על סדר היום

"אנשי גלצ מונחים שלא להפוך את גלצ לאייטם שידורי"

גלית אלטשטיין (צילום: גלי צה"ל) תכנית ההתכנסות. גלית אלטשטיין (צילום: גלי צה"ל)

ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל גלית אלטשטיין העירה הבוקר (שני) לעובדי ומשרתי התחנה על השימוש שנשה על ידם לדיון בתחנה עצמה ובעתידה. במייל בתפוצה רחבה ששלחה אלטשטיין היא טענה כי ביום שישי האחרון היו שני אירועים בהם בתכניות ששודרו בתחנה הפכה גלי צה"ל למושא השידור – נושא לדיון, לשאלות למרואיינים ועוד – והוסיפה כי לא היו אירועים יחידניים.

בהמשך לאירועים אלה, ביקשה אלטשטיין להבהיר "מעבר לכל ספק: אנשי גלצ – אזרחים עובדי צה״ל, יועצים ומתנדבים או כל אחד אחר – מונחים שלא להפוך את גלצ לאייטם שידורי, לשבט או לחסד. אין לעשות שימוש במיקרופון שאנו אוחזים בידינו לצורכי דיון בענייני התחנה, לניהול מאבקים – תחנתיים או אישיים – או להתייחסות למצבה של גלי צה״ל בהווה או בעתיד. לא בשמנו ולא באמצעות ציטוט אחרים. שידורי התחנה נועדו לשרת את הציבור הרחב על כל גווניו ואנשיו, ולא למטרות אחרות".

רזי ברקאי (צילום: אמיל מושאילוב)
הייתה ציפייה להתגייסות. רזי ברקאי (צילום: אמיל מושאילוב)

באותה הזדמנות הזכירה אלטשטיין כי "כל ראיון של אנשי גלצ בענייני התחנה מחייב אישור מראש מדוברת התחנה".

מכתבה של אלטשטיין נשלח על רקע עתידה הלוט בערפל של התחנה שמעסיק את עובדיה ומשרתיה מאז הודיע שר הביטחון בני גנץ בתחילת השנה על כוונתו לסגור את התחנה. המהלך, בעידודו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, קיבל זריקת חיזור עם הודעת גנץ שלא תמונה ועדת איתור למינוי מפקד/ת חדש/ה לתחנה עם סיום כהונתו של שמעון אלקבץ, שסיים את תפקידו בסוף אוגוסט.

מאז נידונה התחנה בשידוריה שלה עצמה מספר פעמים, לא רק בשישי האחרון. באמצע יוני פתח רזי ברקאי, בכיר השדרנים בתחנה, את תכניתו בהתייחסות לאי הוודאות בה שרויים עובדי התחנה ולחשש מסגירתה. שר התקשורת ד"ר יועז הנדל, שעוסק בנושא גלי צה"ל והאפשרות להפריט את תדריה ולהכפיפה לרשות השנייה, נשאל על הנושא בראיון בתחנה חודש לאחר מכן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות