מדיה, על סדר היום

"השידור הציבורי צריך לחזור לייעודו ולשרת את כלל הציבור"

ח"כ מיקי זוהר (צילום: אורן כהן) שידורי ספורט לכל. ח"כ מיקי זוהר (צילום: אורן כהן)

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) פנה היום (רביעי) לשר התקשורת ד"ר יועז הנדל בבקשה לחייב את כלל הגופים הרלוונטיים לפעול לכך שאירועים המוכרזים בספורט הישראלי, בראשם משחקי נבחרת ישראל בכדורגל, ישודרו ללא תשלום לכלל האזרחים באמצעות תאגיד השידור הציבורי או הערוצים הפתוחים. לשר הנדל אין אפשרות חוקית לחייב גוף שידור זה או אחר לשדר דבר, אולם הצהרה פומבית בנושא יכולה בהחלט לסייע.

במכתבו לשר הנדל כתב זוהר: "השידור הציבורי צריך לחזור לייעודו ולשרת את כלל הציבור. הנגשת אירועי ספורט מרכזיים לציבור, מגדילה את האהדה הציבורית ואת המודעות לספורט ותתרום להצלחתן של השחקנים והנבחרות". בקשתו של ח"כ זוהר מגיעה בעקבות פרסומים לפיהם ערוץ הספורט, המוצע למנויי הטלוויזיה הרב ערוצית בלבד, מנהל משא ומתן לרכישת זכויות השידור של כל משחקי נבחרת ישראל. משחק הנבחרת הקרוב נגד אוסטריה ישודר בכאן 11.

ערן זהבי אחרי הצמד שלו וה-5:2 על אוסטריה | צילום מסך: כאן 11
גם המפגש הקרוב ישודר בכאן 11. ערן זהבי ונבחרת ישראל מול אוסטריה (צילום מסך: כאן 11)

עוד כתב זוהר: "אני פועל מתוך אמונה שכלל חובות השידור הקשורות בשידור אירועים בעלי חשיבות ציבורית רבה – בראשם משחקי נבחרות ישראל, משחקים מרכזיים מליגת העל בכדורגל וליגת העל בכדורסל וכן משחקי כל הנציגות הישראליות ו/או ספורטאים המייצגים את ישראל בתחרויות בינלאומיות – צריכים לחול אך ורק על תאגיד השידור הציבורי או הערוצים הפתוחים״.

ח"כ זוהר הגיש לפני כחצי שנה הצעת חוק לחיוב שידורים בעלי חשיבות ציבורית רבה בערוץ הציבורי או בערוץ אחר הפתוח לכלל הציבור הרחב ולא רק למנויי הטלוויזיה הרב ערוצית, זאת למרות שבשל השיעור הגבוה של מנויי החברות הרב ערוציות ערוצי הבסיס שלהם נחשב בפועל לערוצים פתוחים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות