טורים אישיים, מדיה

"השבוע עם גאולה": מדוע שאשת קריירה מוערכת תפרוש למטבח? | ביקורת TV

גאולה אבן גאולה אבן

לא לא, לא השתגעתי. נכון, אתמול הושקה "הישרדות" הכל כך מדובר עם ראש בראש בהשקת "הזמר במסיכה, אבל את הטור היום אפתח דווקא עם השידור הציבורי.

בשישי האחרון חזרה גאולה אבן למסך עם מגזין חדשות שישי החדש "השבוע עם גאולה" והעולם כמרקחה, אבל לא מהסיבות שכולנו חשבנו. ולמה? בזכות אישה אחת – ריקי גל, שהשכיחה הכל. אז רגע לפני שאני מתייחסת לקשישת הרוק, מילה על החזרה של אבן והביקורות שקדמו לשידור.

יש משהו מאוד שוביניסטי בשיח סביב נשות פוליטיקאים, בייחוד אלה שיש להן קריירה. אנחנו אוהבים אותן נוסח גילת בנט – יפות, עדינות, שקטות ומלוות מהצד את הבעל הקרייריסטי. מה קורה כשמדובר באישה שיש לה כבר קריירה רבת שנים, עוד לפני שהיא הכירה את בעלה – פוליטיקאי, שר וכיום אף סגן ראש ממשלה? מסתבר שעל פי דעת הרוב, עליה לפרוש למטבח. אז עזבו את זה שחטיבת החדשות של כאן קיבלה אישור מוועדת האתיקה של מועצת התאגיד, ושמדובר בתוכנית מגזין ולא אקטואליה – הרשת געשה ואיתה גם כמה מבקרים גברים.

אז כמבקרת אישה אני אומרת לכולכם – לכו לעזאזל. גאולה אבן היא מגישה מצוינת עוד לפני שהתחתנה עם גדעון סער. אין שום סיבה שבגלל הבחירות של בעלה בקריירה פוליטית, היא תמחק את החלומות וההישגים שלה ותלך לחפש הסבה. הלו, אנחנו תכף בשנת 2022, מי אתם שתשלחו נשים להחליף מקצוע בגלל בחירות בעלן? עד כאן המאבק הפמיניסטי שלי.
ועכשיו בואו נדבר רגע על ריקי גל. הגיע הזמן שנפסיק לצפות לגינויים והצטרפות למאבק ה-MeToo מנשים שהורגלו לנרמל התנהגות לא מוסרית של גברים. הנשים הללו שרדו בתוך מציאות דוחה ולקו בתסמונת סטוקהולם. במקום לנסות לחלוב מהן אמירות מודרניות, שחררו אותן. הן הקורבנות האמיתיות. דוגרי? ריחמתי קצת על הזמרת הוותיקה שהגיעה לדבר על המופע החדש ומצאה את עצמה בלוע הארי. היא כבר לא תשתנה, אז בואו פשוט נשלים עם זה כבר ונפסיק לצפות. יש בזה משהו אפילו קצת ילדותי יש לומר.

"השבוע עם גאולה", שישי, 19:55, כאן 11

"הישרדות VIP": איך אדם אחד יכול להרוס הכל

 מתנצלת בפני המתחרה "הזמר במסכה", אבל אני דבקתי במסורת וצפיתי ב"הישרדות" אהובתי. מהרייטינג מסתבר שהשתייכתי לרוב. אין מה לעשות, "הישרדות" היא הדוגמה לכך שהפורמט חזק מהכל. וגיא זוארץ? כשלירון ויצמן לא עומדת לידו ומדגמנת חסויות, הוא פשוט נהדר. ההנחיה של הישרדות באה לו בטבעיות שהוא לא משתמש אפילו פעם אחת בבדיחות הקרש המזעזעות שיוצאות ממנו ב"אח הגדול". שלא נדבר על הלדינו והדמעות בכל פריים שאין בו מה לומר. בהישרדות הוא פשוט הוא – מעולה.
ועכשיו אני חייבת התייחסות אישית. ב-2007 שעלתה לאוויר הסדרה "מרחק נגיעה" עם הנרי דוד הצעיר והמחרמן, הייתי בת 15. נסחפתי אחרי הדמות הרוסית הגברית וזו הדמות שהלכה איתי במשך שנים. ואז פתאום הוא הגיע לפריים טיים והוכיח שיש שחקנים שצריכים להישאר בדמות שלהם כי אחרת אתה מגלה שכל מה שמכרו לך הוא כל כך מנותק מהמציאות עד שזה קשה לצפייה. האיש הוא חתיכת גזען ואידיוט.

כשעומד בחור שמאוד מזוהה עם העלייה מבריה"מ ועושה "בעעעע" על "מזרחים" ומספר בגאון שהוא גזען, זה לא סתם דוחה – זה מסוכן. לקח כל כך הרבה שנים עד שקהילת העולים מחבר העמים השתלבה, שפתאום כשמגיע הדביל הזה לפריים טיים ויורק את כל הזבל הפרטי שלו, זה אוטומטית נתפס כ"רוסים שונאים מזרחים", כי ככה זה עובד – עובדה שזה היה הפרומו המרכזי לפרק שישודר היום בערב. אני מבקשת מכם, הקוראים, תתייחסו לבן האדם הכסיל הזה כאדם פרטי, אל תתנו לגזענות שלו להוביל אתכם למקומות שהם כבר כל כך לא נכונים.

"הישרדות VIP", רשת 13

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות