מדיה, עד הבחירות זה יעבור

אדוה דדון, גיא לרר וחיים אתגר יקבלו פרס בכנס אילת

חיים אתגר, "הנוכלים" חיים אתגר, "הנוכלים"

אגודת העיתונאים תל אביב תעניק פרסים בכנס אילת לעיתונות לאדוה דדון, גיא לרר וחיים אתגר. דדון תקבל פרס ע"ש ג'יי בושינסקי על מצוינות בעבודת שטח עיתונאית, ואילו לרר ואתגר יקבלו פרס ע"ש יחזקאל אדירם לתחום הפלילים. שני הפרסים מוענקים השנה בראשונה, והם תולדה של שיתוף פעולה בין המשפחות לאגודה.

פרס אגודת העיתונאים וכנס אילת לעיתונות על-שם ג׳יי בושינסקי לעבודה עיתונאית ומצוינות בתקשורת, יוענק בפעם הראשונה לכתבת חדשות 12 אדוה דדון על סדרת התחקירים "הנוכלים" בהגשתה. מנימוקי ועדת הפרס בה חברים שלום קיטל, אמנון נדב, ירון אברהם, אביב בושינסקי ורותם אברוצקי: "אדוה מגלה נחישות ואומץ לב יוצאי דופן בכתבות התחקיר וההתחקות אחר נוכלים, שרלטנים ורמאים. בכך יש משום תיקון עוולות חברתיות". סכום הפרס שיוענק לדדון, עומד על 30 אלף שקל.

ג'יי בושינסקי היה מבכירי כתבי החוץ בישראל וסיקר את הנעשה במזרח-התיכון במשך 40 שנים. בושינסקי היה כתב רדיו, עיתונות וטלוויזיה. היה ממקימי רשת CNN וביצע עבורה את השידור הלוויני הראשון שלה. לצד סיקור המלחמות במזרח התיכון, הסכמי השלום ועוד עסק בחשיפת פושעי מלחמה נאצים והבאתם לדין.

דדון אמרה: "אני נרגשת מאוד ומוחמאת מבחירתכם בי על עבודתי העיתונאית ומקווה להמשיך בה בהתמדה, מתוך אמונה בשליחות ובדרך. אני מודה למנהליי, אבי וייס וגיא סודרי, ולצוות 'הנוכלים' אייל רבי-ספרן, הראל נצר וגלית אביים שחורי".

אדוה דדון | צילום יח"צ: חדשות 12
אדוה דדון | צילום יח"צ: חדשות 12

פרס אגודת העיתונאים בכנס אילת ע"ש יחזקאל אדירם לסיקור עיתונאי בתחום הפלילים והמשפט, יוענק בראשונה לחיים אתגר ("חשיפה", קשת) ולגיא לרר ("הצינור", רשת 13) במשותף. הנהלת האגודה החליטה להעניק לשניהם את הפרס בעקבות עבודת התחקיר ששניהם ביצעו, כל אחד בנפרד, אודות שורה של תקיפות מיניות והטרדות שביצע לכאורה שי אביטל. עבודתם העיתונאית הביאה יותר מ-20 נשים למסור עדות ולהגיש תלונות במשטרה נגד סוכן הדוגמניות, שנמלט לתורכיה לאחר חשיפותיהם. השניים יחלקו את הפרס שעומד על 30 אלף שקל.

יחזקאל אדירם היה חבר מערכת ידיעות אחרונות מ-1953 ועד 2017. הוא חשף בין היתר את פרשיית יוסל'ה שוחמכר שנחטף בשנת 1959 וביצע ראיון עם האסיר הנמלט הרצל אביטן. אדירם התפרסם בעיקר בזכות העובדה שפושעים רבים בחרו להסגיר עצמם לידי המשטרה באמצעותו. אדירם כיהן כיו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב וכיו"ר ועד עיתונאי ידיעות אחרונות. בכנס אילת לעיתונות ה-0, שנערך בשנת 2016, זכה אדירם בעצמו בפרס מפעל חיים של אגודת העיתונאים.

לרר: "תודה ענקית לאגודת העיתונאים תל אביב בשמי ובשם צוותי, שעבד לילות כימים במשך חודשים על התחקיר של אמיר שואן ולא פחות קשה בימים שאחרי הפרסום, בליווי נפגעות רבות בהליכים הסבוכים. למעשה, זה סיפור בן חמש שנים, שהתחיל עם חשיפת עדויות עוד בימי ערוץ עשר ואנו שמחים שהמעגל נסגר. אני מקווה שהפרס הזה יעזור לשים במרכז לא אותנו, אלא את הנפגעות הרבות, את האומץ המכונן שגילו – ובתקווה שיעזור לייצר את האנרגיה שתניע את החשיפות הבאות".

גיא לרר | צלם: מיכה לובטון
גיא לרר | צלם: מיכה לובטון

אתגר: "אני מודה להנהלת אגודת העיתונאים תל אביב על הפרס. ההוקרה הזו שייכת בראש ובראשונה לצוות המצוין והמסור של התוכנית 'חשיפה' שעבד על התחקיר – גילה צוקרון גולן , גילי ברוש, שניר בידרמן, שרית לוי, אורי הראל, שמואל בן סימון, גולן לויתן, נופר וקנין, ליאור בן שבת, שני ברקאי ושרית הררי וכן לקסטינה תקשורת ולקשת 12. נקווה שהדין ימוצה במקרה הנדון ושסייענו ולו במעט בניסיון לייצר סביבה בטוחה יותר עבור נשים".

כנס אילת ה-14 לעיתונות יתקיים השנה בין 31 באוקטובר ל-3 בנובמבר, במרכז הכנסים של מלונות הרודס באילת, לאחר שנת הפסקה בה לא התקיים בשל משבר הקורונה. בכנס צפויים לדברי אנשיו להשתתף כ-1,000 איש, בהם כתבים ועורכים מכל כלי התקשורת בישראל, דוברים, אנשי יחסי ציבור, אנשי אקדמיה, סטודנטים לתקשורת, שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות ואנשי ציבור. במהלך ימי הכנס יתקיימו עשרות פאנלים, שיעסקו בנושאים אקטואליים על סדר יומה של התקשורת הישראלית ובהם יחסי צבא ותקשורת, אלימות וגזענות, מתקפה על שומרי הסף, איומים על עיתונאים, קורונה ופייק ניוז, פריצת העיתונות העצמאית ועוד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות