מדיה

הדד-ליין למכרז הרייטינג של התאגיד צפוי להידחות

קופה ראשית קופה ראשית

תאגיד השידור הציבורי כאן צפוי לדחות את המועד האחרון להגשת מועמדויות במכרז להקמת מערך מדידה אחודה של הדיגיטל, הרדיו והטלוויזיה של התאגיד – כך נודע לאתר "כסית". הדד-ליין למכרז כוון ל-12 בספטמבר, ביום ראשון הקרוב, ואולם על פי גורמים בתעשייה, ההחלטה התקבלה לאחר פניות של מספר גורמים שהתעניינו במכרז, אך לא הספיקו להיערך אליו.

תלונות על פרק הזמן הקצר להיערכות כבר עלו בזמן האחרון על ידי גורמים בתעשייה, שלטובת המכרז היה חודש בלבד מרגע פרסום המכרז, ב-9 באוגוסט.

ל"כסית" נודע עוד כי כה רכשו חמישה גופים את חוברת מכרז הרייטינג של כאן, אולם לא ברור כמה מהם יגישו בסופו של דבר הצעה להקמת המערך.

כזכור, במסמכי המכרז נכתב כי על הספק הזוכה לספק בין היתר "שירותי מדידה אחודה מתוקפת סטטיסטית, אשר תשקף את צריכת התכנים ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. זאת באמצעות מדידה מדויקת, אמינה ומהימנה מכל ההיבטים (ובכלל זה בהיבט הסטטיסטי) של כלל גוני האוכלוסייה בישראל. המדידה תהיה של כמות, היקף, פרקי זמן של צריכת תכנים בקרב פאנל של נמדדים, בכל מכשיר צריכה (טלוויזיה, רדיו, מחשב, טלפון חכם וכו'), בכל פלטפורמת צריכה (כגון שידור לינארי, תוכן מוקלט וכו'), בכל דרכי הצריכה (צריכה ישירה, צריכה נדחית, בבית, OOH וכו'), ובכל שיטות ההפצה (כגון לווין, כבלים, אינטרנט וכו') באופן שיתקבלו נתוני מדידה ומידע בנוגע לכל נמדד, ביחס לכל סוגי: תוכן, פלטפורמת צריכה (בתכני התאגיד ובתכנים האחרים ככל שניתן) וכן הלאה".

תקופת ההתקשרות הראשונית תהיה למשך 34 חודשים, כך שיחד עם תקופה של חודשיים פיילוט, מדובר על שלוש שנים של התקשורת. לתאגיד אפשרות להאריך את ההתקשרות מעת לעת לתקופה מקסימלית של עוד שש שנים.

ככל הידוע, בישראל ישנן אולי שתי חברות גדולות שמסוגלות לעמוד בחלק מתנאי הסף במכרז כזה: קנטאר מדיה המפעילה את הפיפל מיטר של הוועדה למדרוג, וחברת נילסן – שתיהן נציגויות מקומיות של חברות ענק בינלאומיות. השתיים אגב התמודדו בקיץ 2019 במכרז של הוועדה למדרוג, וקנטאר זכתה בו שוב.

כמו כן, בגלובס פורסם על שתי חברות טכנולוגיה נוספות שעשויות להתאים למכרז. מדובר על חברת MRL של היזם עומרי לוי שפיתחה פתרון טכנולוגי שמאפשר להתקין על מכשיר הסלולר אפליקציה שיודעת "להקשיב" לתוכן האודיו בו צופה חבר הפאנל. הטכנולוגיה של לוי מיושמת על ידי ועדת המדרוג הסינית ואילו קאנטר משתמשת בה בשבע מדינות לצורך מדידת נתוני רדיו. החברה השנייה היא MBR של שי מימון שעשויה להתמודד עם חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה.

בכל מקרה, עלות הקמה ותפעול מדידה כזו עשויה לעמוד על לפחות ארבעה מיליון שקלים בשנה, לפי גורמים בתחום התקשורת. מדובר על סכום גבוה, ובתאגיד לא יתנגדו למשל שותפים נוספים למערך הזה – כגון רשת 13, ערוץ 20 ואפילו הרשות השנייה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות