טורים אישיים, מדיה

"צא מזה": אתנחתא קומית עם "פספוסים" גרסה 2.0 | ביקורת TV

עדי אשכנזי ואבי נוסבאום ב"צא מזה" עדי אשכנזי ואבי נוסבאום ב"צא מזה"

לא משנה כמה נשתכלל, נתקדם, נצפה בתוכניות מתוחכמות בנטפליקס – אנחנו עדיין הכי אוהבים לראות אנשים מפספסים. לא סתם יגאל שילון בנה על זה קריירה. התוכנית האייקונית שלו "פספוסים" שודרה ברצף 15 שנה ולפרקים הייתה פצצת רייטינג עד שהגיעה לקיצה בשיא עם “המופע של סטיב” שהייתה המתיחה הארוכה ביותר (שלושה שבועות וחצי) שנעשתה בארץ מאז ועד היום.

מאז ניסו לתפוס את מקומה של "פספוסים" כל מני תוכניות שהפכו ל-כמעט ו-ליד הדבר האמיתי, אבל שום דבר לא שחזר את ההצלחה. לכאורה "צא מזה" של קשת היא עוד חיקוי של המקור הטוב והמוצלח, אבל משהו בפורמט שלה דווקא עובד. אולי אלה המתמודדים האנונימיים והנועזים במידה, אולי המנחים עדי אשכנזי ואבי נוסבאום שתמיד מצחיקים ביחד ולחוד, ואולי הכל בכלל מבויים – לעולם לא נדע, אבל משהו במיקס הזה עובד.

כן, היו כמה ביקורות שקטלו את עצם הפורמט. על התחושה הלא נעימה שחווים אלה שמותחים אותם, שנמצאים בעין המצלמה שהם נבוכים ולא יודעים כיצד להתייחס להתנהגות המוזרה של בני/בנות זוגם. ואני שואלת – זה לא מה שאנחנו הכי אוהבים לראות כבר 20 שנה? הרי הריאליטי הוא התגלגלות טבעית של תוכניות הפספוסים השונות. רק שבריאליטי אתה משלם מחיר כבד על הפאדיחות שעשית מול המצלמה, בתוכניות כמו "צא מזה" שוכחים מקיומך דקה לאחר השידור. הנה, כבר מהעניין הזה אתם יכולים להתנחם.

ובכל זאת, דבר אחד עדיין לא ברור לי – למה מתייחסים ל"צא מזה" כאל תוכנית חדשה מהניילונים. מדובר הרי בפירמוט של "נראה אותך" ששודרה בקשת ערוץ 2 לפני כעשור עם אותו נוסבאום אבל במקום אשכנזי היה שם את שי גולדשטיין. בעצם למה אני אומרת פירמוט – זו בדיוק אותה התוכנית רק עם שם אחר, מנחה אחרת וערוץ אחר. לא מן הראוי לציין שמדובר בהמשך של משהו שכבר קיים? אגב, כמי שצפתה בכל הפרקים של "נראה אותך", זה היה נראה הרבה פחות מבויים מהפורמט עם אשכנזי.

בגדול, "צא מזה" היא אחלה אתנחתא קומית לפני עונת החורף המבטיחה של קשת שתעלה על המסך עונות חדשות של "זמר במסיכה", "נינג'ה ישראל", "ארץ נהדרת" ו"עובדה", לצד עונה מקוצרת של "להיות איתה", שאלוהים יודע מה עוד אפשר להמציא שם.

"צא מזה", קשת 12

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות