דיגיטל, טורים אישיים

לא נושם | איש השנה של צבי אשכנזי

צבי אשכנזי חגיגי לראש השנה צבי אשכנזי חגיגי לראש השנה

עורך הדין אלעד מן הוא עורך דין. עיתונאי. מרצה. היועץ המשפטי של עמותת הצלחה לקידום חברה הוגנת ושל עמותת התמנון – מידע ציבורי לכל. נולד וגדל ברחובות. אוהב לעבוד בגינה ולהנחות עמי ספייסים מעניינים.

אלעד הוא האדם שתמיד זמין לכל התייעצות. שאין נושא בעולם שלא מעניין אותו ושעוזר לרבות ולרבים מאחורי ומלפני הקלעים בקבלת והנגשת מידע ובאכיפה אזרחית. אלעד תמיד יעשה זאת בנועם, באנושיות ותוך כיבוד הצד שמולו.

אלעד הוא האדם שכל אחת ואחד ישמחו שהוא בצד שלהם.

אלעד הוא איש השנה שלי.

הצלחתו הצלחתנו,

שנה טובה!

עו"ד אלעד מן | צילום אמיל מישאלוב
עו"ד אלעד מן | צילום אמיל מישאלוב

מיכל בן גיגי, אשת קריאייטיב וסושיאל

איך הגעתי לתחום?

לגמרי במקרה. תמיד אהבתי לעבוד עם מילים ואחרי שסיימתי את התואר הראשון שלי בפסיכולוגיה ופילוסופיה, התחלתי לקבל הצעות לעבודות קריאייטיב דרך הטוויטר. במקביל הבנתי שאני מעוניינת להשתלב בתחום שהוא יצרני, ולא טיפולי, מה שדחף אותי יותר להתמקצע ולעשות את המעבר לאשת קריאייטיב במשרה מלאה.

ערב אידיאלי מבחינתי

כל מקום שיש בו מזגן ובלאדי מרי

כשאהיה גדולה אהיה

תסריטאית. יש לי כשרון לדרמה.

מיכל גן גיגי
מיכל גן גיגי

טיפ ליועצ.ת הפרלמנטרי.ת עם חגית קלימן, לשעבר מנהלת הרשתות החברתיות של ציפי לבני בזמן כהונתה כשרת המשפטים וראשת האופוזיציה

עבודת היועץ.ת הפרלמנטרי היא קודם כל משרת אמון. יחסי האמון בין נבחרי הציבור והיועצים הם תנאי הכרחי ובסיסי ליחסי עבודה תקינים. להיות חלק מהכוורת של נבחר.ת הציבור, נושא בחובו מחויבות לחשאיות שהיא הכרחית למקצוע. קחו על עצמכם את האחריות לא לדבר עם קולגות שעובדים בכנסת ואותם אתם לא בהכרח מכירים, מעבר לשעות העבודה, על תוכניות מגירה ועל נבחרי הציבור שלצידם אתם עובדים.ות, גם אם זה מאד קורץ, גם אם זה תמים וגם וזה הכי חשוב, כשלכאורה אתם סומכים עליהם.ן שהדברים לא ידלפו. העולם הפוליטי הוא עולם אכזרי לפרקים, עולם שבו קשה עד כמעט בלתי אפשרי ליצור יחסי אמון שלא תמיד קיימים אם בכלל, בין הפוליטיקאים בינם לבין עצמם ובטח משני עברי המתרס הפוליטי ובטח כשמדובר ביועצים שהרבה פעמים רואים את עתידם בפוליטיקה ויעשו הכל בשביל לפרוץ.

וכפועל יוצא מזה, אמצו את האמרה: עבודה לחוד וחברות לחוד. קחו הכל בערבון מוגבל וזכרו שהמחנה מנגד לא רואה בעיניים וגם לקולגות יש אינטרס אישי לזכות באמון הפוליטיקאי שלצידו הם עובדים.ות. וכך ללא כוונת מכוון, אתם עלולים לפגוע בפוליטיקאי.ת שלכם.ן.

במאמר מוסגר, חייב להיאמר שהחשאיות של עבודת היועצים מול הפוליטיקאים לא נגמרת בין כותלי הכנסת. העבודה הדיסקרטית צריכה להישמר כך גם מול החברים והמשפחה. הפעילות שלכם ברשתות החברתיות וכל אייטם שעולה על ידכם לרשתות החברתיות, יכול למצוא את דרכו לתקשורת ובעקיפין לפגוע בנבחרי הציבור איתם אתם עובדים. הקפידו לציין שכל אמירה שלכם ברשת, היא על דעתכם.ן בלבד.

עבודה עם פוליטיקאים היא עבודה סביב השעון. הכינו את עצמכם לזה. הכוורת המלווה את נבחר.ת הציבור מבלה הרבה מאוד זמן יחד. סיטואציה היוצרת חברויות טובות ומנגד יכולה ליצור תחרות ומלחמות אגו וכוח. לפעמים זה מרוץ בריא לצמרת ושדרוג התפקיד או המעמד והרבה פעמים יכול לבוא על חשבון חבר הכנסת או השר איתו אתם עובדים.ות ומעגל האי אמון מתרחב, או במילים אחרות: "יצא שכרכם בהפסדכם". יועצים פוליטיים לפוליטיקאי, הגדרת תפקיד לקשת רחבה של נושאי תפקידים ומאבקים. אחת ההצלחות היא לצלוח את האתגר הזה. בהצלחה.

חגית קלימן
חגית קלימן

מזל טוב ילד.ה

05.09 אורנה ברביבאי עידן לוצקי,

06.09 הדר סגל,

09.09 דודו ארז, ראובן ריבלין, רז ציפריס, ערן סיקורל, ברכה ברד,

10/09 גליה אנגל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות