דיגיטל, על סדר היום

לא רק "מכות" מילוליות: מה חושף דו"ח המגמות של טוויטר?

מגמות טוויטר ל-2021 מגמות טוויטר ל-2021

טוויטר הפכה מזמן לזירת שיח יצרית, במסגרתה חלק מחבריה נהנה להחליף מהלומות. בארץ נהוג לראות אותה בעיקר כרשת חברתית של עיתונאים ופוליטיקאים, אבל ברחבי העולם קצב החדירה שלה רחב הרבה יותר. השבוע היא גם זכתה לעדנה כשניצלה את נפילתן של פייסבוק ואינסטגרם והגדילה את התעבורה בה בכ-70%.

אבל טוויטר היא לא רק "קטטות" וירטואליות, אלא במה לשיח על נושאים שונים העולים ויורדים מסדר היום הציבורי. לא פלא שישנן חברות שבוחרות להשיק מוצרים ולשמור על קשר עם הלקוחות שלהן דרך רשת זו. חברות אלה מגיעות מכל ספקטרום התעשייה, מחברות הייטק וטכנולוגיה, דרך חברות רכב ומוצרי חשמל, ועד תעשיית האופנה, הבידור והמדיה.

כדי להבין לעומק את משאת נפשם של המשתמשים ואת הצורה בה הם חושבים, האנליסטים של טוויטר התחקו אחר מיליוני ציוצים. התוצאה באה לידי ביטוי בדו"ח המגמות של טוויטר לשנת 2021 (Twitter Trends Report 2021) שמפורסם כאן באתר "כסית".

הדו"ח מבוסס על מחקר מקיף וחוצה מדינות במסגרתו נדגמו מיליוני ציוצים בין ינואר 2020 ליוני 2021, שהושוו לציוצים בתקופה שבין יולי 2018 לדצמבר 2019. הדו"ח מציין שלושה נושאים שעיצבו והשפיעו על התרבות הצרכנית ברחבי העולם. המטרה היא שדרך המידע הרב בדו"ח, טוויטר מעוניינת לעזור למותגים ומשווקים להבין טוב יותר את התנהגות והעדפות הצרכנים שלהם ולאפשר לאותם מותגים להישאר רלוונטיים ולטפח מערכות יחסים משמעותיות ומתמשכות.

המגמות שיוצגו נמצאות בעלייה מתמדת בשנים האחרונות ומהוות כלי משמעותי באמצעותו מותגים שונים יכולים לפנות ללקוחות שלהם, להישאר מעודכנים בטרנדים העכשוויים, ולהישען על מגמות אלה כדי להוביל ולהתבסס בשוק. אז מהן שלוש מהמגמות הבולטות בדו"ח?

רוחניות

משתמשים רבים שיתפו ודנו עם אחרים על אמונותיהם ועל תיאוריות שונות בנושאי רוחניות. הם מצאו נחמה ביכולת לחלוק עם משתמשים אחרים חוויות משותפות. השיחות סביב משמעות החיים, וההתפעמות מפלאי העולם גדלו ב-30% בחצי השנה הזאת.
במגמה זו יש גם תת טרנדים נוספים:

● רוחניות DIY: אנשים דנו במשמעות הרוחניות עבורם. נרשמה צמיחה בפירושים השונים בעיקר על רקע המגפה העולמית ובסך הכל חלה עלייה של 43% בתת טרנד זה.
● אסקפיזם דמיוני: היו גם כאלה שמצאו משמעות בסיפורי פנטזיה כאמצעי להתקשרות חברתית עם משתמשים אחרים, או כדי להימלט מצרות היום. בסך הכל עלייה של 52%.
● האופקים האינסופיים: אנשים דיברו גם על "מה שיש שם מעבר", על חלל, נסיעות לחלל והלא נודע. בסך הכל עלייה של 23%.

האשטגים פופולריים בנושאים אלה כללו את #Gratitude, #MeTime #FanArt, #SciFi, #Astronomy, #AwesomeEarth.

עם העלייה בצורך בשיפור האיזון בין גוף לנפש, הרצון בפליאה והצורך בבריחה – צריכה להשתנות גם אסטרטגיית השיווק של מותגים המבקשים להצטרף לדיונים הללו. חברות יכולות להדגיש את היכולת של המוצר שלהם לספק ללקוחות חוויות חיוביות ורגעים קטנים ויומיומיים של שמחה ולאפשר להם להניח לרגע בצד את הצרות.

שלום כדור הארץ

עם החששות לבריאות האישית – בעיקר לנוח מגפת הקורונה שהחלה אי-שם בתחילת 2020, גברה גם הדאגה לשלום הכדור, אנשים גילו חוש מצפוני גבוה יותר והחלו להתעניין בהשלכות של מעשיהם על הסביבה. שיחות בנושא כדור הארץ (One Planet) עלו ב-32% עוד מעבר לעלייה המתמדת במודעות הסביבתית של השנים האחרונות. המגמה הירוקה הפכה דחופה יותר, ויותר ממוקדת לקראת פעולה.

הקורונה עודדה אנשים לחשוב אחרת על הרגלי הצריכה שלהם. הדבר התבטא בעלייה בשיחות רבות סביב קיימות עצמית (עליה של 10%) ובנסיקה של שיחות אודות כלים רב פעמיים (עליה של 87%).

אנשים גם נטו לבחון מקרוב חברות ותאגידים, לשפוט בחומרה תאגידים מזהמים, ולהעדיף ארגונים נקיים. בממוצע חלה עלייה של 53% בשיח הזה. משתמשים גם העדיפו והטיפו לרכישה מעסקים מקומיים – וכאן נרשם זינוק של 120%. אנשים גם ביקשו לצאת לחיק הטבע, לנשום אוויר צח, ולהתחבר לסביבה המקומית שלהם. השיח על כך עלה ב-22%.

ההאשטגים הבולטים ממגמה זו הם #ClimateChange, #GoGreen ,#SaveThePlanet. עסקים יכולים ללמוד ממגמה זאת ולקדם מטרות אקולוגיות שונות, לנהל דיאלוג עם הלקוחות בנוגע לאחריות תאגידית, ולהדגיש במיוחד פרויקטים שתורמים לשמירה על הסביבה.

הזהות שלי

מושגי הזהות ממשיכים להתרחב ואנשים מצאו בטוויטר מקום להגדרה וחקירה עצמית, ועודדו משתמשים אחרים לעשות גם כן, תוך הכלה וקבלת השונה. שיחות סביב זהות גדלו ב-61%. בין ההאשטגים המובילים ניתן למצוא את #PrideMonth, #FanArmy, #WomenInSTEM

מותגים יכולים למצוא דרכים משמעותיות להציג ולפנות לאנשים שונים ונקודות מבט שונות, להציב ערכים תרבותיים של הכלה ושוויון במרכז עיסוקיהם.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות