טורים אישיים, על סדר היום

קמפיין BDS מרים לישראל להנחתה | טור

ג'ורג' פלויד גויס לקמפיין החרם נגד ישראל ג'ורג' פלויד גויס לקמפיין החרם נגד ישראל

בימים האחרונים תנועת ה-BDS שלפה שפן חדש מהכובע כחלק מקמפיין ההסתה השקרי שהיא מנהלת נגד מדינת ישראל – משבר האקלים העולמי. נדמה שנאומו של נשיא ארה"ב השבוע בעצרת הכללית של האו"ם, שמשבר האקלים קיבל את חלקו הארי מדבריו, השפיע גם הוא.

ינאי דוד מגדל
ינאי דוד מגדל

מאז הנאום שלשום מועלים לדפי ה-BDS ברשתות החברתיות פוסטים ותכנים הקושרים בין משבר האקלים לבין ההתנחלויות. כך לדוגמה הועלה טור דעה עם הכותרת "הסיבה שתנועת האקלים חייבת לתמוך במאבק הפלסטיני" או פוסט אחר בו ה-BDS טוען שמאז 1967, עקרה מדינת ישראל 800 אלף עצי זית פלסטינים. הטענות האלו לא רק שמעלות גיחוך, הן ממש הרמה להנחתה עבור ישראל. במהלך השנתיים האחרונות רצועת עזה מפעילה טרור סביבתי באמצעות בלוני התבערה ששרפו עד כה עשרות אלפי דונמים של שמורות טבע ושטחים חקלאיים בישראל. סביר להניח בזהירות שאנשים שנושא האקלים קרוב לליבם, יזדעקו מתמונות השריפות להן הפלסטינים העזתים גורמים במכוון בשטחי ישראל.

זו אינה הפעם הראשונה שתנועת החרם על ישראל רוכבת על נושאים טרנדים. היא התאמצה רבות לקשור בין תנועות ה-MeToo וה-BLM (Black Lives Matter) לבין מאבקו של BDS. כאשר תנועת ה-MeToo  הייתה בכותרות, היא ניסתה לתייג את חיילי צה"ל ככאלו המבצעים עבירות מין בעצורות פלסטיניות. כאשר ה-BLM הייתה בכותרות, היא טענה שיחסם של ישראל לערבים הוא אותו יחס שקיבל ג'ורג' פלויד בתקרית בה איבד את חייו. כעת נראה שהגיע תורו של משבר האקלים. ה-BDS אינו פוחד לעשות שימוש ציני ולרכוב על מאבקים חברתיים כדי לקדם את הנרטיב השקרי שלו – תיוג ישראל כמדינת אפרטהייד קולוניאלית שמאז 1948 מבצעת טיהור אתני.

יתרה מכך, עצם העובדה שה-BDS אינה חוששת לצעוד בנתיב זה ולנסות לגייס את משבר האקלים למטרותיה, כאשר בו זמנית היא מתעלמת במכוון וביודעין מהנזקים הסביבתיים שגורמים בלוני התבערה שמשגרים הפלסטינאים – מוכיחה עד כמה ישראל זנחה את הזירה הזו, שכן תנועת החרם יודעת שלא יהיה מי שיאתגר אותה בזירה זו.

"אומנות" נגד ישראל
"אומנות" נגד ישראל

ה-BDS הוכיחה שביכולתה להיכנס לכל חלל שנשאר ריק. לדוגמה, העובדה שחברי קונגרס דמוקרטים פרוגרסיביים מונעים אישור תכנית הסיוע של הבית הלבן לתקצוב טילי מערכת כיפת ברזל היא צעד שצריך להרים בצד הישראלי דגלים אדומים רבים. נכון, תקצוב הסיוע של הבית הלבן לישראל עדיין אמור לעבור, אבל עצם העובדה שמערכת הגנתית המצילה חיי אדם אינה נמצאת בקונצנזוס דו-מפלגתי בארה"ב מוכיחה עד כמה האסטרטגיה שהנהיג ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הייתה שגויה, במסגרתה הוא שם את כל הז'יטונים על הצד האוונגליסטי של המפלגה הרפובליקנית, כי מתברר שאל החלל הזה ה-BDS השכילה להיכנס.

יהיה זה צעד נבון עבור ישראל אם המחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, תהרוג את ספין האקלים של ה-BDS לפני שיתחילו לדקלמו חדשות לבקרים בבתי נבחרים באירופה. בידה של ישראל טיעון מנצח שאינו רק עוצמתי יותר מזה של ה-BDS, הוא חושף את אופייה הציני והמגמתי של תנועת החרם על ישראל.

ינאי דוד מגדל הוא חוקר BDS ויועץ תקשורת בקמחזי תקשורת

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות