על סדר היום

המופע למען החיילים: אייל גולן עדיין נלחם על תדמיתו

דיון בתביעה האזרחית נגד אייל גולן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90) דיון בתביעה האזרחית נגד אייל גולן, מרץ 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בעוד כשלושה שבועות תמלאנה שמונה שנים לפרוץ פרשת "משחקי חברה", במסגרתה נחקרו עבירות מין שבוצעו על ידי מקורביו של אייל גולן בקטינות שחפצו בקירבה אליו. אביו של גולן, דני ביטון, הורשע בפרשה ואף ריצה מאסר בן כשנתיים. בימים אלו פתחו נ' וט', שתיים מקרבנות הפרשה, בקמפיין מימון המונים למימון הוצאותיהן המשפטיות בתביעה האזרחית שהגישו, הטיפול הרגשי לו הן זקוקות והמאבק על מקומן הציבורי והתקשורתי מול הזמר הכי פופולרי בישראל.

רק השבוע הצליח גולן למכור תוך דקות את כל הכרטיסים להופעה המוזלת שהוא מציע לחיילים במסגרת התגייסותו למאבק למען העלאת שכר החיילים הסדירים. אף שלא ניתן לחלוק על הפופולריות שלו בקרב חיילים – שחלק מהוריהם אפילו לא הכירו כשהחל בקריירה מוזיקלית עם אתניקס אי אז בשנות ה-90 ובאותה מידה יכלו להעריץ את אלביס – לא ניתן להתעלם מכך שגולן עדיין צריך להתגייס למאבקים שנמצאים בקונצנזוס כדי לאושש את תדמיתו.

דני ביטון בבית המשפט (צילום: רוני שוצר)
הורשע בפרשה. דני ביטון בבית המשפט (צילום: רוני שוצר)

למרות שהוא מככב בעקביות בצמרת המצעדים ומכירות האלבומים, התדמית של גולן נפגעה ועמו הצלחתו המקצועית. מבדיקה של הוועדה למידרוג עבור כסית עולה שהעונה האחרונה של "אייל גולן קורא לך", זו ששודרה אחרי התפוצצות הפרשה, הייתה באופן ניכר החלשה ביותר מבין ארבע עונות התכנית. יש לציין כי היא שודרה זמן רב יחסית אחריה קודמותיה וייתכן כי גם הפגיעה ברצף השידורי פגעה בה. הנתונים מתייחסים למשקי בית בכלל האוכלוסייה.

גמר עונה זו שודר בקשת ולא בערוץ 24 כקודמיו, אולם פרט אליו הציגה העונה ביצועים חלשים מאוד. בנוסף, זוכת אותה עונה, שמותגה מחדש כ "אייל גולן קורא לכם" והשתתפו בה גם גברים, לא זכתה להצלחה של קודמותיה, ואלמלא היינו כותבים שזו הייתה זמרת בשם בר כהן ספק אם הייתם יודעים במי מדובר.

ולמספרים עצמם: העונה הראשונה של "אייל גולן קורא לך" הושקה בערוץ 24 בפברואר 2011. פרק הפתיחה שלה זכה ל-2.5 אחוזי רייטינג, הגמר ל-6.7% והממוצע העונתי עמד על 3.3%. בתום העונה הוכתרה מורן מזור כזוכה, והעניין בתכנית גבר: כשנה לאחר תחילת העונה הראשונה עלתה העונה השנייה והשקתה זכתה ל-5.2%. הגמר בו זכתה נסרין קדרי נהנה מ-9.9% – נתון גבוה לערוץ נישה – והממוצע העונתי עמד על 4.3%.

נסרין קדרי (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
ההצלחה הכי גדולה מהתכנית. נסרין קדרי (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

העונה השלישית, האחרונה לפני פרוץ הפרשה, הושקה בדצמבר 2012 וזכתה ל-4.9% בפרק הפתיחה. אף שהגמר נצפה פחות מקודמו – 7.3% – זו הייתה העונה עם הממוצע העונתי הכי גבוה: 6%.

כל זה השתנה בעונה הרביעית שעלתה כאמור זמן רב יחסית אחרי קודמותיה והושקה רק ביולי 2016, אחרי שהושהתה על ידי קשת עם פרוץ הפרשה. חרף המיתוג מחדש, הרחבת סגל המתמודדים וליהוקה של אופירה אסייג לחבר השופטים, העונה לא התרוממה למספרי קודמותיה: 2.1% לתכנית הפתיחה, ממוצע עונתי של 2.2% וזוכה שאיש לא זוכר. הגמר ששודר בערוץ 22 זכה לצפייה בהתאם, 16.2%, ואפשר רק לדמיין מה היה הנתון אלמלא שודר שם. זו גם הייתה העונה האחרונה של התכנית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות