מדיה, על סדר היום

אבי לוקאלי: העורך הראשי לשעבר של שוקן רכש 5 ממקומוני הרשת

כל העיר (צילום מסך, מהדורה דיגיטלית) כל העיר שלו (צילום מסך, מהדורה דיגיטלית)

שינויים במבנה הבעלות על מקומוני רשת שוקן: אבי סולומון, מי שהיה העורך הראשי של המקומונים ושפרש לאחרונה מתפקידו כסמנכ"ל הסחר של קבוצת הארץ, רכש חמישה ממותגי הרשת וימשיך להוציאם לאור דרך חברה חדשה. המקומונים הם כל העיר, מלאבס, ערים, צומת השרון והשקמה, היוצאים לאור בירושלים, מרכז הארץ והשפלה. העיתונים ימשיכו לצאת בשמותיהם הקיימים וגם עיצובם ועיצוב האתרים שלהם לא ישתנו.

סולומון מתכוון להשאיר את מצבת כח האדם הנוכחית ושואף אף להגדילה, מתוך אמונה בכוחה של העיתונות המקומית: "אני משוכנע שלעיתונות המקומית יש מודל כלכלי שיכול להחזיק את עצמו וגם להרוויח. אחרת לא הייתי נכנס לזה. אני מאמין גדול מאוד בתוכן המקומי, בפרסום המקומי ובקהל הקוראים והגולשים המקומי. אני חושב שלעיתונות המקומית אין עדיין אלטרנטיבה ומי שחושב שהרשתות החברתיות החליפו אותה לדעתי טועה בגדול. כי תוכן איכותי על חינוך מקומי, נדל"ן מקומי, בריאות מקומית ובטח פוליטיקה מקומית תוכלו לקרוא רק באתרים ובעיתונים מקומיים. וזה תופס גם לצד המסחרי. בעל עסק יכול לקדם את עצמו בפייסבוק או בגוגל אבל עדיין חייב את הפלטפורמה של העיתונות המקומית כדי להגדיל הכנסות ולהיות נוכח בתודעה המקומית".

מלאבס (צילום מסך, המהדורה הדיגיטלית)
גם זה שלו. מלאבס (צילום מסך, המהדורה הדיגיטלית)

לפני כשנה הודיעה קבוצת הארץ שבכוונתה לצמצם משמעותית את פעילות רשת המקומונים והחלה לבחון אפשרויות להעביר את המקומונים הקיימים לבעלות אחרת בלי לסגור אותם. מקומוני הרשת בדרום, כאן דרום אשדוד וכאן דרום אשקלון עברו לבעלותו של עורכם לשעבר דודי לוי לפני כחצי שנה והם ממשיכים לצאת תחת חברה חדשה.

הרשת ניהלה משא ומתן גם עם עורך כל העיר אלעד ליפשיץ להעברת ההוצאה לאור לבעלותו, אולם המו"מ לא צלח. ליפשיץ וסמנכ"לית העיתון, ענת קליין, שותפתו לתכנית לרכוש את העיתון, ממשיכים לעבוד בהארץ בתפקידים שונים. מקומוני הרשת בחיפה והצפון ימשיכו לצאת במתכונתם הנוכחית ללא שינוי.

סולומון מסכם: "אני עוזב תפקיד בכיר בקבוצת 'הארץ', מקום שהיה הבית שלי במשך 25 שנים כדי להתחיל פרק חדש בחיים המקצועיים שלי. הרבה מאוד שואלים אותי למה ויתרתי על אחד הג'ובים הנחשקים בעולם התקשורת, והתשובה שלי היא שאני רואה בזה סוג של שליחות וסגירת מעגל. התחלתי את דרכי ככתב ספורט במקומון 'כלבו' ולהיות היום מוציא לאור של עיתונות מקומית זה מבחינתי חלום שהתגשם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות