טורים אישיים, מדיה

יש סיבה לקום בבוקר | ביקורת TV

"פרפר נחמד" (צילום: משה נחומוביץ) איזה כיף שחזרתם. "פרפר נחמד" (צילום: משה נחומוביץ)

הבוקר (ראשון) עלתה לאוויר הגרסה המחודשת של תוכנית הילדים המיתולוגית "פרפר נחמד", בכאן 11, בהשתתפות ארבעת המנחים החדשים – משי קלינשטיין, אורי בנאי, אסתר רדא ובן יוסיפוביץ וארבע הדמויות המיתולוגיות- נולי, אוזה, שבי ובץ. בכל פרק יארחו ארבעת המנחים זמרים, שחקנים ואפילו שפים (חיים כהן), איתם הם ישירו שירים מוכרים ואהובים בביצועים מחודשים, ושירים חדשים שנכתבו והולחנו במיוחד לתוכנית.

לא יודעת מה קורה במסדרונות "כאן", מי רודה שם במי ולמה, אבל משהו הם עושים כנראה ממש נכון, כי איכות התכנים שלהם עולה בכמה רמות על אלה של שאר הערוצים, וגם כשמדובר בחידוש לסדרת ילדים שהייתה רלוונטית לפני 40 שנה, הם עושים את זה הכי טוב.

אחרי הצפייה בשלושת הפרקים שקיבלתי לביקורת נשמתי לרווחה. יש טלוויזיה לילדים.

עשרים הדקות של כל פרק ב"פרפר נחמד" הן תרפיה לנפגעי מיכל הקטנה, יובל המבולבל, יניב המגניב, דוד חיים ושאר המתעשרים על חשבונם של הילדים שלכם. משהו ישן וטוב חזר עם הסדרה הזו. קטעי ההעשרה, הסיפורים שכל מנחה מקריא בסוף כל פרק, השירים וברמה הכי בסיסית – הטקסטים. הכל עשוי בצורה אינטליגנטית, שמתייחסת לילד לא כאל ספק הגישה לארנק של ההורים שלו, אלא כישות עצמאית ונבונה בעיקר.

ארבעת המנחים מצוינים. בולטת מכולם משי קליינשטיין, שנראה כאילו נולדה להיות מנחה בערוץ הילדים. אבל כיוון שתהילת הערוצים הללו עברה לפני 20 שנה, אך מתבקש שתצטרף לחידוש של הסדרה המיתולוגית שרבים מאיתנו גדלנו עליה (וגם היא כנראה). המראה של בת השכן, האחות הגדולה שיש לה תובנות של מבוגרים אבל היא גם עדיין קצת ילדה בעצמה – יושב עליה בול. כנראה ששעות השמרטפות שעשתה לילדים של אבא מפרק ב' הכין אותה בצורה טבעית לתפקיד.

משי קליינשטיין, "פרפר נחמד" (באדיבות כאן חינוכית)
לא מיכל ולא קטנה אבל נולדה להיות כוכבת ילדים. משי קליינשטיין (באדיבות כאן חינוכית)

עכשיו בואו נדבר על אורי בנאי. מי היה מאמין שהאיש שגילם את דמות ההומו הראשונה בפריים טיים הישראלי ימצא את עצמו בתפקיד דודו זר יום אחד. אבל איכשהו גם לנעליים האלה הוא נכנס באופן די טבעי. ליד שאר המנחים הוא נראה המבוגר האחראי, הדוד הטוב והמצחיק שמחכים שיבוא לארוחות המשפחתיות.

לאורך כל הפרק הראשון אורי בנאי רמז שתגיעה הזמרת האהובה על משי קליינשטיין, והיה כמעט ברור שהוא מתכוון לאמה, ריטה. אבל לא, הפתעה, האורחת הראשונה היא לא אחרת מאשר חווה אלברשטיין. אלברשטיין ממעטת בשים האחרונות בהופעות טלוויזיוניות והבחירה להופיע דווקא בחידוש של "פרפר נחמד" מעניינת. האישה שלא היססה להתבטא פוליטית הפכה לסבתא חמודה. כך גילינו ששני התפקידים שאוטומטית מציבים אותך במקום של "הסבא הטוב" הם או ריצה לנשיאות או השתתפות כאורח ב"פרפר נחמד". ובכלל, כמה טוב להסתכל לפעמים על גיבורי התרבות שלנו ככאלה נטו, בלי המטען העודף של הקשרים פוליטיים כאלה ואחרים ואמירות שנויות במחלוקת בעברם.

ובל נשכח את הביצוע המחודש לפתיח של הסדרה, שאותו מבצעת נינט טייב. אני לא מחובבות טייב. אין ספק שהיא זמרת בחסד עליון, אבל מאז שהחליטה שהיא נערת רוק כל ביצוע שלה לחוץ ומלחיץ. אבל דווקא בביצוע לשיר הילדים הכל כך אהוב, היא חזרה קצת לשירה של נינט הישנה והאהובה.

בכל החזרה הזו של "פרפר נחמד" למסך, נראה שהתאסף קאסט של אנשים שלרגע חזרו להיות הילדים שחיכו לראות איך נולי, אוזה, שבי ובץ לומדים מדודו זר, עוזי חיטמן ועופרה ויינגרטן – ויצרו חידוש ראוי וכזה שישמח גם את הילדים וגם את ההורים הנוסטלגים שלהם.

"פרפר נחמד" תשודר בימים ראשון עד שלישי, בשעה 07:30

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות