זזים, על סדר היום

סגירת מעגל ותיקון: גלית אלטשטיין תנהל זמנית את גל"צ

גלית אלטשטיין (צילום: גלי צה"ל) תכנית ההתכנסות. גלית אלטשטיין (צילום: גלי צה"ל)

גלית אלטשטיין מונתה לממלאת מקום מפקד גלי צה"ל. שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שני) כי החליט למנותה למפקדת זמנית והיא תכנס למקומו של שמעון אלקבץ שמסיים מחר את כהונתו בת ארבע השנים.

בהודעת השר גנץ מהיום נכתב: "מצאתי בגלית אשת מקצוע שיש לה הן את הכישורים המקצועיים והן את היושרה האתית הנדרשת לעמוד בראש המערכת".

אלטשטיין כיהנה כעורכת חדשות ויומנים ומגישה בגלי צה"ל במשך שמונה שנים, עד למינויה כראש מחלקת החדשות בתחנה לפני 15 שנים בדיוק. בתחילת 2014 עזבה את התפקיד על רקע חילוקי דעות עם המפקד לשעבר ירון דקל, והיה מהשמות הבולטים שעזבו את התחנה או הועזבו במהלך כהונתו. בארבע השנים האחרונות היא מכהנת כראש מערכת החדשות של "כלכליסט", שם החליפה את נעמה סיקולר עם מינויה לעורכת "גלובס".

גלי צה"ל תפעל בשבועות הקרובים בהמתנה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה באשר לחוקיות וישימות המתווים השונים שהוצגו לו באשר לעתידה של גלי צה"ל. בחודשים האחרונים פועלת התחנה לכאורה כשגרה אבל בפועל תחת עננת אי ודאות גדולה, מאז הודיע שר הביטחון גנץ בינואר האחרון שבכוונתו לסגור את התחנה, בגיבוי – יש שיגידו לחץ – הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

רזי ברקאי (צילום: אמיל מושאילוב)
בינתיים ממשיכים. רזי ברקאי (צילום: אמיל מושאילוב)

ב-10 ביוני הודיע השר גנץ כי אין בכוונתו למנות ועדת איתור למציאת מפקד חדש במקומו של אלקבץ, שמסיים את כהונתו כמתוכנן. רבים שיערו אז כי מדובר בצעד נוסף לקראת סגירת התחנה, אולם מאז, ועל רקע לחץ ציבורי גובר על ההחלטה לסגור, השתנה מעט הטון כלפי התחנה. ההערכות כיום הן שגנץ לא ימשיך לפעול לקראת סגירתה, אף שכוכבי עצמו ממשיך לדבר בלהט נגד המשך פעילותה במתכונת הנוכחית, ויאומץ מתווה שיאפשר לה להמשיך לשדר במינימום התחככות עם פוליטיקאים וגורמים בעלי השפעה.

בינתיים גם שר התקשורת יועז הנדל גוייס למערכה והחל לבחון אופציות שונות באשר לעתידה, כולל הקצאת תדריה למכרזי תחנות חדשות בפיקוח הרשות השנייה, אולם לא התקבלה אצלו החלטה סופית כלשהי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות