על סדר היום

אורלי וגיא יפוצו ב-75 אלף שקלים

אורלי וילנאי וגיא מרוז (צילום מסך מיוטיוב) לפחות זה. אורלי וילנאי וגיא מרוז (צילום מסך מיוטיוב)

קרן אור בתקופה לא קלה: בצל המחלוקות עם גורמים רבים סביב מדיניות החיסונים והתו הירוק, זכו בימים האחרונים העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז למעט נחמה, כשזכו בתביעת לשון הרע שהגישו נגד עורך הדין יוסי נקר. בית משפט השלום בתל אביב קבע כי עו"ד נקר, עורך דין לענייני משפחה, יפצה את השניים ב-75 אלף שקלים.

בתביעה שהוגשה לפני כשלוש וחצי שנים, טענו וילנאי ומרוז כי בשורה ארוכה של פרסומים שהעלה עו"ד נקר בפייסבוק הוא טען שבני הזוג קיבלו לכאורה ילד אומנה שלא כדין, פעלו בניגוד לחוק ושיקרו. לדבריהם, הוא עשה זאת תוך שימוש בהכפשות ומניפולציות הכוללות שימוש בפרסומים שבני הזוג עצמם פרסמו מתוקף רצונם להפיץ את המידע על תחום האומנה כדי לסייע לילדים רבים.

השופט רונן אילן קיבל את טענות השניים וקבע כי טענותיו של עו"ד נקר לפיהן וילנאי ומרוז נישאו לצורך אימוץ מהוות לשון הרע, כמו גם הטענה שהם מפיצים שקרים ודעות גזעניות. השופט אילן דחה את טענת עו"ד נקר כי מדובר בתביעת השתקה וציין ביחס לחלק מפרסומיו שהם בוטים ואינם אמת.

בהחלטת בית המשפט נכתב: ״הנתבע טען להגנת ׳אמת בפרסום׳ אך נמצא שלא הוכיח כל אמת באותם פרסומים שמייחסים לתובעים הפצת שקרים ודעות גזעניות. כך גם נמצא שהנתבע לא הוכיח אמת בפרסומים בהם מתח ביקורת על אישור התובעים כמשפחת אומנה או בהתנהלותם ככזאת… הנתבע טען להגנת תום לב אך נמצא שהביטויים בהם עשה שימוש מלמדים על כוונה לפגוע בתובעים ׳במידה גדולה משהייתה סבירה׳ וכך נסתרה חזקת תום הלב של הנתבע״.

עוד כתב השופט אילן: "לא ניתן להקל ראש בחומרת הגינויים שהעטיר הנתבע על ראשם של התובעים. הפרסומים החוזרים המאשימים אותם בדברי כזב והלעג לענייניהם הפרטיים האישיים. לכל אדם, אפילו הוא אישיות מוכרת כדוגמת התובעים, הזכות שלא יוכתם שמו במסגרת השתלחות שכזו״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות