מדיה, על סדר היום

"ההפרדה היחידה שגנץ מעוניין בה זה בין ברדוגו ואיבגי למיקרופונים"

חבר הכנסת שלמה קרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90) אין הצדקה לתחנה צבאית. חבר הכנסת שלמה קרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל של חברי הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) וישראל אייכלר (יהדות התורה) נדחתה היום (רביעי) על ידי מליאת הכנסת, עם 51 מתנגדים מול 45 תומכים. הצעת החוק שהוגשה במאי האחרון מציעה לפרסם מכרזים על התדרים הציבוריים שברשות התחנה ועל הפעלתה על ידי גורם פרטי והכפפתה לרשות השנייה, בדומה לתחנות הרדיו האזורי. מוקדם יותר השבוע נדחתה ההצעה גם בוועדת השרים לענייני חקיקה.

את רוב זמן הצגת ההצעה הקדיש ח"כ קרעי לנושאים אחרים שהוא הגדיר כאיומים על הדמוקרטיה בישראל, ואז אמר ש "כל עוד ישראל היא מדינה דמוקרטית אין שום הצדקה שתהיה לה תחנת רדיו צבאית. במסקנות הוועדה האחרונות לבחינת החלופות לסגירת גלי צה"ל הוצעו ארבע חלופות אבל שר הביטחון בני גנץ בחר חלופה שישית – לנקות את גל"צ מכל סממן ימני ולמנות מפקדת שאפילו לא שירתה בצה"ל".

גלית אלטשטיין (צילום: גלי צה"ל)
תכנית ההתכנסות. גלית אלטשטיין (צילום: גלי צה"ל)

גלית אלטשטיין, ממלאת מקום מפקד התחנה שאכן לא שירתה בצה"ל, הודיעה בשבוע שעבר לעובדי התחנה על שורת יעדים מקצועיים, בראשם "התכנסות לגבולות הגזרה המתבקשים מגלצ כתחנת שידור ציבורית-ממלכתית-צבאית, מתן דגש ובולטות למקצועיות, הישגיות, יצירתיות וחדשנות בכלל שידורי התחנה – עיתונאיים ואחרים, חיזוק וביסוס עמוד השדרה המקצועי של התחנה, מתן ערך מוסף לצה"ל והפחתת עיסוקם של לובשי מדים בנושאים פוליטיים מובהקים".

סגן שר הבטחון אלון שוסטר השיב בשם הממשלה וביקש מהכנסת לדחות את הצעת החוק, כשי לאפשר לממשלה להשלים את תהליכי תיקון האנומליה בתחנה, בדגש על הפרדת החיילים מהעיסוק הפוליטי: "ההצעה אינה ריאלית ואינה ישימה. חיילים, לא ראוי שיעסקו בתכנים פוליטיים בתחנה ציבורית. בשלב זה מתמקדת עבודת המטה במהלכים הנדרשים לקידום הוצאת התחנה ממערכת הבטחון ולעמדתנו יש לאפשר לממשלה להשלים את עבודת המטה".

שוסטר הוסיף כי "גלי צה"ל משדרת מזה עשרות שנים. חברים וחברות מהבית הזה ממש קיבלו את הכשרתם האישית והמקצועית בגלי צה"ל. זו תחנה מפוארת שמוסיפה צבע ועומק ונופך ראוי למגוון התרבותי של מדינת ישראל".

בניין גלי צה"ל - צילום: נתי שוחט, פלאש 90
התנחלות בלב יפו. גלי צה"ל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

חבר הכנסת קרעי שקיבל פעם נוספת את זכות הדיבור לא התרשם מדברי שוסטר על ההפרדה בין חיילי התחנה והתכנים הפוליטיים ואמר: "ההפרדה היחידה שגנץ מעוניין בה זה בין ברדוגו ואמיר איבגי למיקרופונים שלהם. לא מספיקים לכם כל ערוצי התעמולה שלכם, גם את ההתנחלות הקטנה הזו אתם מנסים לטהר. נשאר לכם רק להזיז את ברדוגו ותוכלו להשאיר את התחנה. בדיוק כמו התאגיד בו עובדת אשת שר המשפטים ומשמיצה את הימין במימון הציבור. אל תספרו לנו סיפורים על הפרדה, כואב לכם לשמוע ביקורת".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות