מדיה

לאה צמל ועוד 59: הזוכים באמי לאקטואליה ותעודה

לאה צמל עורכת דין (צילום: IMDB) דמות לא שגרתית. לאה צמל, עורכת דין (צילום: IMDB)

טקס פרסי האמי בקטגוריית חדשות ותעודה חולקו ביומיים האחרונים בטקס מקוון שהועבר מניו יורק ולוס אנג'לס בשני חלקים, ובו הוענקו 39 פרסים בקטגוריות חדשות ואקטואליה בלילה שבין שלישי לרביעי (שעון ישראל) ו-21 פרסים אמש בקטגוריית התעודה. בקטגוריית סרט התעודה הטוב ביותר זכה "לאה צמל, עורכת דין" על עורכת הדין הישראלית לענייני זכויות אדם. הסרט זכה בפסטיבל דוקאביב 2019 והיה בין 15 המועמדים הסופיים לאוסקר בשנה שלאחר מכן. הסרט יוקרן בסוף השבוע בערוץ 8 של HOT לרגל הזכייה וזמין בכל עת למנויי ה-VOD של החברה.

בתחרות הייתה נציגות נוספת לישראל, עם התמודדותו של התחקיר על המקלט המוענק פה לעברייני מין בחסות חוק השבות בקטגוריית תחקיר מצטיין בתכנית חדשות. בקטגוריה זו זכה לבסוף תחקיר של רשת CNN על הרעלת איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני. 

אלכסיי נבלני CNN (צילום מסך מיוטיוב)
אחת משבע זכיות. אלכסיי נבלני ב-CNN (צילום מסך מיוטיוב)

אדם שארפ, נשיא ומנכ"ל האקדמיה האמריקאית לטלוויזיה (NATAS) שמחלקת את האמי, מסר בהודעה לתקשורת ביום שלישי: "הערב אנחנו מריעים לאנשי המקצוע מתעשיית החדשות, שבש-2020 חסרת התקדים ניווטו בין משבר בריאות גלובלי ובחירות לנשיאות שערערו את אדני הדמוקרטיה שלנו". 

הזוכה הגדולה בטקס פרסי החדשות והאקטואליה היא רשת CNN עם שבע זכיות. פרט לתחקיר הטוב ביותר בתכנית חדשות, זכתה הרשת גם בפרס סיקור החדשות המתפרצות המצטיין על סיקור מותו של ג'ורג' פלויד; פרס על דיון וניתוח חדשות מצטיינים לתכנית מיוחדת בהנחיית פאריד זכריה על יחסי ארצות הברית והעולם; פרס התקשורת האינטראקטיבית למחלקת הדיגיטל של הרשת, על סיקור התנהלות המשטרה מול מפגינים; ועוד. 

רשת CBS זכתה בארבעה פרסים וכך גם הטלוויזיה הציבורית PBS. הניו יורק טיימס הוביל את רשימת הזכיות של עיתונים מודפסים – בטקס המוקדש כזכור לתכנים משודרים – עם ארבעה פרסים, בין היתר על סיקור רציחתה של בריאונה טיילור ועל המאבק בקורונה. עוד בעיתונים שזכו בפרסים: הסיאטל טיימס והוול סטריט ג'ורנל. 

1200 הגשות לתחרות התעודה

בטקס פרסי התעודה שהתקיים אמש זכה כאמור "לאה צמל, עורכת דין" בפרס סרט התעודה הטוב ביותר. הסרט הוגש לתחרות מטעם רשת הטלוויזיה הציבורית האמריקאית PBS, שזכתה בעשרה פרסים והובילה את טבלת הזכיות בערב זה. 

טרי או'ריילי, יושב ראש NATAS, מסר: "בשנה שבה קיבלנו יותר מ-1200 מועמדויות, בעידן שבו הודות להצלחה של שירותי הסטרימינג יותר אנשים יכולים לצפות בהזמנה בתכנים שלנו ברחבי המדינה – הלילה אנחנו חוגגים עבור יוצרי הקולנוע האמיצים שפתחו את העדשות שלהם והעיניים שלנו לעולם שסביבנו, ועוזרים לנו להבין טוב יותר את האירועים שמשפיעים על חיינו בדרכים ראויות לציון". 

פרט ל-PBS הזוכות הגדולות בתחרות התעודה הן רשת נטפליקס עם ארבע זכיות ו-Showtime עם שלוש זכיות. מטעם נטפליקס זכו Athlete A על קרבנותיו של עבריין המין לארי נסאר, תכנית הרפואה The Surgeon's Cut, הסרט על חיילים אמריקאים Father Soldier Son, וסדרת התעודה-מדע בדיוני Alien Worlds. 

טהורה לעד (צילום מסך מיוטיוב)
הזוכה הישראלי הקודם. "טהורה לעד" (צילום מסך מיוטיוב)

הסרט "טהורה לעד" של היוצרת הישראלית מאיה זינשטיין זכה בפרס סרט התעודה הטוב ביותר בתחום הפוליטיקה והממשל בתחרות האמי לחדשות ותעודה ב-2018.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות