דיגיטל, על סדר היום

קופת חולים זה לא קופה ראשית

קופה ראשית (צילום: אתר רשמי, כאן 11) לא כל הקופות נולדו זהות. "קופה ראשית (צילום: אתר רשמי, כאן 11)

מכבי שירותי בריאות הורידה מדף הפייסבוק שלה פוסט שהשתמש בדמויות של "קופה ראשית" לקידום יום הקפה הבין-לאומי שחל ב-1 באוקטובר. הסרת הפוסט התבצעה בעקבות פנייה של אנשי כאן 11 המשדר את התכנית, מאחר שמדובר בשימוש לא חוקי לכאורה בתכני התאגיד. במקביל בודקת המחלקה המשפטית של כאן אם ניתן או צריך לנקוט בצעדים נוספים.

בפוסט שהעלתה מכבי לפני שלושה ימים מופיעים ארבעה צילומי מסך עם תמונות של שוני סטרטינר, שירה שטיינבוך, אמנון טיטינסקי, כוכבה שביט וראמזי עבד ראמזי. בתמונות שולב כיתוב מתוך מה שנאמר באותה סצנה ומכבי הוסיפו על התמונות כיתובים עם התייחסויות לקפה, תכונותיו וצריכתו. בכאן לא אהבו את זה, ולמרות שתויגו בפוסט כאילו היו שותפים למהלך, לא מדובר בשיתוף פעולה או בהסכמתם לשימוש בדמויות.

"קופה ראשית" היא אחת התכניות המצליחות ביותר שמשודרת כיום בכאן 11. פרקיה שמשודרים בטלוויזיה זוכים לרייטינג נאה במונחי כאן 11, ופרקיה שמשודרים באפיקי הדיגיטל השונים זכו למיליוני צפיות. לאחרונה נמכרה הסדרה לשידור בחיפליקס, פלטפורמת סטרימינג המתמקדת בתכנים יהודיים וישראליים.

זו לא הפעם הראשונה שגוף חיצוני לתאגיד מסתבך עמו בעקבות שימוש בדמויות תכניותיו. בתחילת יוני פנתה המחלקה המשפטית של כאן לרשת סופר פארם, לאחר שהאחרונה ליהקה שלוש שחקניות מהסדרה המצליחה "המפקדת" – נועה אסטנג'לוב, כרמל בין וגל מלכה – לטובת פרסומת. בפנייתם אז כתבו אנשי כאן כי "כל שימוש במסגרת הפרסומת באלמנטים כלשהם מהסדרה, עשוי להוות פגיעה בזכויות היוצרים של התאגיד. ככל ששימוש כזה ייעשה ללא אישור התאגיד מראש ובכתב, תקום לתאגיד עילת תביעה והוא לא יהסס לפנות לערכאות משפטיות".

ממכבי שירותי בריאות נמסר שבתאגיד אישרו את השימוש בתמונות, והוסיפו שעם זאת כשהתקבלה פנייה בנושא הוסר הפוסט".

בכאן הבהירו בתגובה שלא ניתן כל אישור שכזה, אולם מאחר שמדובר באי הבנה של תכתובת עבר בנושא ככל הנראה לא יינקטו צעדים משפטיים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות