דיגיטל

לא רוצים אותי בטוויטר ופייסבוק? הרשת החברתית החדשה של טראמפ

דונלד טראמפ דונלד טראמפ

נשיא ארה”ב לשעבר, דונלד טראמפ, נלחם בחרם עליו מצד הרשתות החברתיות, עם הקמת רשת חברתית חדשה. הלילה הוא הכריז כי הוא משיק חברת תקשורת חדשה שתכלול רשת חברתית בשם “רשת האמת” (TRUTH Social).

“קבוצת טראמפ לתקשורת ולטכנולוגיה” (TMTG) מסרה בהודעה כי משימתה היא “יצירת יריב לקונסורטיום של התקשורת הליברלית ולהילחם חזרה נגד חברות-הענק הטכנולוגיות של עמק הסיליקון, שהשתמשו בכוחם הבלעדי להשתקת קולות מתנגדים באמריקה”.

מקים רשת חברתית לקראת בחירות אמצע הקדנציה

המיזם הראשון של החברה החדשה יהיה “רשת האמת” שתושק רשמית בחודש נובמבר בגרסת בטא ל”אורחים מוזמנים” ותזכה לתפוצה כלל-ארצית בארה”ב בשלושת החודשים הראשונים של 2022. השקתה הנרחבת של הרשת תגיע בשנת בחירות בארה"ב – בחירות אמצע הקדנציה בקונגרס ובסנאט שם מקווים הרפובליקנים להשיג מחדש רוב, לאחר שבבחירות בנובמבר 2020 זכה ג'ון ביידן בנשיאות, ומפלגתו ברוב בשני בתי הנבחרים.

בהודעה שהופצה הלילה, מסר טראמפ, שהפסיד לביידן בבחירות לנשיאות: "אנחנו חיים בעולם בו לטאליבן יש נוכחות אדירה בטוויטר, בעוד הנשיא האמריקאי האהוב עליהם הושתק. זה בלתי מתקבל על הדעת. אני נרגש להעלות את 'האמת' בקרוב מאוד".

סקרים אחרונים הראו כי יותר מ-80% מהרפובליקנים מעוניינים כי טראמפ יתמודד שוב לנשיאות בבחירות 2024, ולפי העצרות האחרות אותן ערך, ניכר כי בכוונתו לעשות כן.

כזכור, טראמפ צונזר על ידי הרשתות החברתיות הגדולות לאחר הבחירות בנובמבר האחרון כשטען לאי סדרים ולזיופים בבחירות, ובעיקר לאחר אירועי ה-6 בינואר בגבעת הקפיטול, עוד טרם עזיבתו את הבית הלבן. הנשיא ה-45 של ארה”ב הושעה לצמיתות מפייסבוק ומטוויטר (שם זכה ל-80 מיליון עוקבים), שתי הרשתות החברתיות הגדולות והמשפיעות.

בנו של טראמפ: "מצפים לתת קול חזרה לעם האמריקאי"

אנשיו של טראמפ טוענים כי הקמת פלטפורמה חדשה היא הדרך היחידה לתת קול לכולם ולהתמודד עם הצנזורה של עמק הסיליקון נגד הימין האמריקאי.

בנו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ ג’וניור, אמר לרשת פוקס ניוז: “אבא שלי חתם הלילה על הסכם מיידי שנועד לייסד את 'קבוצת טראמפ תקשורת וטכנולוגיה'. אמרו לנו במשך תקופה ארוכה 'אם אתם לא אוהבים את החוקים בפלטפורמות שלנו שמפלים רק נגד צד אחד, לכו תקימו פלטפורמה משלכם, אז עשינו בדיוק את זה".

טראמפ ג’וניור הוסיף: "זה סיפור גדול. במשך תקופה ארוכה ענקיות הטכנולוגיה מצנזרות קולות שמרניים – אם אתם תומכים בעקרונות השמרנים סבלתם מחסימות, מהשעיות, מ'כלא פייסבוק' ועוד סנקציות. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא ליצור אוהל גדול של רשת פתוחה וחופשית לאנשים שיהיו מסוגלים לתקשר, להביע את עמדותיהם לפי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית". לדבריו, "זה הולך להיות מרגש. אנחנו מצפים לתת קול חזרה לעם האמריקאי, בלי אפליה פוליטית. ראיתם מה הם עשו לנשיא ארה”ב. אנחנו רוצים לוודא שלאמריקאים יהיה קול. נבטל את תרבות הביטול, נעמוד מול העריצות של ענקיות הטכנולוגיה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות