על סדר היום

מנכ"לית גלי ישראל על ה"פוסטמות": "כל מגיש וסגנונו"

צילום: פלאש 90ההההנפתלי בנט צילום: פלאש 90הההה

נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב קיבל את התלונות נגד התבטאותו של שדרן "גלי ישראל" אבי רצון על כתבות חדשות 12 דנה ויס ורינה מצליח, אותן כינה "פוסטמות". בתגובתו כתב רגב כי כינוי אנשים במילה "פוסטמות" אינו חוסה במסגרת חופש הביטוי ומשום כך התלונות שהוגשו בעקבותיו מוצדקות.

במכתב ששלח למתלוננים ציין רגב: "ביקורת ככל שתהיה כנגד אדם זה או אחר צריכה להיות לטעמי לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כינויו של אדם "פוסטמה" הוא כינוי לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. זהו כינוי גנאי מבזה ומשפיל המציג את האדם כטיפש ולא היה לו מקום לטעמי במסגרת שידור ובכלל".

רצון אמר את הדברים לפני קרוב לחודשיים, כאשר במהלך תכניתו וללא שום הקשר תהה "מי יותר פוסטמה", ויס או מצליח. בעקבות הדברים הוגשו מספר תלונות לרשות השנייה שפתחה בבירור הנושא. במסגרת הבירור, שכאמור מצא את התלונות מוצדקות, התקבלה גם תגובת מנהלת התחנה עדנה מאור שמסרה התנצלות רפה.

לדברי מאור, "הביטויים שבהם השתמש אבי רצון עשויים לחרוג מגבולות הטעם הטוב, אך הם אינם חורגים מזכותו לבטא את עמדתו, ומזכות מאזיננו לשמוע אותם אם הם בוחרים בכך. כל מגיש, וכל מאזין וסגנונם". רצון עצמו התנצל לבקשת נציבות פניות הציבור ואמר בשידור כי "ישתדל להמנע משימוש במונח זה בעתיד".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות