דיגיטל, על סדר היום

האם מתבצעת אכיפה בררנית על ציוצים בטוויטר?

איתמר בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90) למה הוא כן והיא לא? ח"כ איתמר בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

פרקליטות המדינה הודיעה הבוקר בוועדת ביטחון הפנים של הכנסת כי תטמיע נוהל חדש לחקירת מקרי הסתה באופן מהיר. הדיון שעסק בשאלת הפרקטיקה של חקירות משטרה בעקבות ציוצים בטוויטר התקיים ביוזמת חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), שיזם אותו בעקבות זימונו לחקירה של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי בפעם השלישית.

יושבת ראש הוועדה מרב בן ארי (יש עתיד) אמרה שעל המשטרה לפעול במהירות לאיתור הבלוגר הערבי שהסית לכאורה בשידור חי מהכותל המערבי. פרט לבן ארי כלל הדיון חברי כנסת ומוזמנים מהימין, בהם נציגי הארגונים "חוננו" ו"בצלמו".

חבר הכנסת בן גביר טען בדיון לאכיפה בררנית: "למה מישהי השמאל שאומרת שצריך לתלות את שופטי בית המשפט העליון אומרים שמדובר במשאלת לב שלה ואנחנו לא חוקרים ובן ארי שאומר שערבים הם גייס חמישי אתם כן חוקרים? צריכים לחקור אותה ולא אותו". בן ארי עצמו הוסיף שהמשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן הודיעה לו כי החקירה הסתיימה, אולם למרות זאת, המשטרה ממשיכה להטרידו בזימון לחקירות בגלל ציוציו בטוויטר לשם הפחדה והטרדה בלבד, מבלי להגיש כתב אישום.

מיכאל בן ארי (צילום: פלאש 90)
להפחיד ולהטריד. מיכאל בן ארי (צילום: פלאש 90)

חברת הכנסת מאי גולן (הליכוד) ח"כ מאי גולן מהליכוד אמרה בדיון: כי "אם על כל ציוץ פוגעני הייתי צריכה להתלונן, כל יום הייתי מגישה תלונה במשטרה", וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הוסיף ש"הסוגיה היא לא בן ארי אלא התופעות האלה שקורות לאזרח הקטן. עינוי הדין היא בעיה קשה במדינת ישראל. הניסיון להשאיר חקירה תלויה ועומדת הוא רע מאוד".

בן ארי ביקשה בסיכום הדיון מנציגי הפרקליטות והמשטרה לקבל תוך 90 יום נתונים על פתיחת חקירות בנושאי ציוצים בטוויטר כדי לבדוק אם אכן מתבצעת אכיפה בררנית בנושא.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות