אנשים

הכל התחיל בנצר

אפי נצר (צילום: רדיו חיפה) שליחות אדירה. אפי נצר (צילום: רדיו חיפה)

המלחין והיוצר אפי נצר, זוכה פרס מפעל חיים של אקו"ם, יקבל פרס מפעל חיים נוסף: אגודת העיתונאים תעניק לנצר את הפרס בטקס פרסי הרדיו שיתקיים בכנס אילת הקרוב. נצר, 87, מגיש ברדיו חיפה את התכנית "אפי לשבת" המתמקדת במוזיקה עברית. בתגובה להחלטת ועדת הפרס בראשות אמנון נדב להעניק לו את הפרס מסר נצר: "תודה לכל מי שמצא אותי ראוי לפרס מפעל חיים. כבוד ענק. אני משדר ברדיו חיפה כבר 24 שנים וזו שליחות אדירה. בעיקר כי בעיקר בעידן של אפשרויות מרובות לרדיו ולרדיו האזורי בפרט יש חשיבות עצומה". 

האגודה פרסמה היום (שלישי) את רשימת כל הזוכים בפרסי הרדיו, כולל כמה תכניות שהצטיינו באותה קטגוריה. פרס השדר המצטיין יוענק לבכיר שדרני גלי צה"ל רדי ברקאי, שמגיש בתחנה את "מה בוער" כבר יותר מרבע מאה. בנימוקי השופטים נכתב שברקאי "מוזג עיתונות הגונה ונטולת פניות בצד סגנון הגשה אישי, נוקב וחסר פשרות מצד אחד ומצד שני לא אחת סנטימנטלי ומרגש". 

את פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר תחלוקנה שתי תכניות: "גומרים הולכים" השבועית של רדיו תל אביב בהגשת דני סידס ואודי סגל, ו"יומן 90" היומית בהגשת נחמה דואק, אטילה שומפלבי ויוסי הדר ברדיו אמצע הדרך. על "גומרים הולכים" כתבו השופטים: "צמד המגישים מטפלים בענייני השעה שעל הפרק מזווית אישית, אגב שיח קולח וכן וראיונות שלמרות היותם בלתי מתפשרים, נשמעים כשיחה נינוחה עם בכירי הפוליטיקאים, אושיות בידור, תרבות ואנשי רוח". על "יומן 90" נכתב: "התכנית מסקרת בהרחבה את כל מה שקורה באזור הזיכיון של התחנה ומשמשת ככתובת לפניות הציבור בשלל עניינים מקומיים הזוכים לטיפול עיתונאי במשדרי היומן החדשותי". 

נחמה דואק (צילום פרטי)
כתובת לפניות המאזינים. נחמה דואק (צילום פרטי)

גם את פרס תכנית המלל שאינה אקטואליה יחלקו שתי תכניות. "קבסה וציוני" של רדיו חיפה בהגשת קארין קבסה ודניאל ציוני, עליה נכתב "אף שהתוכנית מתמקדת בסדר יומם של צעירות וצעירים, היא זוכה לאהדה בקרב קבוצות גיל נוספות; ו "שלושה שיודעים" של כאן תרבות בהגשת דודו ארז, שהפכה לפי נימוקי השופטים "לבית ספר חלופי בעבור התלמידות והתלמידים שנשארו ספונים בבתיהם". 

בפרס תכנית המוזיקה הטובה ביותר זכתה "VIP" של רדיו בהגשת מושיקו שטרן. שמתמקדת בקידום יוצרים ויוצרות מקומיים באמצעות ראיונות והופעות חיות באולפן. שתי תכניות מוזיקה יחלקו גם את הפרס לפרויקט מיוחד: "אלבומי מופת" של רז שכניק ברדיו ללא הפסקה, ו"מנגינה למדינה" של רדיו דרום בהגשת יורם סוויסה. 

הפרסים יוענקו בטקס שיתקיים בערב הרדיו של כנס אילת של אגודת העיתונאים, שייפתח ב-31 באוקטובר במרכז הכנסים של מלן הרודס. ערב הרדיו יתקיים בערב השלישי של הכנס, 2 בנובמבר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות