דיגיטל, טורים אישיים

לא נושם: צבי אשכנזי עם 5 רגעים יפים בטוויטר

צבי אשכנזי צבי אשכנזי

חמישה רגעים יפים בטוויטר

  1. לכתוב משהו חיובי על יצירה של מישהו, והוא מגיב מבלי שתייגת
  2. הערבות הדדית כשמישהו בצרה
  3. כשבן כספית / טל שניידר / ברק רביד מצייצים מחדש ציוץ שלך
  4. כמישהו שאתה פחות מחבב, מתבלבל בין חשבונות
  5. להכיר חבר טוב

איתמר כהן, עיתונאי, ראש דסק שוק ההון ב-TheMarker

-איך הגעתי לתחום?

מגיל קטן גיליתי עניין בכל מה שקשור לתקשורת ופוליטיקה. כירושלמי, הייתי מסתובב הרבה בכנסת (היכן שאבי עבד) וגם במסדרונות בניין הטלוויזיה המיתולוגי ברוממה (שנהרס באחרונה). בצבא אמנם שירתתי בתפקיד שאינו קשור לתחומים האלה, אבל לאחר מכן נרשמתי ללימודי תואר ראשון בפוליטיקה ותקשורת במכללת הדסה (בוגר המחזור הראשון). תוך כדי הלימודים, לפני כמעט עשור, קיבלתי לערוך מדור בנושאי סביבה ותחבורה במקומון זמן ירושלים מבית מעריב. זו היתה למעשה תחילת הדרך המקצועית שלי בתחום התקשורת. בהמשך עסקתי כמה שנים בכתיבת וקידום תכנים בדיגיטל עבור ארגונים ומוסדות שונים.

לפני קצת יותר משלוש שנים הצטרפתי ל-TheMarker, וכיום אני משמש ראש דסק שוק ההון באתר. במסגרת התפקיד, אני עורך ומסקר, בין השאר, את המתרחש בבורסה לניירות ערך בתל אביב ואת פעילות שוק ההון הישראלי. באחרונה לקחתי חלק גם בפרויקט "500 העשירים של ישראל" – פרויקט הדגל של מגזין TheMarker. במקביל לעבודה ב-TheMarker, התחלתי ללמוד לתואר שני בתוכנית לתקשורת פוליטית באוניברסיטת תל אביב.

-ערב אידיאלי מבחינתי

יש שני סוגים. בחוץ – הליכה בטיילת ליד חוף הים, ואז לשבת על כוס בירה ולאכול משהו (רצוי בשרי, סליחה). בבית – בינג' סדרות בנטפליקס (פחות צורך אקטואליה אחרי שעות העבודה…). אה, ויש גם באחרונה את תופעת הספייסים בטוויטר, שלעתים שואבים אותי ערבים שלמים (לא בטוח כמה זה אידיאלי).

-כשאהיה  גדול אהיה

אני כבר די גדול (38), אבל בגדול ממש אז איש משפחה. כרגע אני מרוכז מדי בקריירה. חייב לאזן בין החיים האישיים למקצועיים.

איתמר כהן
איתמר כהן

טיפ לעורכ.ת דין המתחיל.ה עם עילית גלעד, עו"ד ומגשרת, שותפה במשרד עו"ד לוינטל-גלעד ושות'

אתה עו"ד מתחיל? גזור ושמור: לפני הכל, תזכור שאנשים לוקחים לפעמים הלוואות כי הם מאמינים למוצר שאתה מוכר. אם אין לך מוצר אמין ביד, אם אין לך מוניטין, אין לך ידע – אל תתחיל, אתה עוד לא שם.

לך ללמוד, לך להתמקצע, תלמד מעו"ד מנוסה, שאל שאלות, כנס לדיונים, תלמד לכתוב כתבי טענות, תלמד לטעון באולם בית המשפט, תלמד להתווכח (בנימוס) עם השופט, תלמד להיכשל, תלמד להצליח. זה לוקח זמן (לפעמים שנים) אבל מוכיח את עצמו בשם טוב ובמקצועיות.

אם אתה לא תחרותי, אם אתה לא מצטיין באופי, אם אתה לא מתכוון לקחת תיק ולהיות בו מעולה, זה לא מספיק. לא מספיק במקצוע הזה להיות בינוני, בינוניים יש המון אבל זה לא מספיק טוב. תהיה ווינר, תהיה מוכן בכל תיק באופן מושלם, אל תיכנס אף פעם לאולם בית המשפט כשאתה לא מכיר את הפסיקה, את החוק, את התיק, את הלקוח שלך, את החולשות של התיק שלך ואת החוזקות של הצד שמולך.

תתמחה בנישות ספציפיות, אל תתמחה בכל תחומי המשפט כי זה סממן בולט לבינוניות וחוסר מקצועיות. קח נושא ותהיה מעולה בו.

אל תזלזל לעולם ביריב שמולך, גם כי לפעמים הוא לא כזה נורא וגם כי לא נעים להפסיד בסוף למי שזלזלת בו.

אל תתבלבל לעולם ותניח בטעות שבא הכוח של הצד שכנגד הוא הצד שכנגד. הוא לא.

שמור תמיד על קולגיאליות עם חברים למקצוע, אל תעלוב בהם, אל תדבר עליהם סרה ואל תסתכסך עם קולגה רק כי הוא נגדך בתיק. המקצוע הזה הוא דלת מסתובבת, אל תוציא לעצמך שם רע.

תמצא מנטור, עו"ד ותיק ממך עם שם ומוניטין, חפש חונך שילמד אותך את הבסיס, יתקן לך טעויות, יהיה זמין לך לשאלות מקצועיות. אל תזלזל בזמנו, היה ממוקד, קבע איתו שעות לימוד וכבד את זמנו ואם ביקשת את עצותיו – פעל לפיהן.

אם אתה לא בקיא בתחום מסוים ופנו אלייך לקוחות – העבר את התיק לעו"ד מומחה בתחום. אני לא שותפה ולא מחבבת את פרקטיקת ה"העברה כמקובל" – אם אתה מעביר תיק, העבר רק לקולגה שאתה מעריך מקצועית והעבר את התיק ללא תמורה. אל תתפרנס מתיקים שלא אתה עשית. רוצה עמלות בגלל תיווך? לך להיות מתווך, לא עורך דין.

חשוב: חלק ניכר מעבודתך כעו"ד הוא להדוף תיקים ולהסביר ללקוח למה אין לו תיק. רוב הלקוחות יגיעו אלייך כי אתה הגון, כי לא תרמה אותם, כי הם יודעים שאם אין להם תיק אתה לא תיקח מהם סתם כסף ותהיה אחראי כלפיהם. הם רואים בך אוטוריטה בתחומך אבל הם לא יהיו סובלניים אם יגלו שאתה לא, ובצדק.

תיקי משפחה: לא לגעת ללא מומחיות. אין מומחיות – לא עושים. דיני משפחה הם דיני נפשות, אל תיגע בלי לדעת מה אתה עושה.

אה, ואין דבר כזה "כסף על הרצפה".

וברצינות: אם אתה עו"ד צעיר וצריך כיוון – אני מוכנה להקדיש שעה מזמני להקשיב לך, אבל תגיע ממוקד.

עו"ד עילית גלעד | צילום: ינאי יחיאל
עו"ד עילית גלעד | צילום: ינאי יחיאל

מזל טוב ילד.ה

04.10 חיים ריבלין, לימור פנחסוב, רחל ורדי,

05.10 יעל שרר,

06.10 האגודה למען הלסביות ההומואים.הטרנסג'נדרס והביסקסואלים בישראל

08.10 קובי מרימי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות