טורים אישיים, מדיה

לקראת יום כיפור: תוכניות הטלוויזיה שצריכות להתנצל בפנינו

אורן חזן, זוכה האח הגדול VIP אורן חזן, זוכה האח הגדול VIP

עוד יממה וקצת נותרו לנו לקבל את הסליחה שאנחנו מצפים לה, אבל אני פה כדי לדרוש ולהביא את הסליחה שלעולם לא תקבלו, לא באופן רשמי ולא מאחורי הקלעים. אז מה היא? התנצלות מהתוכניות שהרסו לנו את השנה.

השנה הזאת הייתה פורה בפאדיחות טלוויוזינות, כאלה שזכו לבוז קולני מהצופים, אבל אפילו אחת שדווקא זכתה לחיבוק של הציבור והמבקרים. אז שנתחיל?

מקום 4: "פגע וברח"

ליאור רז ב"פגע וברח" של נטפליקס | צילום מסך: נטפליקס
ליאור רז ב"פגע וברח" של נטפליקס | צילום מסך: נטפליקס

כמה הבטחות שמענו, כמה ציפיות היו לנו ובסוף קיבלנו עוד סדרה פח של נטפליקס. אין מה לעשות, כל הסדרות שיצרו נטפליקס הם אלי אקספרס של משהו מקורי וטוב. החל מ"חם, רותח, לוהט" ועד "אמילי בפריז" – הכל פח. וככה לקחו נטפליקס את "פאודה" שהיא מאסטרפיס, ועשו ממנה "פגע וברח" לעניים, משעממת ושווה צפייה רק בשביל הערך הפטריוטי הכי עלוב שלנו (כי וואלה זה מגניב לראות מרוץ מכוניות בטיילת של תל אביב). הדבר היחיד שמנחם אותי זה שבשנה הקרובה נזכה לצפות בעונה חדשה של "פאודה".

אגב לאותן הביקורות אפשר לצרף גם את "אזהרת מסע" שקפצה עליי מכל שלטי החוצות אבל לא הצלחתי לשרוד אותה מעבר לפרק 3.

מקום 3: "קופה ראשית"

קופה ראשית | צילום: כאן 11
קופה ראשית | צילום: כאן 11

אני מודה, אני לא מחובבות הסדרה. ועכשיו כשזרקתם עליי את כל העגבניות בבית, אסביר. נועה קולר כיכבה השנה עם "חזרות" המדהימה ולא סתם. הכתיבה שלה (וכן גם של ארז דריגס) הייתה כל כך שונה מכל מה שהכרנו, עד שבאופן טבעי נוצר רף מאוד גבוה מבחינתי. כשאני צופה בסדרה ומבינה שאני מתבאסת מקולר, אני מבינה שיש בעיה. ההומור של "קופה ראשית" מיושן. הנונסאנס שהם החליטו לעשות היה מעולה פעם, כשעשו אותו בפעם הראשונה. "הקומדי סטור" היו אדירים כי הם הגיעו לשטח ריק שעד אז שלטו בו רק הגששים עם הומור מאוד ספציפי. אבל מאז עברו כמעט 30 שנה, כמה אפשר לצחוק מסצנות לא ברורות עם בדיחות שהתפקששו כי הן נבנות על דמויות סופר בנאליות? (מקווה שאישאר עם חברים אחרי הטור הזה).
כמו עם "פגע וברח", גם פה אני רוצה להתנחם בתקווה שתהיה עונה נוספת של "חזרות" בשנה הקרובה.

מקום 2: "היורשת"

היורשת - צילום באדיבות קשת
היורשת – צילום באדיבות קשת

לפעמים יש החלטות לא טובות בחיים. "היורשת" למשל, היא אחת ההחלטות הגרועות של קשת בשנה האחרונה. התוכנית שהייתה יכולה להיות הצלחה מסחררת בתחילת שנות ה-90, קצת אחרי שזוהר ארגוב מת, נראית מגוחכת עד אימה בישראל של שנת 2021. זכינו לראות את כל הסטראוטיפים הכי חשוכים בשם איזו טענה מגוחכת שאין מספיק מקום למוזיקה המזרחית בארץ (אגב אייל גולן ממשיך להיות זמר השנה בפעם העשירית, לא?). אוולין הגואל, כוכבת הסדרה נתנה אז תגובה לפנתאון, על זה שעד הסדרה היא לא שמעה שירים של ניסים סרוסי ברדיו ועכשיו בזכות "היורשת", השירים כובשים את הפלייליסטים.
צריך להודות של"יורשת" היו את הצופים שלה. היא שודרה בשעות טובות, כמו סרט ערבי של פעם, אחרי מהדורת החדשות והריאליטי התורניים. אבל במבחן התוצאה – אתם זוכרים שהייתה כזו סדרה השנה? כי אני הייתי צריכה לפשפש בתאים הכי עמוקים במוח כדי להיזכר.

מקום 1: "האח הגדול"

רביעיית הגמר של האח הגדול | צילום: מיכה לובטון
רביעיית הגמר של האח הגדול | צילום: מיכה לובטון

התוכנית שמלווה אותנו כבר 12 שנה, שהחליפה פורמטים וערוצים אבל תמיד הייתה על סדר היום, הגיעה לשפל הכי גדול בכל שנותיה על המסך. עם הרייטינג הכי נמוך, גמר כמעט חד ספרתי שהפסיד ל… "מתחזים" (אוי איזה ערב זה היה…) ומנצח שאפילו בחלומות הכי פרועים שלו לא היה האמין שזה יקרה לו – אורן חזן. עונת ה-VIP הוכיחה אחת ולתמיד שזה לא עובד ולא מעניין אף אחד. כרגע על ההפקה להתאפס על הכישלונות שהיא ייצרה – ועד אז, פליז, אל תחזרו על הפורמט הזה.

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות