מדיה, על סדר היום

סלאפ מאייל גולן: תביעה נגד לרר ו"הצינור"

קדימון תחקיר אייל גולן (צילום מסך) ישודר בימים הקרובים. קדימון לתחקיר "הצינור"(צילום מסך)

אייל גולן וחברת הנדל"ן שבבעלותו "גולן רחמני יזמות והשקעות בע"מ" (GRY), דורשים מרשת 13 והמגיש גיא לרר פיצוי של מיליון שקלים ופרסום התנצלות בעקבות שידור קדימונים לתחקיר של תכנית "הצינור" על החברה. בתביעה שהוגשה הבוקר (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורך הדין דרור ארד-אילון, נטען שהרמיזה לפיה החברה מנצלת את לקוחותיה היא פרסום לשון הרע מכוון שנועד לפגוע בגולן ובחברה שבבעלותו.

באופן שעשוי להפתיע, גולן לא דורש צו מניעה נגד שידור התחקיר המלא, שמתוכנן לימים הקרובים, אלא פיצוי כספי בהתבסס על הקדימונים בלבד. בין היתר, כותבים גולן והחברה בתביעתם כי "חברת הנדל"ן של התובע, לא שיווקה קרקעות, לא ניצלה משקיעים ולא עקצה את לקוחותיה… הפרומו פורסם גם לאחר שנמסרה תגובת התובע לעיל המפריכה את האמור בפרומו. הנתבעים לא בדקו את העובדות כנדרש בדין, ולא תעמוד להם כל הגנה בגין פרסום לשון הרע הכוזבת כאמור".

אייל גולן בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
יגיע שוב לבית המשפט?אייל גולן (צילום: פלאש 90)

גולן והחברה שבבעלותו טוענים כי לרר ורשת מקדמים את התכנית בכמה פלטפורמות, כולל בחשבונות הטוויטר והאינסטגרם שלהם, והמשיכו לעשות זאת גם אחרי שליחת מכתב התראה טרם הגשת תביעה. טענתם המרכזית היא כי החברה שטענות הניצול לכאורה צריכות להיות מופנות אליה היא חברת "יעדים", שהיא חברה אחרת שאינה בבעלות גולן או קשורה אליו.

מחברת הנדל"ן של גולן GRY נמסר: "מדובר באירוע שבו כלי תקשורת ניצל את שמו של אייל גולן על מנת לגרוף רייטינג וזאת חרף העובדה שאין כל אמת בטענות נגדו ונגד GRY. התביעה הוגשה כמוצא אחרון לאחר שעשינו את כל אשר לאל ידנו להבהיר את המידע הרלוונטי במטרה למנוע את הפרסומים השקריים".

מהפקת הצינור נמסר: "מערכת הצינור רגילה בתביעות השתקה, אפילו כאלו שמוגשות עוד בטרם השידור. אנחנו מזמינים את אייל גולן לצפות בתחקיר ולהבין למה אנחנו עומדים מאחורי כל מילה בו".

אימפקט שירותי תוכן המפעילה את אתר כסית מלווה את קרבנותיו של אייל גולן בפרשת "משחקי חברה" ואת קמפיין גיוס ההמונים שלהן בביאקטיב
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות