מדיה, על סדר היום

בצל הטענות נגד אלון גל: רשת 13 מקפיאה את תוכניתו

אלון גל ב"יש לכם עסק" אלון גל ב"יש לכם עסק"

ערוץ רשת 13 החליט לדחות את שידור התוכנית "יש לך עסק" של אלון גל שעלתה לאוויר בשבוע שעבר, בשל טענות נגדו כי הטריד מינית מספר נשים. בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלה של תוכנית הרדיו השבועית שלו שמשודרת ב-103.

בתחקיר של נעם ברקן פורסמו שתי עדויות, אחת של ברקן עצמה והשנייה של אישה שביקשה לשמור על עילום שמה. בשתי העדויות נטען כי גל הטריד אותן כשהגיעו אליו לייעוץ לפני כ-20 שנה ויותר.

ברקן תיארה בתחקיר כי הוא כפה את עצמו עליה כשהיה מאמן השחייה שלה כשהייתה בת 18 ונאבקה באנורקסיה. "פתאום הוא מתקרב אליי ושואל אם אני יודעת כמה אני יפה, ומתחיל לחבק ולנשק אותי. אני אומרת, אלון מה אתה עושה? אתה נשוי! והוא עונה לי, הכל בסדר, לי ולאתי יש יחסים פתוחים. היא עם מי שהיא רוצה, אני עם מי שאני רוצה… הוא מתקרב שוב, אני נרתעת ומפסיקה לנשום. החיבוק שלו חזק מדי, והוא מתלונן שאני לא מחזירה אהבה. את צריכה ללמוד גם להעניק, הוא אומר. לא רק לקבל… ואז אני אומרת לו במפורש, "אבל אני לא רוצה". הידיים שלי מוחזקות בכוח. אין לי אף דרך לזוז. אין לי שום אפשרות להדוף. אין דבר שאני יכולה לעשות כדי לשנות את מה שאלון גל עושה לי, בניגוד מוחלט לרצוני".

אחרי העדויות בשישי – הבוקר פורסמה עדות שלישית

הבוקר פורסמה בעיתון עדות נוספת נגד גל. חגית (שם בדוי), שהייתה בעת המקרה בת 21, הגיעה אליו לאימון אישי. "הוא נתן לי תרגילים כמו לעמוד בסלון, ובכל פעם הייתי צריכה להוריד חלק לבוש. להישאר עם חזייה ותחתונים מולו", סיפרה. "הוא אמר, 'אני אגע, פה – תגידי לי איך את מרגישה. אני אגע כאן – תגידי לי מה זה עושה לך. זה לא נראה לי תקין, מצד שני הייתי צעירה ותמימה ואמרתי, יכול להיות שזו דרך טיפול'. בפעם האחרונה הוא עשה את התרגיל. עמדתי מולו והוא נגע לי בגב ואמר, 'בנות היו מתות שיהיה להן גב כמו שלך'. ואז הוא התחיל לדבר איתי על אורגזמות ושאל אם אי פעם חוויתי אורגזמה. ניסיתי להתחמק. זאת שאלה לא נעימה. 'אז אני מבין שלא חווית', הוא אמר. 'עכשיו אנחנו נלך לחדר ואני אראה לך איך חווים אורגזמה'. הייתי המומה. הסתכלתי עליו במבט ששואל 'מה???!!!' ואמרתי, 'לא, לא לא, הכל בסדר, לא צריך'. הוא שאל, 'למה את לא רוצה, בגלל צביה?' עניתי, 'חלק מהסיבות' והוא ניסה להרגיע 'אין לך מה לדאוג. צביה יודעת. אין לה שום בעיה עם זה'".

לדבריה, "הוא בא לקחת אותי, משך אותי ביד לכיוון החדר. תקשיבי, לקחתי באותו הרגע את הדברים שלי ואמרתי לו, 'בשום אופן לא'. רעדתי. אני לא אשכח איך רעדתי מפחד. פחדתי שלא אוכל לצאת משם. ואז הוא אמר לי, 'את לא רוצה היום? את רוצה בפעם הבאה?' אמרתי לו, 'כן־כן', ואז הוא חיבק את החיבוק הדוחה שלו. זה חיבוק שאי־אפשר להשתחרר ממנו. בסוף הלכתי משם ופשוט לא חזרתי יותר. כנראה שהיה לי מזל".

גל: "לא נותר לי אלה להמשיך להילחם על האמת שלי"

אלון גל הכחיש את הדברים בתגובה לידיעות אחרונות: "פגשתי בביתי פעם אחת עם נעם ברקן. הכל התנהל בהדדיות. לא היה מגע מיני והיינו לבושים על הספה לאורך כל המפגש. על אף שעברו כ-26 שנה, אני זוכר את המפגש היטב. עם זאת, במידה שנעם מרגישה אחרת באשר למפגש שלנו אני מתנצל על כך מעומק לבי. פגיעה בה היתה הדבר האחרון שהייתי רוצה שייחסו לי".

"לגבי המקרה השני", מסר גל, "איני מכיר את האלמונית שנותרה בעילום שם, ועל אף שעברו 22 שנים, הייתי זוכר גם זוכר אם היה דבר שכזה. בכל מקרה הדברים לא היו ולא נבראו. לא הייתי אז מאמן או בעל חברה בתחום ולכן הדברים תלושים".

היום פרסם גל בפייסבוק כי "לאור הפרסומים מהימים האחרונים ולאחר שיחה עם הנהלת רשת 13, הוחלט כי שידור תוכניתי 'יש לך עסק' ידחה. את גרסתי לדברים האמורים נתתי לרבות אישרורן של מי שהיו נוכחות איתי באותה תקופה: אתי גל וצביה חי אל – שתיהן עדות מפתח חשובות. לצערי מערכת ידיעות אחרונות מחסירה באופן עקבי פרטים בתחקיר ועל אף שאני קשוב לנשים שטוענות שפגעתי בהן, לא נותר לי אלא להמשיך להילחם על האמת שלי".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "בשלב זה החלטנו על דחיית שידור 'יש לך עסק'".

מרדיו 103 טרם התקבלה תגובה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות