מדיה

לא תדעו כמה עשתה "עלומים": מי ביקש לא לפרסם נתוני כאן 11?

עלומים עלומים

נתוני הרייטינג של כאן 11 לא פורסמו הבוקר (יום ג'), לראשונה מזה מספר חודשים. אי-פרסום הנתונים מגיע דווקא ביום שאחרי השקת הסדרה המדוברת של התאגיד "עלומים". הנתונים הרשמיים של הוועדה למדרוג אינם כוללים את נתוני הצפייה של כאן, ואולם חברי הוועדה מקבלים נתוני צפייה של כאן, וחלקם מפיצים אותם הלאה.

על פי גורמים, בוועדה למדרוג התקבלה אתמול בקשה של אחד מחברי הוועדה, לדון בפרסום נתוני כאן 11, שלפני כשנתיים החליט לפרוש מהוועדה ובהמשך הפסיק גם לשלם עבור חברותו – כשני מיליון שקל בשנה. יותר מכך, רק לאחרונה יצא תאגיד כאן במכרז להקמת מערכת מדידת רייטינג אחודה – טלוויזיה, דיגיטל ורדיו, שלמעשה תהווה תחרות לוועדה למדרוג.

היחסים בין הוועדה למדרוג לכאן 11 התערערו בשנים האחרונות, עד שכאן החליט לפרוש ממנה. ולמרות זאת, נתוני הצפייה של כאן 11 המשיכו להימדד על ידי הוועדה, שגם מודדת ערוצים נוספים שאינם חברים בה – כגון ערוצי ערוץ הספורט, ONE, ערוצי ספורט1, ערוץ 20 ועוד.

ניסיונות סולחה בין הצדדים

לפני מספר חודשים, בחברת קשת ביקשו מהוועדה לפרסם את נתוני כאן 11, למרות אי-חברותו, בטענה כי הפרסום חשוב גם מבחינה מסחרית עבור המפרסמים, משום שלכאן 11 יש נתח צפייה סביר שמשפיע על הערוצים המסחריים.

מאחורי הקלעים, ניסו בקשת דווקא להפשיר את היחסים בין כאן 11 לוועדה, כדי ליצור תשתית שתחזיר את כאן לוועדה. חשוב לציין כי חברי הוועדה משלמים עבור חברותם בוועדה וקבל נתוני צפייה ופילוחי צפייה. ככל שמספר החברים בוועדה קטן, כך עלויות תפעולה היחסיות על כל חבר אחר בוועדה גדלות.

ואולם, ניסיונות הפיוס הללו לא צלחו, וזכורים דבריו של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בראיון לאתר "כסית", שטען כי היא "גזענית" משום שמודדת בצורה מקפחת ערבים, ילדים ועוד. כמו כן טען קובלנץ כי “היא (הוועדה – א"כ) כל כולה כלי של הטלוויזיה המסחרית כדי לתמחר את הפרסומות שלה. לנו זה לא רלוונטי בכלל, ואני אחדד ואומר – שלא רק היא כלי של הטלוויזיה המסחרית, היא כלי ספציפי של קשת".

בשל כך, גורמים בשוק התקשורת טוענים כי בערוצים המסחריים החליטו להפסיק להפיץ את נתוני כאן 11 ולא לתת לו פרסום יותר, כאשר הם מממנים את הוועדה, והתאגיד מרוויח פרסום חינם. מאידך, גורם בתאגיד גורס כי ההחלטה נובעת בין היתר בשל צמצום הפערים בין כאן 11 לבין רשת בפריים-טיים ובחדשות.

הוועדה: לא קיבלנו החלטה לא לפרסם את הנתונים

בוועדה למדרוג מכחישים כי אי-פרסום הנתונים הבוקר ובהמשך, תלויים בהם. מנכ"ל הוועדה רוני ארן, אמר הבוקר לאתר "כסית": "הוועדה מדדה, מודדת ומפיצה לחברי הוועדה את נתוני התאגיד. הוועדה לא קיבלה בעבר החלטה להפסיק או להתחיל לפרסם את הנתונים. לפני כמה חודשים קשת התחילה לפרסם את נתוני כאן, ועכשיו החליטו להפסיק. כנראה שנמאס לערוצים המסחריים לתת לכאן פרסום חינם. אם הייתה צפיה שהנתונים יזרזו את חזרת התאגיד לוועדה, זה לא קרה".

בקשת וברשת לא הגיבו לדברים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות