כללי

המשטרה עצרה חשוד בניסיונות לפגוע בכתב ynet חסן שעלאן

חסן שעלאן חסן שעלאן

המשטרה התירה לפרסם כי עצרה חשוד בירי לעבר ביתו של העיתונאי חסן שעלאן, וזריקת מטען לעבר ביתו החדש של הכתב. במסגרת חקירה סמויה שנוהלה בתקופה האחרונה ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, נעצר חשוד תושב באקה אל גרביה בחשד לעבירות אלימות בנשק חם נגד שעלאן. בשעה זו מובא החשוד בפני בית משפט השלום בראשון לציון לדיון הארכת מעצר.

שעלאן הוא כתב ynet לחברה הערבית. בשני מקרים בחודש יוני הותקף: במקרה הראשון נורה לעבר ביתו צרור יריות כששעלאן ובני ביתו בבית, ואילו במקרה השני נזרק מטען חבלה שהתפוצץ בכניסה לביתו החדש שהולך ונבנה, דקות לאחר שהוא ורעייתו עזבו את המקום. על פי החשד, הניסיונות לפגוע בו קשורים לעבודתו העיתונאית.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל מעשי אלימות ובפרט כלפי אנשי תקשורת העושים מלאכתם. לא נאפשר פגיעה ביסוד מהותי של הדמוקרטיה ובזכות הלגיטימית של חופש העיתונות, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה למנוע אירועי אלימות ושימוש באמל"ח בלתי חוקי, למיצוי הדין עד תום עם פורעי החוק".

סימני הירי אל מכוניתו של חסן שעלאן בטייבה | באדיבות ynet
סימני הירי אל מכוניתו של חסן שעלאן בטייבה | באדיבות ynet

"השבח לאללה ריבונו של עולם, ותודה לאללה שפשע הירי הסתיים ללא נפגעים”, כתב שעלאן בפייסבוק לאחר מקרה הירי. "אני אישית לא יודע מי עמד מאחורי העבודה הזאת, לא קיבלתי שום איום קודם, ומי שיש נגדי משהו שיצא לדבר מול כולם על למה עשה את זה". שעלאן הוסיף עוד כי "אנחנו מבקשים מאלוהים שהתופעה הזו תסתיים כדי שנוכל לחיות בשלום ובביטחון ובעזרת השם הנחישות שלנו תישאר חזקה כי אלוהים איתנו".

בראיון שנתן לאחר האירועים נגדו לברהנו טגניה ומאור צור בפודקאסט "קצה חוט" של חברת אימפקט שירותי תוכן (המפעילה את אתר "כסית"), אמר שעלאן כי "הטיפול המשטרתי בחברה היהודית הוא יותר חזק מהטיפול בחברה הערבית ודוגמה היא הפשיעה והרציחות בחברה הערבית. 113 נרצחים בשנה שעברה, רק 40 פוענחו. כשאתם כותבים דברים קשים לא מתקשרים ופוגעים בכם. אבל בגלל שאני ערבי מרשים לפגוע בי כי משתמשים בי כמסר לכל הכתבים".

-צור: לכל הכתבים במגזר אתה מתכוון?

"לגמרי. יש עוד כתב מאום אל פאחם, נידאל אגבריה, שאחרי המקרה שלי ירו לעבר הבית שלו 50 כדורים. גם לא אוים, אדם טוב, פשוט מאוד ירו עליו, ועד עכשיו המשטרה לא עצרה אף אחד".

לדבריו, "התחושה שבכל רגע יכולים לרצוח אותנו. אנחנו לא יכולים להיות חופשיים. הילדים שלי מפחדים. כשאני יוצא מהבית הילדים שואלים: אבא אתה בטוח שתחזור אלינו חי? הפעם הפורעים החליטו לפגוע בי בלי שום התרעה. אשתי ואני היינו צריכים להיות בבית שעה לפני אבל התעכבנו, אם לא היינו כבר מתים".

הוא הוסיף עוד כי "אני עכשיו פתחתי את הטלפון כדי לקבל איומים. בדרך כלל אחרי מצב כזה סוגרים את הטלפון אבל אני מחכה לקבל איומים. הילדים שלי לא הלכו לבית ספר היום. מנסים לפגוע לא רק בי, גם בהם. כל עוד לא עוצרים את הפושעים האלה אנחנו נמצאים בסכנת חיים. תאמינו לי, האנשים שנמצאים בכלא חיים יותר טוב מאתנו".

שעלאן אמר כי "בחיים לא בגדתי באף אחד. אין לי סכסוך עם אף אחד. בא לי להשתולל אבל אני תופס מאת עצמי. אני אומר לפושעים – אם אתם גברים, תדברו מול כולם מה אתם רוצים. אבל אתה לא גברים, אתם זבלים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות