כללי

לפתוח יומנים: מכרז הרייטינג של כאן נדחה לסוף אוקטובר

משרדי תאגיד השידור "כאן" בתל אביב (צילום: מערכת כסית) השלמת תקנות אחרי שבע שנים. תאגיד "כאן" (צילום: מערכת כסית)

תאגיד השידור הציבורי כאן דחה את המועד האחרון להגשת הצעות במכרז להקמת מערך מדידה אחודה, ל-31 באוקטובר. המועד הרשמי האחרון היה אתמול, אולם כפי שפורסם לראשונה באתר "כסית" בשבוע שעבר, הוחלט על דחיית הדד-ליין לאחר פניות של מספר גורמים שהתעניינו במכרז, אך לא הספיקו להיערך אליו.

המכרז למדידת רייטינג אחודה של דיגיטל, רדיו וטלוויזיה, פורסם ב-9 באוגוסט, ולטובת הערכות אליו, היה לגורמים השונים חודש אחד בלבד, כולל ראש השנה לקראת סופו. למרות פרק הזמן הקצר, כבר חמישה גופים לפחות רכשו את חוברת המכרז, אולם לא ברור כמה מהם יגישו בסופו של דבר הצעה עבור הקמת מערך הרייטינג החדש.

כפי שפורסם במסמכי המכרז שפורסמו לפני כחודש, על הספק הזוכה לספק בין היתר “שירותי מדידה אחודה מתוקפת סטטיסטית, אשר תשקף את צריכת התכנים ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. זאת באמצעות מדידה מדויקת, אמינה ומהימנה מכל ההיבטים (ובכלל זה בהיבט הסטטיסטי) של כלל גוני האוכלוסייה בישראל. המדידה תהיה של כמות, היקף, פרקי זמן של צריכת תכנים בקרב פאנל של נמדדים, בכל מכשיר צריכה (טלוויזיה, רדיו, מחשב, טלפון חכם וכו’), בכל פלטפורמת צריכה (כגון שידור לינארי, תוכן מוקלט וכו’), בכל דרכי הצריכה (צריכה ישירה, צריכה נדחית, בבית, OOH וכו’), ובכל שיטות ההפצה (כגון לווין, כבלים, אינטרנט וכו’) באופן שיתקבלו נתוני מדידה ומידע בנוגע לכל נמדד, ביחס לכל סוגי: תוכן, פלטפורמת צריכה (בתכני התאגיד ובתכנים האחרים ככל שניתן) וכן הלאה”.

תקופת ההתקשרות הראשונית תהיה למשך 34 חודשים, כך שיחד עם תקופה של חודשיים פיילוט, מדובר על שלוש שנים של התקשורת. לתאגיד אפשרות להאריך את ההתקשרות מעת לעת לתקופה מקסימלית של עוד שש שנים. עלות הקמה ותפעול מדידה כזו עשויה לעמוד על לפחות ארבעה מיליון שקלים בשנה, לפי גורמים בתחום התקשורת. מדובר על סכום גבוה, ובתאגיד לא יתנגדו למשל לצרף שותפים נוספים למערך הזה – כגון רשת 13, ערוץ 20 ואפילו הרשות השנייה, שישתתפו בעלויות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות