מדיה, על סדר היום

"טיפשה, סתומה, טוב שאת חירשת": הושעה השדרן שתקף את הח"כית

יוסי בן עטר יוסי בן עטר

רדיו גלי ישראל השעה משידור את שדר התחנה יוסי בן עטר עד להודעה חדשה, כך נודע לכסית. בן עטר קיבל הודעה על השעייתו לאחר מופע האימים שלו בתכנית "מרכז העצבים". במהלך השידור אמר בן עטר לאחד המאזינים על חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) חירשת מלידה: "טיפשה זה אני אגיד. סתומה, טיפשה. גנבת קולות, הצביעו לך. טוב שאת חירשת, אמיתי, טוב שאת חירשת ואנחנו לא שומעים את הקול שלך, את הקול הצרצרי שלך. טוב שאת לא יודעת לדבר".

קצפו של בן עטר יצא על ציוץ שפרסמה פינטו מוקדם יותר אתמול בטוויטר, בו תקפה קשות את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כשכתבה: "גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף. לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר". בהמשך חברת הכנסת מחקה את הציוץ". בהמשך, ולאחר ביקורת קשה שספגה וכשהתברר כי מדובר בכלל בציוץ מועתק של היוזר ONE OF US, היא מחקה אותו.

בתחנה נדהמו מהדברים שאמר בן עטר ובעקבותיהם הוחלט להשעותו משידור ללא הגבלת זמן.

נקלטת ברוב המדינה, מגייסת טאלנטים ימניים

תחנת הרדיו גלי ישראל משדרת מגבעת זאב ומיועדת על פי הרישיון שלה לתושבי יהודה ושומרון, אך היא נקלטת גם מחוץ לאזורי היעד ונהנית מזירת דיגיטל חזקה.

התחנה גייסה בשנים האחרונות טאלנטים רבים, בעיקר משורות הימין, בהם נועם פתחי ויותם זמרי, עו"ד יורם שפטל, אבי רצון, שרון גל, אלי ציפורי וארז תדמור. שדריה ולמעשה הקו המערכתי שלה נחשב תומך נתניהו ומתנגד לנפתלי בנט. על פי נתוני סקר TGI, אחוזי האזנה לתחנה צמחו בשנים האחרונות.

התחנה האזורית שמתפקדת כ-Talk radio, וכפועל יוצא מתחנה שרוב שידוריה הם דיבורים, היא גם סובלת לא אחת מהתבטאויות שנויות במחלוקת ואף קשות של מגישיה. רק לפני מספר חודשים תהה אבי רצון בשידור: "מי יותר פוסטמה, דנה ויס או רינה מצליח". בעקבות תלונות לנציבות תלונות הציבור ברשות השנייה, התנצל רצון על דבריו.

"המגיש התנצל". באמת?

אתמול נמסר לרדיו גלי ישראל כי "רדיו גלי ישראל אינו מוכן לקבל אמירות מהסוג המדובר ומתנצל בפני ח"כ פינטו ובפני כל מי שנפגע. יש לציין כי המגיש התנצל על דבריו זמן קצר לאחר שנאמרו. מקרה זה יטופל מול המגיש".

ואולם, יש לציין כי לאחר שאמר את דבריו הקשים, ביקש בן עטר להבהיר אותם, אולם לפי האזנה לדברים ותמלולם, הוא כלל לא התנצל. עטר אמר: "לגבי מה שאמרתי על שירלי פינטו", אמר, "כמובן, אהה… יש לה כמובן את אהה… אהה… הנכות… הנכות שלה וכולי, ואם… אמרתי את זה… תשמעו, זה שהיא אישה פוסטמה, היא אישה פוסטמה. קישרתי את זה לנכות כי אני באמת… אההה… אני אבהיר את עצמי.. היא… היא… נתנה תגובה כל כך בזויה ומזל שזו הייתה תגובה ולא… אההה… כי אם היא הייתה, לא הייתה לה את הנכות הזאת, וכמובן שאני מאחל לכל בן אדם באשר הוא אדם, לכל בן אדם בעולם, אם הוא יהודי או לא, שמאלני או ימני, דתי או לא דתי, בריאות ואריכות ימים".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות