מדיה, על סדר היום

הסוכריה של שר התקשורת הנדל ליו"ר הרשות השנייה הבא והיוצאת

יוליה שמאלוב ברקוביץ יו"ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ (צילום: משה שי פלאש 90)

לקראת איוש מועצה חדשה ברשות השנייה, משרד התקשורת מציע להגדיל את הגמול המוענק ליו"ר ראש המועצה בשיעור משמעותי. בטיוטת תקנות שפורסמה בתחילת השבוע, מציע השר יועז הנדל, לאחר התייעצות עם משרד האוצר, להעלות את הגמול המוענק ליו"ר המועצה מ-30% שכר מנכ"ל הרשות ל-80% משכר המנכ"ל, ובלבד שהיו"ר יקדיש לעבודתו ברשות לפחות ארבעה ימי עבודה בשבוע.

בנוסף, מציע הנדל לתקן רטרואקטיבית את שיעור המשרה של יו"ר המועצה היוצאת יוליה שמאלוב ברקוביץ, כך שבחודשיים הראשונים לכהונתה – בין ינואר למרץ 2018 – וכן מאז מרץ 2019 ועד כניסת התקנות לתוקף, יועמד הגמול שלה על 90% משכר מנכ"ל הרשות. בשנה החסרה, בין מרץ 2018 למרץ 2019, מציע השר להעניק לה גמול ביעור של 50% משכר מנכ"ל.

על פי מידע שהגיע לאתר "כסית", מקור הצעת השינוי בבקשה שהעבירה שמאלוב ברקוביץ לממונה על השכר באוצר. דוברות האוצר ביקשה שלא להתייחס לנושא, ובקשת חופש מידע שהועברה בתחילת אוגוסט לממונה על חופש המידע ברשות, עו"ד אופיר ביתן, טרם נענתה. עו"ד ביתן, המכהן כיועץ המשפטי של הרשות, עשוי בעצמו לסיים את התפקיד בקרוב, שכן יש מכרז פתוח על התפקיד.

על פי כתבה שפורסמה ב-TheMarker בתחילת 2020, שמאלוב ברקוביץ נהנתה מהחזר הוצאות בשיעור של עשרות אלפי שקלים בשנה עבור מוניות מהרצליה לירושלים וחזרה, וכן השתמשה במתקני הרשות בירושלים לפגישות רבות. כעת, אם תאושרנה התקנות המוצעות, היא תהנה ממענק נוסף. התקנות פתוחות להערות הציבור עד 10 באוקטובר ולאחר מכן תועברנה לחתימת השר.

במקביל, עמל בימים אלו השר הנדל על איוש המועצה החדשה. כפי שפורסם לראשונה באתר "כסית", הנדל העביר לאחרונה להתייעצות 21 מועמדים לכהונה כחברי מועצה. בסיום קבלת חוות הדעת יועברו 15 שמות לוועדת גילאור לאישור מינויים בשירות הציבורי ולאחר מכן לאישור סופי של שר התקשורת.

בין המועמדים לתפקיד ישנה חברת מועצת תאגיד השידור הציבורי כאן דלית שטאובר, שלהערכת גורמים רבים בעולם התקשורת, תומלץ כיו"ר המועצה ותעזוב לשם כך את תפקידה בכאן. מועמד נוסף ששמו הוזכר הוא מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עדן בר-טל, שגם הוא ברשימה. עוד ברשימה: העיתונאי וח"כ לשעבר מיקי רוזנטל, אשת הקולנוע מרלין וניג ועוד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות