מדיה, על סדר היום

מיקי רוזנטל, דלית שטאובר ועדן בר-טל מועמדים למועצת הרשות השנייה

דלית שטאובר (צילום: פלאש 90) מסתמן שתמונה ליו"ר. דלית שטאובר (צילום: פלאש 90)

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין הפיצה הבוקר (ראשון) את רשימת המועמדים מטעם המשרד לכהונה במועצת הרשות השנייה להתייעצות עם גופים שונים. במכתבה ביקשה בן חורין את התייחסות הגופים הנועצים עד 13 באוקטובר לקראת העברת רשימה סופית של 15 מועמדים על ידי השר ד"ר יועז הנדל לאישור הממשלה.

הרשימה שהגיעה לידי אתר "כסית", מגוונת מאוד וכוללת אנשי אקדמיה ותקשורת רבים מתחומים שונים, אך גם דמויות עם קשרים פוליטיים מובהקים שעשויים להיזקף לחובתם בהמשך תהליך אישור המינוי.

להלן שמות המועמדים

אספהאן בהלול, דבור ספא, יסמין בכריה, אילעאי עופרן, יערה בר און, אדם צחי, עדן בר-טל, דנה רביב, מיכל דגון, מיקי רוזנטל, עינת דיין, רועי ריקלין, יקי הפשטיין, דלית שטאובר, מרלין וניג, שמואל שטח, אודי ירושלמי, שרון שלום, אודליה מינס, אילן תמיר, ציפי מנהיימר.

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, מכהנת כיום כחברה במועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן", ולא תוכל לכהן במקביל בשתי המועצות מסיבות ברורות כך שהיא תדרש לבחור בין אחת משתי האפשרויות. להערכת גורמים בתקשורת, שטאובר תומלץ מתוך 15 המועמדים הסופיים להיות יושבת ראש המועצה.

עדן בר טל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
יומלץ כיושב ראש? עדן בר טל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

עדן בר-טל כיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בין השנים 2009-2013, תחת השר משה כחלון, אז הוביל עמו את מהפכת הסלולר, וככל הנראה יתחרה ראש בראש עם שטאובר על תפקיד יו"ר המועצה.

שמות נוספים הם: עיתונאי התרבות הוותיק יקי הפשטיין שכותב בשנים האחרונות לעיתון "מקור ראשון" וכתב בעבר גם למגזין טיים אאוט וכלי תקשורת נוספים. הקולנוענית החרדית מרלין וניג שהייתה חברה בעבר במועצת הקולנוע ועבדה בעבר כמבקרת תרבות עבור תכניות שונות של "כאן". דמות נוספת מ"כאן" היא מיכל דגון, שימשה כמפיקה הראשית של התאגיד בשנותיו הראשונות.

עינת דיין היא רעייתו של יו"ר יד ושם הנכנס ועד לאחרונה קונסול ישראל בניו יורק דני דיין. בעבר היא כיהנה כמנהלת אגף האסטרטגיה, השיווק והמכירות של אוניברסיטת אריאל.

העיתונאי הוותיק לשעבר מיקי רוזנטל שגם שימש ח"כ מטעם מפלגת העבודה, מכיר היטב את חברות החדשות של הטלוויזיה המסחרית אחרי שנים כסמנכ"ל התוכן של חדשות 2 וכמגיש ופרשן בכיר בחדשות 10. ציפי מנהיימר, יועצת אסטרטגית חרדית שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימת "הכלכלית החדשה" בראשות פרופ' ירון זליכה, עבדה בעבר כיועצת לשר האוצר אביגדור ליברמן.

אודי ירושלמי היה ראש מטה גלי צה"ל ודובר התחנה תחת המפקד לשעבר ירון דקל והיום עובד כמנכ"ל חברת ייעוץ בין-לאומית המתמחה בחדשנות. הרב שרון שלום הוא ד"ר לפילוסופיה המכהן כיום כראש הקתדרה ללימודי יהדות אתיופיה בקריה האקדמית אונו. אילעאי עופרן הוא נכדו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ ז"ל והוא רב ופעיל חברתי, הנחשב לאחת מאושיות הרשת המשפיעות בציונות הדתית.

שני מרצים מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל מועמדים גם הם. פרופ' אילן תמיר העומד בראש בית הספר, וד"ר דנה רביב, יועצת אסטרטגית פוליטית המקורבת לחוגי הליכוד. מבין החברים המכהנים כיום במועצת הרשות רק חברה אחת מופיעה ברשימה ומועמדת לכהונה נוספת: ד"ר אודליה מינס, מרצה למשפטים במכללת קרית אונו.

מינוי לשנה בלבד?

השר הנדל הודיע לאחרונה כי בכוונתו לאמץ את המלצות דו"ח פולקמן להקים רשות רגולציה אחידה שתמזג בין הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין ותפקח על כלל הגופים בשוק השידורים. בהודעה שפרסם בתחילת החודש בנוגע להמלצות הוועדה, הצהיר השר כי הוא שואף להשלים את הרפורמה בשוק השידורים בתוך כשנה לכל היותר.

עתיד גלצ נידון אצל יועז הנדל, אין החלטה קונקרטית
כוונות סגירת לא יכולות להחליף מועצה בלתי מתפקדת. שר התקשורת יועז הנדל (צילום: מערכת כסית)

על אף העובדה שהמינוי הקרוב יהיה למשך פחות מכוהנה שלמה, שאורכה בדרך כלל שלוש שנים, השר לא יכול היה להמנע ממנו למרות כוונותיו לקדם את הרפורמה. מעל ראשו וראש המשרד עמד איום בעתירה לבג"צ מטעם עמותת הצלחה ובא כוחה עו"ד אלעד מן, שהתריעו בפני השר מיד עם כניסתו לתפקיד כי כוונות סגירה אינן מספיקות, ואת המועצה הבלתי מאויישת ובקושי מתפקדת שיש ברשות השנייה מאז 2018 יש לתקן בהקדם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות