מדיה, על סדר היום

הישראלים כובשים את פסטיבל הסדרות הבינ"ל של קאן

עלומים עלומים

שוק הטלוויזיה הישראלי ממשיך לקצור הצלחות בחו"ל, לצד מכירות הפורמטים לגופי שידור זרים. שתי סדרות ישראליות שיעלו בקרוב לשידור בארץ, יתמודדו בתחרות הסדרות הבינלאומי של קאן שמתקיים זו השנה הרביעית בין 8 ל-13 באוקטובר בעיר הקייט הצרפתית. בתחרות שמתקיימת כחלק מיריד מיפ (11-14 באוקטובר), יתמודדו בסך הכל 10 סדרות, מסרביה, איטליה, נורבגיה, רוסיה, ארגנטינה, פינלנד גרמניה, צרפת וכאמור שתיים מישראל – "עלומים" של כאן 11 ו"ילדות סכסכניות" של HOT.

"עלומים" תעלה לאוויר בכאן 11 ב-4 באוקטובר בימים שני וחמישי ב-21:30. בסדרה מככבים בין היתר יהודה לוי, שני כהן, יניב ביטון בתפקיד דרמתי ראשון, אמיר טסלר, אופק פסח, רונה לי שמעון ובן סולטן.

הסדרה מועמדת לשבעה פרסים: הסדרה הטובה ביותר, שחקנ/ית הטובים ביותר, פרס מיוחד לפרשנות, המוזיקה הטובה ביותר, התסריט הטוב ביותר, פרס חבר השופטים הצעיר ובחירת הקהל לסדרה הטובה ביותר.

"עלומים" היא דרמת מתח חברתית שעוסקת בשאלה עד כמה נערים הנדחקים לשולי החברה מסוגלים לפרוץ את מעגל האלימות שבו הם כלואים ולשנות את מהלך חייהם, על אף אזלת היד של המערכת, משפחות לא מתפקדות וחברויות כובלות. במציאות כזו, גם גיוס לצבא שאמור להקנות להם סיכוי משמעותי לצאת ממעגל הסיכון, הופך לבלתי אפשרי, שכן עברם הפלילי רודף אותם ומנציח את הימצאותם בשוליים.

יוצר ותסריטאי ראשי: גיא סידיס (בלו נטלי, איפה אתה חי?!) | יוצרת שותפה ותסריטאית: נירית ירון (סיפורי תל אביב) | יוצר שותף, תסריטאי ובמאי: תאופיק אבו-ואיל (הנערים, עטאש- צימאון) | מפיקים: עמית דקל, נירית ירון | הפקה: ראבל סרטים

עוד הצלחה ל-HOT בקאן

הסדרה השנייה היא "ילדות סכסכניות" של HOT בכיכובם של מיה לנדסמן, עינת הולנד, ניב סולטן, מנשה נוי, רבקה מיכאלי, שולי רנד, חנה לסלאו, טלי שרון, שרה פון שוורצה, ענבר דנון ופלורנס בלוך. את הסדרה יצרה שיר ראובן וביימה טליה לביא

הסדרה מועמדת בקטגוריות הבאות: הסדרה הטובה ביותר, השחקן/נית הטובים ביותר, אנסמבל השחקנים הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר והמוזיקה הטובה ביותר.

סכסכניות | צילום יח"צ: HOT
סכסכניות | צילום יח"צ: HOT

"ילדות סכסכניות" היא דרמה קומית על שתי נשים בשנות ה-20 לחייהן שעוברות לגור בדירת שותפים קטנה ומסריחה בתל אביב והופכות למשפחה – הרסנית, חסרת גבולות ולא מתפקדת. ליהי (מיה לנדסמן) היא סטודנטית לרפואה שעוזבת את בית הוריה בפרבר בראשון לציון ולאה (עינת הולנד) נפלטה מהעולם החרדי כדי לנסות למצוא את עצמה בעולם החילוני.

על פניו השתיים שונות – ליהי לסבית ולאה סטרייטית ושתיהן מעולמות שונים, אבל הן מנסות לעשות הכל כדי לשמור על החברות הזאת.

HOT כבר נחלה בעבר הצלחות בקאן. "מיגל" התמודדה ואף זכתה בפרס אנסמבל השחקנים הטוב ביותר, הסדרה "נחמה" התמודדה אף היא ורשף לוי זכה בפרס השחקן הטוב ביותר, ו"לאבד את אליס" התמודדה בשנה שעברה. "מיגל" ו"נחמה" גם נמכרו לשידור ברשת הצרפתית קאנאל +, "לאבד את אליס" נמכרה לאפל TV.

יוצרת ותסריטאית ראשית: שיר ראובן | במאית: טליה לביא | יוצרת נוספת: רבקה אלנבי | הפקה: יואב גרוס

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות