טורים אישיים, פרסום ושיווק

האירועים ייפסקו שוב? טיפים כיצד שורדים את המצב | טור

זוהר רבינוביץ זוהר רבינוביץ

השנה 2021 והקורונה כבר איתנו שנה וחצי וזה נראה שכמעט התרגלנו, אבל בואו נחזור טיפ-טיפה אחורה. כחברת הפקות, כניסת הקורונה לחיינו הציגה לנו מנעד פעילויות והפקות שלא הכרנו. לפני כן הכרנו את האירועים הפיזיים על בוריים וחיינו אותם יום וליל, אבל מגיפה עולמית אילצה את כל אזרחי העולם להישאר בבית – ואותנו להכיר ולהקים מאפס את קונספט האירועים המשודרים.

מלכתחילה הבנו שאין טעם לנסות לחקות את העולמות הפיזיים ולהביא אותם אל המסך. להיפך. העולמות הווירטואליים זה מדיום שונה לחלוטין ולכן זה הצריך מאיתנו לסגל ולהוציא לפועל צורת חשיבה אחרת לגמרי.

אז לאחר שנה של אירועים מצולמים (וכבר חזרנו לאירועים פיזיים וחוזר חלילה), רכשנו תובנות על מה באמת עובד דרך המסך באירועי עובדים. הנה כמה חוקים על איך תעשו את האירועים המצולמים שלכם נכונים וטובים:

1. האולפן הוא לא המטרה, הוא הדרך. תמיד, אבל תמיד נחשוב על הקהל בבית כקהל היעד העיקרי שלנו. אנחנו לא בונים את האירוע למען מי שבאולפן – אלא האולפן והפרפורמרים שלנו שם כדי לייצר חוויה לקהל.

דוגמה יפה לשידור שעשו בתערוכת CES (ולגמרי אפשרי להרים בארץ) – מראיין ומרואיין ערכו שיחה בזום, אבל הטריק – שניהם צולמו על רקע מסך ירוק. באמצעות מניפולציה בעריכה, היה נראה לצופים שהם יושבים זה לצד זה כדי להגביר את רמת העניין בצפייה.

2. האלוהים שלנו הוא האנג'יידג'מנט. וכאן תרשו לנו להרחיב. חד משמעית, כשערכנו אירועים עם השתתפות הקהל באופן אקטיבי – ראינו קפיצה בכמות המשתתפים, בכמות העניין ובאופן כללי בהצלחה של הפעילות. קחו לדוגמה את אירוע "הזמר במסיכה" שערכנו לחברת סייבר ארק. המופע הוא איכותי ומושקע, אבל בסוף הוא הפלטפורמה לתחרות האמיתית שערכנו בין העובדים – מי יזהה כמה שיותר זמרים וכמה שיותר מהר. כלומר הצופים שלנו מהבית, הם לא רק "צופים" הם היו גם המתמודדים בערב הזה.

3. בעידן של אי וודאות – שמרו על גמישות. אנחנו לא יודעים לאן ישראל הולכת – סגר, תו ירוק או עסקים כרגיל, אבל אנחנו כן יודעים שאם אנחנו לא רוצים לעבוד בפול גז על ניוטרל (וכנראה שגם אתם לא), אנחנו חייבים לתכנן את האירועים בצורה כזו שהם יוכלו להיות פיזיים, אבל בקלות יוכלו להפוך לאירוע היברידי המשלב אולפן ושידור או אירוע משודר לגמרי. לטווח הארוך – זה יעזור לכם לשמור על השפיות. דוגמה טובה לחשיבה מחוץ לקופסה בעולם האמיתי, הוא מהלך מדהים שהיה בגרמניה – הופעה שכל הקהל ישב בריחוק חברתי על… סירות בנהר. דווקא נשמע כיף, בלי קשר לקורונה.

4. תוכן חכם ואיכותי: כל התכנונים שבעולם לא יהפכו את האירוע שלכם למוצלח אם הוא לא יהיה מושקע ברמת החשיבה והכתיבה שלו. התאמה אישית של התוכן לחברה, לפעילות החברה ולאופייה, למוצרים – הכל חייב להיות בכתיבה אישית טיילור מייד. צעד יפה שפורטנייט עשו – הופעה של אריאנה גרנדה *בתוך* הפלטפורמה שמיועדת לשחקנים באותו הרגע בלבד והם יכולים להגיב באמצעות הדמויות שלהם במשחק. אם אנחנו רוצים לעורר את העובדים שלנו – זה חייב להיות כתוב עליהם ועל האינסייטים הקטנים של לעבוד בחברה עצמה. אם זה מופנה ללקוחות – אז הדבר חייב להיות מחובר למותג ולרוח החברה כמובן. ואל תשכחו – בשביל לצפות סתם במשהו מצחיק, לאנשים יש את יוטיוב ונטפליקס. אנחנו חייבים לעבוד הרבה יותר קשה ולהזיע כדי לייצר עניין ואנגיידג'מנט. החדשות הטובות: כשקורעים את התחת – זה עובד.

5. שימוש נכון בטאלנטים. כן, בואו נודה – פופוליזם אף פעם לא מזיק ועובדים לעולם יתלהבו כשהם רואים סלב מדבר עליהם ועל החברה שלהם. כמובן שהטאלנטים הם רק דרך להגיע בצורה מלהיבה יותר לעובד ולדבר לצחוק ולהרים לתרבות הארגונית, כי בסוף – החברה, העובדים ותחום העיסוק תמיד חייבים להיות הכוכבים של הערב.

מקווים שעזרנו לכם להרים קצת את התרבות הארגונית למעלה. נאחל לכולנו שנה של הפקות, הרמות חיוכים ומחיאות כפיים – אפילו מהזום.

זוהר רבינוביץ הוא סמנכ"ל התוכן והקרייאיטב בחברת ההפקות By

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות