

אביהו, נתי ובצלאל (שלישיית "מה קשור") יוצאים למסע הצלה נועז הכולל התנסות במגוון חוויות חוקיות וחוקיות פחות, מסיבות חשק, סחר באיברים, ליקוק צפרדע הזיה, ועל הדרך גם הסתבכות עם קרטל הסמים המסוכן בקולומביה. האם הם ימצאו את שולי הבן של אביהו ? האם הם ימצאו אהבה? והאם אפשר למצוא ג'חנון בקולומביה? התשובה לכל השאלות היא: אחלן, אחלן, אחלן! הסרט הגיע למעמד הסרט הישראלי הרביעי הנצפה בכל הזמנים, אחרי אסקימו לימון ששומר על המקום הראשון, קזבלן וסלאח שבתי. וממש אתמול קיבלו היוצרים בשורה כי יופק גם סרט המשך.

״זרים מושלמים״, ליאור אשכנזי (טרום בכורה, ייצא ב11.11)

עיבוד ישראלי לסרט האיטלקי המצליח בבימויו של ליאור אשכנזי, שעבר הפעם אל מאחורי המצלמה. שבעה חברי ילדות עם היסטוריה וחוויות משותפות מעברם, נפגשים לארוחת ערב כדי לראות יחד ליקוי ירח נדיר. האירוע הבורגני והשיגרתי הזה מקבל תפנית כשהם מתחילים לשחק במשחק ממזרי שישנה את חייהם: כל הודעה, שיחה או התראה שהם מקבלים לטלפון שלהם חשופים לעיני כולם. בגידות, שקרים, סודות וחשבונות בני 20 שנה עולים וצפים על פני השטח ומעמידים בסימן שאלה את החברות רבת השנים ומערכות היחסים הפנימיות בה.

״עוד סיפור אחד״, גורי אלפי

ירדן גת היא צעירה מבריקה, כתבת בעיתון גדול, שלא ממש מאמינה באהבה. כשהיא בכל זאת מחליטה לצאת לדייט, היא מוצאת את עצמה חושפת את כל הקלפים מול הבחור שיושב מולה, ומספרת לו על התקופה שבה שכבה עם הבוס הנשוי שלה, והרסה לחבר הרווק והרומנטיקן שלה את החיים, כשהיא שולחת אותו לצאת כל יום עם אישה אחרת במשך חודש שלם, רק כדי להוציא מזה כתבה משפילה בעיתון. אבל התוכניות שלה משתבשות כש"שפן
הניסוי" שלה מתאהב על אמת בבחורה הכי לא צפויה. אז האם מישהו כאן ימצא בסוף אהבת אמת?

״אחד בלב״, טליה לביא

חתן וכלה מגיעים למלון מפואר לבלות בו את ליל הכלולות, אבל מהר מאוד הם מתחילים לריב, ומה שהיה אמור להיות לילה מתוק ורומנטי הופך למסע סהרורי ברחבי העיר. במהלכו הם פוגשים אהבות קודמות, לבטים מודחקים ואת חיי הרווקות שהותירו מאחוריהם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות