על סדר היום

המאבטח שהפך לאחד ממפיקי המוזיקה המבטיחים בישראל

עבד כמאבטח באיכילוב כדי לממן את אולפן ההקלטות. אפי אישטה עבד כמאבטח באיכילוב כדי לממן את אולפן ההקלטות. אפי אישטה

אפי אישטה היה רק בן 14 כשהתחיל לעשות מוזיקה. אחיו למד במכללת BPM והיה מייצר מוזיקה על המחשב. אפי נמשך לרעיון והתחיל לנגן עם גיטרה שארגן לו אחיו, אך מהר מאוד מיצה אותה ועבר לייצר מוזיקה במחשב. "למה אני צריך גיטרה אם במחשב אני יכול להכניס גם גיטרה, גם כינור וגם פסנתר?", תהה.

כיום אפי ידוע כאחד המפיקים הצעירים המבטיחים של ישראל, והוא השם החם בקהילת ההיפ-הופ והטראפ הישראלית, אך המשיכה המקורית שלו הייתה דווקא ל-EDM. "ההיפ-הופ פשוט מידי", הוא מספר. "ב-EDM דברים קורים, 200 ערוצים מתנגשים לתוך עולם והכל מרחף ביחד". בסופו של דבר אפי זיהה את הטרנד של הטראפ והבין שהוא חייב להתרחב ולהפיק גם בז'אנרים של ההיפ-הופ והטראפ.

את אולפן ההקלטות שלו הוא פתח כבר בגיל 23, אבל ההצלחה לא הגיעה בקלות. במשך שלוש שנים הוא נאלץ לעבוד כמאבטח באיכילוב כדי להתפרנס ועל מנת להמשיך ולהחזיק באולפן. אחרי משמרות ארוכות של 12 שעות, רבים היו נמעכים בבית על הספה בסלון, אבל אפי הבין שאם הוא רוצה להגשים את החלום שלו, הוא חייב לקחת את האקסטרה-מייל, להגיע לאולפן וליצור מוזיקה – גם בתקופות שהיה צריך לממן מכיסו הפרטי את השכירות של האולפן.

"אתה מסיים משמרת ולא מעניין אף אחד אם עצוב, כואב, שורף לי, אכלו לי שתו לי, לא מעניין אף אחד", הוא נזכר, "צריך להגיע לפה לייצר". לא קל ליצור בתנאים כאלה, אך אפי בחר להתעלם מרעשי הרקע: "אתה צריך לדעת שברגע שאתה נכנס לעבוד פה כלום לא חשוב".

החיבור שלו עם שחר סאול קרה כשעבדו על "קשר קרקע". כבר על הסשן הראשון הם הבינו שיש ביניהם כימיה. בסשן השני הם כבר התחילו לעבוד עם מילים ולחן ויחד יצרו את "קשר קרקע".

כיום אפי יכול להסתכל על הדרך שעבר ולהיות מרוצה. הוא הגשים את החלום שלו וכיום הקיק וסנר הם הפרנסה שלו. אך מבחינתו הוא רק בתחילת הדרך, הוא ממשיך לשאוף להגיע למעלה, והחלום שלו הוא לפרוץ גם לחו"ל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות