דיגיטל, על סדר היום, פרסום ושיווק

קשר בין מפרסמים ליוצרי תוכן, ואיקומרס: החידושים של טיקטוק

עם מיליארד משמשים בעולם, המשרד הישראלי של הרשת החברתית הכריז על שורת מוצרים ופיצ'רים חדשים. ומה לגבי התמסחרות התוכן וההגנה על קטינים? היינו באירוע ההשקה

הרשת החברתית טיקטוק הכריזה היום (יום ב') על שורה של מוצרים חדשים בישראל, בהם השקת פלטפורמה חדשה ליצירת קשר בין מפרסמים לבין יוצרי תוכן עם יותר מ-10,000 עוקבים, כלים ליצירת תוכן איכותי, ושירות איקומרס חדש שילווה בשיתופי פעולה עם חברות מובילות.

על המוצרים החדשים הכריז מנכ"ל טיקטוק ישראל אסף שגיא באירוע שהתקיים בתל אביב, שגם סיפר כי מספר היוזרים בטיקטוק בעולם חצה את רף המיליארד. למספר המשתמשים בישראל סירב שגיא להתייחס, אבל על פי הערכות, מספרם חצה כבר את המיליון.

ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שחלק מהשירותים והפיצ'רים החדשים יושקו בה. הסיבה, לדברי שגיא, היא משום ש"טיקטוק העולמית רואה בישראל שוק אסטרטגי, כי ישראל היא מדינה שמאמצת טכנולוגיות, היא מדינת תוכן ומדינה טכנולוגית עם 6,000 סטאטראפים".

קשר בין מפרסמים ליוצרי תוכן

שירות מעניין עליו הכריזה היא מרקטפלייס יוצרים (Creator Marketplace), פלטפורמה בשירות עצמי שתאפשר למותגים למצוא יוצרי תוכן איתם הם רוצים לשתף פעולה בין אם זה לקמפיין בודד או לעבודה לטווח ארוך יותר. המרקטפלייס יאפשר תנועה דו כיוונית בין המותגים ליוצרים; מותגים יכולים לעשות חיפוש חכם ולמצוא יוצרים לפי סוג התוכן שהם מייצרים, מיקום, ממוצע צפיות לפוסט ועוד; והיוצרים יכולים להגיש בקשות לשיתוף פעולה על בסיס בריפים שהמותגים מפרסמים לתוך המרקטפלייס.

לדברי המנכ"ל שגיא, "היכולת של קריאייטורים מובילים לייצר תוכן מעניין, אותנטי ורלוונטי היא כלי מדהים עבור מותגים שכמהים להיכנס לפלטפורמה ולא תמיד יודעים לעשות את זה נכון. עבור היוצרים, הממשק החדש יסייע להפוך את הכישרון שלהם למקור הכנסה. מאז ההשקה השקטה של המרקטפלייס בישראל לפני מספר שבועות, הצטרפו מעל 100 יוצרים מובילים ומאות רבות הגישו בקשת הצטרפות".

שירות איקומרס חדש

האשטאג #TikTokMadeMeBuyIt
האשטאג #TikTokMadeMeBuyIt

לאחר שהאשטאג #TikTokMadeMeBuyIt רשם כבר יותר מששה מיליארד שימושים, משיקה הרשת איקומרס בטיקטוק בשם TikTok Shopping . בחודשים האחרונים יצרה טיקטוק יצרה מגוון שיתופי פעולה עם חברות מובילות כמו שופיפיי, סקוור  ו-Ecwid, ובקרוב יוכרז שיתוף פעולה עם פלטפורמת בניית האתרים הישראלית  Wix. פלטפורמת טיקטוק שופינג היא סט של מוצרים ופיצ'רים שיעלו את המסחר המקוון בפלטפורמה לרמה חדשה. בטיקטוק אומרים כי כעת יוכלו מותגים לעשות אינטגרציה בין העסק האורגני לעמוד שלהם בטיקטוק ולאפשר לחברי הקהילה לרכוש מקטלוג המוצרים של המותג מבלי לצאת מהפלטפורמה. פיצ'רים חדשים תחת טיקטוק שופינג הם לייב שופינג במסגרתו עסקים יכולים לתקשר ישירות עם הקהילה שלהם בזמן אמת ולשתף קישורים דינאמיים למוצרים ושירותי; קישור למוצר ספציפי כאשר טיקטוק תאפשר להוסיף קישור למוצרים ספציפיים שחברי הקהילה רואים בסרטון, בין אם זה במודעה או בשידור לייב; ומודעות דינמיות – חווית שופינג פרסונלית באותה רמה של חווית התוכן הפרסונלית שחברי הקהילה של טיקטוק מקבלים בפיד.

לדברי שגיא, "הקהילה שלנו היא הכוח המניע לכל מה שקורה בטיקטוק, והיוצרים הם הסיבה שאנשים מגיעים אלינו. ההכרזות שלנו היום שואפות למנף את הכוח היצירתי של מיליארד חברי הקהילה שלנו ברחבי העולם כדי לאפשר להם לייצר הכנסה מהכישרון שלהם, ומהצד השני לאפשר לעסקים קטנים ומותגים להיות חדשניים, רלוונטיים ומרגשים עבור הקהלים שלהם".

אבל איך יידע קהל המשתמשים שמדובר בתוכן שיווקי, כזה שעבר בו כסף או שווה כסף בין המותג ליוצר? שגיא אומר לאתר "כסית" כי "אנחנו מבקשים ממותגים לסמן את התוכן שלהם במידה שהוא מסחרי, והדבר השני הוא כל תוכן שעולה לטיקטוק, גם אם הוא מסחרי, הוא נבחן ביכולת שלו להיות מדבר ומעניין, ובמדיה שהוא כן, הוא יגיע להרבה יותר צפיות מאשר אם הוא תוכן לא מעניין, שיפגוש פחות צופים".

ברשת גם יוצרים עם שורת כלים חדשים ליצירת תוכן אותנטי ואיכותי, לדברי טיקטוק. מוצר הדגל שלה שהושק היום הוא Dynamic Scene, כלי מבוסס בינה מלאכותית שאמור להפוך את תהליך יצירת התוכן לפשוט יותר, כאשר מכניסים תוצר קריאייטיבי קיים והכלי החדש הופך אותו למותאם לטיקטוק באופן אוטומטי. הכלי הזה יבנה מאות אפשרויות שונות של המודעה על ידי משחק עם התמונה, סאונד וטקסט, ויציג לגולשים את הגרסאות עם הביצועים הטובים ביותר.

כלים נוספים הם מרכז ההשראה של טיקטוק שיספק מידע על טרנדים אורגניים שנמצאים בצמיחה בצורה מרוכזת ונוחה עבור יוצרי תוכן במטרה להשאיר אותם מעודכנים בשביל לייצר תוכן רלוונטי יותר; עורך הווידאו של טיקטוק – כלי עריכה פשוט שמאפשר למותגים ליצור תוכן מותאם לטיקטוק ישירות במחשב שכולל גם ספריית מוזיקה, פונטים ותמונות מורשים לשימוש מסחרי; וסיפור דינמי שמאפשר יצירת תוכן דינמי שיערב את חברי הקהילה על ידי בחירה בזמן אמת של קו העלילה של הסרטון בו הם צופים.

איך מגנים על קטינים?

טיקטוק מגבילה את גיל חבריה ל-13, ופועלת לסגירת חשבונות למשתמשים שצעירים מגיל זה. אבל כיצד היא פועלת לגבי תופעות חברתיות שזוכות "לעדנה" ברשתות החברתיות, כמו בריונות רשת?

"אנחנו מבצעים הרבה מאוד הסברה, הקמנו היום את מרכז הבטיחות שלנו שהוא בעצם אתר עם תכנים שכל אחד מחברי הקהילה יכולים לבוא ולקרוא, על בריונות רשת, על דימוי גוף, על חיסונים למשל", אומר שגיא. "כמובן שאנשים יכולים להתלונן, לחיצה ארוכה על התוכן ואפשר לדווח עליו ואנחנו מתייחסים לזה בשיא הרצינות. יש לנו צוותים שבודקים במהירות ומתייחסים לנושאים הללו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות