מדיה, על סדר היום

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד "גלי ישראל"

ח"כ שירלי פינטו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90) לעג שחרג מגבולות חופש הביטוי. חברת הכנסת שירלי פינטו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב הודיע היום לעשרות מתלוננים נגד דברי יוסי בן עטר, שדרן תחנת "גלי ישראל" שלעג בשידור לחברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה), כי הרשות פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד התחנה. במכתבו ציין רגב כי התקבלו אצלו עשרות פניות דומות, ולהערכת גורמים בתקשורת מספר הפונים בפועל גבוה אף יותר.

במכתבו ציין רגב כי בעקבות התלונות הוא פתח בבדיקה והאזין לקטע עם דבריו של בן עטר. לפי רגב, "מצאתי כי הוא היה מבזה, משפיל ופוגעני. לגלוגו של השדרן על מגבלת החירשות של חברת הכנסת חצה בצורה בוטה ופוגענית את גבולות חופש הביטוי. לא היה מקום לאמירות אלה לטעמי". רגב הוסיף שהגורמים המקצועיים ברשות השנייה פתחו בהליך ההפרה ובמקביל התבקשה תגובת התחנה.

יצויין כי עוד קודם להודעת הרשות על פתיחה בהליך הפרה לכאורה, הודיעה התחנה על השעייתו של בן עטר עד להודעה חדשה, וכן פורסמו התנצלויות ברשתות החברתיות. בן עטר עצמו פרסם התנצלות רפה.

אישה עם מכשיר שמיעה (צילום אילוסטרציה: envato elements)
התחנה תשתף פעולה עם "נגישות ישראל" למען בעלי מוגבלויות (צילום אילוסטרציה: envato elements)

מהמכתב של רגב מהיום עולה בנוסף להתנצלויות יזמה מנכ"לית התחנה עדנה מאור שיתוף פעולה עם עמותת "נגישות ישראל" הנאבקת למען זכיותיהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל, שבמסגרתו יתקיים יום שידורים מיוחד שיכלול התרמה לטובת שיפור תנאי המחיה של בעלי מוגבלויות. כמו כן, נציגי הארגון יתראיינו בתחנה לקידום זכויות בעלי מוגבלויות.

בסיכום מכתבו, התנצל רגב על "אי הנעימות שנגרמה לך ולמאזינים האחרים מהאזנה לתוכן פוגעני ובזוי זה". מניסיון העבר, לאור תגובתה הנחרצת והמהירה של "גלי ישראל", סביר כי הרשות תסתפק בכך ולא תנקוט צעדים נוספים נגד התחנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות