טורים אישיים, מדיה

"חתונה ממבט ראשון": סובלת מסימפטום "האח הגדול" | ביקורת TV

חתונה ממבט ראשון חתונה ממבט ראשון

אחח חתונמי חתונמי חתונמי. כמה אהבנו אותך, כמה האמנו שאת האור בקצה מנהרת הריאליטי הגווע. אבל מה? התבדנו. העונה הנוכחית של "חתונה ממבט ראשון" היא שיעמומון שאפילו בהפקה לא יודעים מה לעשות איתו. עונה שבה היו יותר ספיישלים מאשר פרקים היא סימן מובהק לכישלון מוחץ.

אתמול שודר שוב ספיישל והפעם: מה ההורים של הזוגות חשבו ביום החתונה. סליחה אבל who the fuck cares?! בחתונה של עצמי לא הייתי רוצה לשמוע מה יחשבו ההורים שלי, אז אני צריכה לשבת, בזמני הפנוי, ולצפות בכמה אמא של מה שמה התרגשה? נו באמת, מה קורה?

המזל הוא שהצופים לא תמימים יותר. אתמול בעקבות הפרק עם המשפחות, פורסמו תגובות זועמות ברשתות. אחת הצופות כתבה: "אתם מביכים ברמות ולא קשובים לצופים. מתחילה לחשוב שאתם ממאיסים את הפורמט. כולם אומרים שהעונה חלשה ונמאס מהספיישלים הלא מעניינים ואתם בשלכם". צופה נוספת כתבה: "אני מחרימה את הפרק וקוראת לכם לא לצפות בו. המטרה היא לאותת למפיקים שיפסיקו לעשות צחוק מהצופים". אין משמח יותר מהתפכחות של צופי ריאליטי, כי היא נותנת חתיכת פנדל להפקה הצינית והשבעה שחושבת שלא משנה איזה טריק היא תעשה – הצופה יבלע ויגיד תודה.

אחד הספיישלים הקודמים שעורר את זעמו של הצופה היה "המפגש הבהול" של הפסיכולוגים בעקבות הביקורת הציבורית על הדרך בה הם ניהלו את הפרידה של מנור ובן. כאשר מנור ישבה מושפלת לצד אדם שכעס בקול שהביאו לו בחורה שהוא לא נמשך אליה, וחבר הפסיכולוגים המכובד – במקום להעמיד אותו במקומו – צקצק וסיפר למנור עד כמה היא יותר מדי. אז, בספיישל הכאה על חטא ששודר אחרי אינספור תגובות וביקורות נזעמות, נרשמו נתוני הרייטינג הנמוכים ביותר לעונה עד לאותו רגע. כבר אז האמנתי שבמערכת הבינו שלא התכנסנו לצפות בהגיגים מאחורי הקלעים. אנחנו כאן בגלל הזוגות, אחרת יש אינספור אלטרנטיבות אחרות לצפייה.

"חתונה ממבט ראשון" סובלת מאותה הבעיה של "האח הגדול". היא מרגישה שהפורמט גדול מסך חלקיו, וזו טעות. בעידן שלנו שבו יש כל כך הרבה אפשרויות צפייה אחרות, אין כמעט מקום לתוכניות שפעם נחשבו "דגל". אם בעבר היינו דרוכים לקראת פרקים חדשים של תוכניות הריאליטי האהובות עלינו, אזי שהיום אפשר למצוא חלופה מעניינת לכל דבר. כל עוד המערכת תמשיך לבנות על רוטינת צפייה דמיונית – זה לא יעבוד. חדשות מרעישות – הצופה לא טיפש. הוא יודע בדיוק מה הטריקים והשטיקים שההפקה עושה כדי להשאיר אותו דבוק למסך, אממה הוא כבר הרבה יותר מתוחכם מבעבר. הצופה יודע מה הוא רוצה מהמוצר שמוצג לפניו, ומה ממש אבל ממש לא מעניין אותו. מסקנה – תנו קצת יותר כבוד למי שמאכיל אתכם.

"חתונה ממבט ראשון", קשת 12

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות